Τέσσερα χρόνια μετά την ανακοίνωση της Mitsubishi ότι θα αποχωρήσει σταδιακά από την Ευρώπη, διαπιστώνουμε αλλαγή στρατηγικής της Ιαπωνικής εταιρίας η οποία έχει προσχωρήσει σε «συμμαχία» με Renault- Nissan. Έτσι μαζί με την επιστροφή του Colt στις Ευρωπαϊκές εκθέσεις, παρουσιάστηκε και το νέο ASX της κατηγορίας B-SUV για την ευρωπαϊκή αγορά. Το ASX είναι κτισμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το Renault Captur και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην Ισπανία.

Με μήκος 4,228 μ. και μεταξόνιο 2.639 χιλιοστών, το ASX προσφέρει άνετο χώρο για τέσσερις επιβάτες και χώρο αποσκευών από 440 έως 600 λίτρα, αυξομειούμενο χάρη στο συρόμενο (κατά 16 εκ.) πίσω κάθισμα.

Το γεροδεμένο SUV είναι ποιοτικό χωρίς σχεδιαστικές φλυαρίες, με έμφαση στην πρακτικότητα και την εργονομία.

Ο βασικός εξοπλισμός (αφορά το ASX με κινητήρα 1.0 λίτρου, 91 ίππων και τιμή 25.750 ευρώ) περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Επίσης, ανάλογα με την έκδοση διατίθενται πολλά συστήματα ασφαλείας και πληροφόρησης, ενώ το μοντέλο διαθέτει 4 εκδόσεις κινητήριων συστημάτων, η κορυφαία των οποίων είναι φορτιζόμενη υβριδική με τιμή 47.840 ευρώ.

Η πρώτη και φθηνότερη έκδοση κινείται από 1.000άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα 91 ίππων (ροπή 160 Nm). Ακολουθεί η έκδοση με τον γνωστό τούρμπο κινητήρα 1,3 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα και απόδοση 140 ίππων (ροπή 260 Nm), ενώ στη συνέχεια υπάρχουν και δύο πλήρως υβριδικές εκδόσεις. Η μια έχει σαν βάση τον 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρα με απόδοση 143 ίππων (ροπή 205 Nm) και η άλλη (πάλι με 1,6 λτ κινητήρα) είναι φορτιζόμενη υβριδική με ισχύ 160 ίππων (ροπή 205 Nm) και το ίδιο
μπαταρία 10,5 kWh, που προσφέρει ηλεκτροκίνητη αυτονομία από 48 έως 62 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο δοκιμών.

Στα πλαίσια της σύντομης γνωριμίας οδηγήσαμε το ASX με το πλήρως υβριδικό κινητήριο σύστημα των 143 ίππων διαπιστώνοντας ότι, μοιάζει πολύ με το Captur στην οδική συμπεριφορά, είναι γεροδεμένο με καλή ποιότητα κύλισης και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση ελάχιστα ενοχλείται από τις κακοτεχνίες των δρόμων και το τιμόνι δεν θα προβληματίσει ούτε τους απαιτητικούς οδηγούς. Ο εύστροφος κινητήρας, ανεβάζει από χαμηλά περιορίζοντας τις αλλαγές ταχυτήτων και η μέση κατανάλωση στάθηκε στα 7,1 λίτρα/100 χλμ. αν και δεν είναι αντιπροσωπευτική καθώς κινηθήκαμε μόνο σε ανοικτό δρόμο.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι στο ASX παρέχεται 5ετής εγγύηση (και οδική βοήθεια) και 8ετής για τις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος.