Μετά από 11 χρόνια το όνομα Charade επιστρέφει στη γκάμα των ευρωπαϊκών μοντέλων της Daihatsu, ώστε να συνοδεύσει τη νέα πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας στη μικρή κατηγορία.

Το νέο Charade είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει να ταιριάζει γάντι στις ανάγκες του σύγχρονου Ευρωπαίου, αφού διαθέτει μοντέρνα σχεδίαση, έχει αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα 1,3 λίτρων, προσφέρει πολύ καλούς χώρους και πρακτικότητα, ενώ τέλος, διαθέτει και ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας, με στάνταρ 7 αερόσακους και σύστημα ελέγχου ευστάθειας.

Νεανική και σύγχρονη εμφάνιση
Εμφανισιακά, το νέο Charade διατηρεί ένα αμάξωμα με πολλές καμπύλες γραμμές, που του προσδίδει μια έντονη νεανικότητα και φρεσκάδα. Οι αρκετές γυάλινες επιφάνειες φροντίζουν έτσι, ώστε να δημιουργείται μια αίσθηση ευρυχωρίας στον εξωτερικό παρατηρητή, την ίδια στιγμή που τα όμορφα φωτιστικά – κυρίως στο πίσω τμήμα – συμβάλλουν στην μοντέρνα παρουσία του αυτοκινήτου. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος στα 3,785 μέτρα, το νέο Charade διατηρείται όσο compact απαιτείται από ένα μικρό αυτοκίνητο, που προορίζεται για να κινηθεί κυρίως στους δρόμους των μεγαλουπόλεων.

Διαθέσιμο σε μια έκδοση με πλήρη εξοπλισμό

Η Daihatsu προσφέρει το νέο Charade μόνο με 5θυρο αμάξωμα και σε μια έκδοση εξοπλισμού που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Ξεχωρίζει η παρουσία 7 αερόσακων ασφαλείας, συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (VSC με TRC), ηχοσυστήματος με χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά και όλου του ηλεκτρικού πακέτου, με μοναδική έλλειψη τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Εσωτερικό

Μπαίνοντας για πρώτη φορά στο εσωτερικό του νέου Daihatsu Charade, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η ιδιαίτερα μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό που δημιουργεί μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα. Το βλέμμα πέφτει απευθείας στο κέντρο της κονσόλας με τα στρογγυλά χειριστήρια για το air condition, αλλά και στην κοιλότητα στο άνω τμήμα, εκεί όπου φιλοξενείται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Ακόμη περισσότερες εκπλήξεις περιμένουν τον οδηγό, όταν αρχίζει να… ξεψαχνίζει το εσωτερικό, αφού θα βρει τρία πολύ πρακτικά ντουλαπάκια – σεβαστών μάλιστα διαστάσεων – στο ταμπλό, πολλές ποτηροθήκες (5 τον αριθμό), αλλά και ακόμη περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα. Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στο σύνολό τους σκληρά στην αφή και έχουν καλή συναρμογή και φινίρισμα. Σε επίσης καλά επίπεδα βρίσκεται η εργονομία, ενώ παρότι τιμόνι και κάθισμα ρυθμίζονται πλήρως, θα θέλαμε ο οδηγός να καθόταν λίγο πιο χαμηλά. Επίσης, τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν μέτρια πλευρική στήριξη, όμως είναι αρκετά αναπαυτικά και άνετα σε πολύωρη αναμονή.

Χώροι
Στο εσωτερικό του Charade οι χώροι είναι πολύ καλοί για τη μεταφορά 4 ενηλίκων. Πιο αναλυτικά, στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα δύο επιβατών, ενώ, μόνο αν αυτοί ξεπερνούν σε ύψος το μέσο όρο, θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες μικρές παραχωρήσεις για το διαθέσιμο “αέρα” στα κεφάλια τους. Ακόμη κι αν χρειαστεί να μεταφερθεί ένας τρίτος επιβάτης στο πίσω κάθισμα, τότε αυτός θα κάνει λίγες παραχωρήσεις, αφού το Charade διαθέτει αρκετά μεγάλο εσωτερικό πλάτος και επίπεδο δάπεδο. Ένα ακόμη από τα πλεονεκτήματά του είναι η ύπαρξη του συρόμενου πίσω καθίσματος που διαμορφώνει τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ από 272 έως και 363 λίτρα. Εφόσον μάλιστα αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 738 λτ.

Κινητήρας-Κιβώτιο
Κάτω από το καπό του νέου Charade συναντούμε ένα 16βάλβδιδο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων με διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT-i) και μέγιστη ονομαστική απόδοση 99 ίππων στις 6.000 στροφές. Το μοτέρ αυτό προσδίδει πολύ καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.050 κιλών του Charade, παρουσιάζοντας καλή ελαστικότητα και θετικό τράβηγμα, στις μεσαίες κυρίως στροφές. Συνδυάζεται επίσης με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου (5,4 λτ./100 χλμ. είναι η μέση τιμή). Σε μειωμένα επίπεδα βρίσκονται και οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (125 γρ./χλμ.), κάτι που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του Charade θα πληρώσει φέτος μόνο 125 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας.

Στο δρόμο

Οδηγικά, το νέο Daihatsu Charade χαρακτηρίζεται από την άνεση και την ασφάλεια που προσφέρει σε κάθε είδους διαδρομή. Ειδικότερα, η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και συνάδει στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την ίδια στιγμή που δεν αφήνει το αμάξωμα να εμφανίσει μεγάλες κλίσεις υπό πίεση ακόμα και σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές. Εκεί, η ουδετερότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου και μόνο σε καταστάσεις κοντά στο όριο το Charade θα χάσει στιγμιαία την πρόσφυση του πίσω μέρους του, όμως το στάνταρ Σύστημα Ελέγχου της πρόσφυσης (VSC με TRC) δε θα αφήσει το αυτοκίνητο να… λοξοδρομήσει. Το τιμόνι με τη σειρά του, έχει ηλεκτρική υποβοήθηση χάνοντας ελαφρώς σε αίσθηση στις στροφές, από την άλλη όμως, βοηθά πολύ στους χειρισμούς και στους επιτόπιους ελιγμούς εντός πόλεως.

Παθητική ασφάλεια
Το νέο Daihatsu Charade προσφέρει υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας στους επιβάτες του. Περιλαμβάνει άλλωστε ως στάνταρ 7 αερόσακους (2 μετωπικούς, 2 πλευρικούς, 2 οροφής και 1 για τα γόνατα του οδηγού). Επίσης, ενσωματώνει και σύστημα μείωσης τραυματισμού του αυχένα των μπροστινών επιβατών, ενώ οι υποδοχές ISOFIX στα καθίσματα, εξασφαλίζουν την ασφαλή πρόσδεση παιδικών καθισμάτων.

Πηγή: autotriti.gr