«Το Boeing 737 Μax 8 δεν πρέπει να πετάει»

Ο εμπειρογνώμονας Ακριβός Τσολάκης μιλάει για τους κινδύνους στα συγκεκριμένα αεροσκάφη


ΕΛΛΑΔΑ
17:31
13/03/2019
«Το Boeing 737 Μax 8 δεν πρέπει να πετάει»
8
loading

Η απαγόρευση πτήσεων του Boeing 737 Μax 8 και 9 και στην Ελλάδα μετά τη συντριβή της πτήσης της Ethiopian Airlines έχει προκαλέσει αίσθηση. Επειδή η συγκεκριμένη απαγόρευση αρχίζει να υιοθετείται από πολλές χώρες παγκοσμίως με εξαίρεση τις ΗΠΑ, ο γνωστός από την υπόθεση της συντριβής της πτήσης HELIOS στο Γραμματικό, εμπειρογνώμονας της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Ακριβός Τσολάκης αναφέρθηκε στο θέμα που προέκυψε με τον τύπο αυτό αεροσκάφους, σε δηλώσεις του στο news.gr.

Σύμφωνα με τον ειδικό, το αεροπλάνο εξακολουθεί να είναι το πιο ασφαλές μέσο μαζικής μετακίνησης, ωστόσο υπάρχει θέμα με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.

Ο κ. Ακριβός Τσολάκης από την άλλη πλευρά δεν βλέπει πόλεμο συμφερόντων μεταξύ της ευρωπαϊκής Airbus και της αμερικανικής Boeing.

Ο εμπειρογνώμονας ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Η απαγόρευση πτήσης των αεροσκαφών των συγκεκριμένων τύπων γίνεται υπό την μορφή πρόληψης αλλά φαίνεται πως υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχει η εξής περίεργη κατάσταση. Η Boeing λέει πως το αεροπλάνο είναι πλόιμο αλλά όμως προτίθεται να κάνει ορισμένες μεταβολές σε ορισμένα συστήματα.

Εγώ δεν μπορώ να εννοήσω πως ένα αεροπλάνο είναι πλόιμο εφόσον υπόκειται σε επεμβάσεις που θα κάνει ο κατασκευαστής. Αυτή είναι η δική μου θέση. Αυτό το αεροπλάνο είναι πολύ καινούργιο. Οι υποψίες είναι μεγάλες. Παλαιότερα αεροπλάνα έπεσαν και καθηλώθηκε ο τύπος τους μέχρι να βρεθεί η αιτία. Έχω την εντύπωση πως το αεροπλάνο αυτό, εγώ τουλάχιστον το θεωρώ εκτός ενεργείας, δεν είναι για να πετάξει και δεν είναι μόνο δική μου γνώμη είναι και της EASA, η Αρχή Ασφαλείας Πτήσεων της Ευρώπης το καθήλωσε».

Στην ερώτηση αν η απαγόρευση στην Ευρώπη βασίζεται σε έναν πόλεμο συμφερόντων μεταξύ της αμερικανικής Boeing και της ευρωπαϊκής Airbus, ο Ακριβός Τσολάκης δήλωσε πως: «Καλά κάνετε και θέτετε αυτή την ερώτηση ως συνήγορος του διαβόλου, αλλά εδώ έχουμε κάτι πραγματικό και όχι κάτι εικονικό στα χέρια μας. Είναι ένα αεροπλάνο που έπεσε και σκότωσε 160 ανθρώπους στην Αιθιοπία και με αυτά τα πράγματα δεν παίζει κανείς. Δεν επιτρέπεται να εισέρχονται οι ανταγωνισμοί σε αυτά. Το αεροπλάνο ήταν 6 λεπτά στον αέρα. O πιλότος από τα δεδομένα που έχουμε είπε πως είχε ένα πρόβλημα με την ένδειξη πλοϊμότητας του αεροπλάνου στον αέρα και ακολούθως χάθηκε ο έλεγχος και καρφώθηκε σαν βαρίδι στο έδαφος.

Όπως καταλαβαίνετε στοχοποιείται το σύστημα που έχει σχέση με αυτές τις ενδείξεις μέσα στο αεροπλάνο. Από τα όσα είπε ο πιλότος και τα δύο κουτιά χρειάζεται λίγη υπομονή να δούμε και αυτά τα στοιχεία και έτσι να οδηγηθούμε στην αιτία».

Ως προς την ασφάλεια του αεροπλάνου ως μέσου ο Ακριβός Τσολάκης δήλωσε:

«Το αεροπλάνο είναι και παραμένει το πιο ασφαλές μέσο μαζικής μεταφοράς. Όσες εταιρείες είναι στην ΙΑΤΑ, στον παγκόσμιο οργανισμό. Απέχει κατά πολύ από το δεύτερο. Δεν τίθεται συζήτηση. Αυτό που θα πρέπει να προσέχει ο επιβάτης είναι με τι αεροπλάνο θα πάει να πετάξει γιατί υπάρχουν και πολλές προκλήσεις με φθηνά εισιτήρια. Το φθηνό εισιτήριο κάτι σημαίνει για να είναι φθηνό. Η συντήρηση του αεροπλάνου είναι ακριβή και ένα φθηνό εισιτήριο κάτι σημαίνει».

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

8
σχόλια
  1. avatar dekatesera

    Τελικα ολοι ειμαστε ειδικοι για ολα εκτος απο τους ειδικους. Για τον Ακριβο Τσολακη πρεπει να προσεχουμε πως αναφερομαστε γιατι ειναι ενας ανθρωπος με τεραστια εμπειρια παγκοσμιου φημης. Ευχαριστω

  2. avatar Ploigos

    Λοιπόν " Pilote " της συμφοράς μάθε ότι ο κ. Τσολάκης έχει πετάξει από DC3 Dakota στην Κορέα μέχρι και όλους τους τύπους αεροσκαφών που είχε η Ο.Α.
    Μάθε επίσης ότι είχε πάνω από 18.000 ώρες πτήσεων.
    Ακόμη μάθε ότι διερεύνησε τις πτώσεις των YAK42 στα Πιέρεια όρη , του Σινούκ στο 'Αγιο 'Ορος , του ΗΛΙΟΣ 522 στο Γραμματικό και του Φάλκον στο Βουκουρέστι ( εδώ είχαμε απότομη μεταβολή ύψους ) Αν δε το γνωρίζεις είναι μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Αφαλείας Πτήσεων των ΗΠΑ και Πρόεδρος Ασφάλειας Πτήσεων Ν.Α. Ευρώπης.
    Τέλος η χαμηλού κόστους εταιρείες μπορεί να μη κόβουν από τη συντήρηση αλλά κάλλιστα μπορεί να κόβουν από μισθούς προσωπικού ή και να αναγκάζουν το προσωπικό σε περισσότερες ώρες πτητικής εργασίας σε σχέση με το επιτρεπτό.

  3. avatar Christiano

    Έχουν πέσει πολύ περισσότερα Boeing πάντως και έχει ακουστεί ότι το airbus που έκανε την «βουτιά» στον ποταμό hatson στη Νέα Υόρκη αν ήταν Boeing ακόμα θα το μαζεύανε..

  4. avatar Xerolas

    Άσχετος ο Τσολακης. Το είδαμε κι αυτό.

  5. avatar Pilotos

    Ο ανθρωπος ειναι ασχετος και επικίνδυνος. Απο τις low cost μεχρι τις πιο ακριβες εταιριες ολες μα ολες περνανε ακριβως τον ιδιο ελεγχο (στην Ευρωπη) πριν κανουν πτηση. Επομενως δεν μπορουν οι εταιριες να κοβουν απο την συντήρηση.

    1. avatar olymbitis

      Να συμφωνήσω μαζί σου. Δεν συμπαθώ τις low cost όμως ο κος. Τσολάκης δεν δικαιολογείται να εκστρομίζει τέτοιες αναλήθειες. Τουλάχιστον στο θέμα συντήρησης, δεν υπάρχει καμία διαφορά νομοθετικά, και εκ των πραγμάτων, μεταξύ αεροσκάφους low cost και αεροσκάφος “high cost”.
      Οι low cost περικόπτουν περιφερειακές υπηρεσίες για να μειώνουν τη τιμή του εισιτηρίου. Επιχειρησειακές διαφορές δεν υπάρχουν, ούτε προκύπτουν.
      Ο καφές, το νερό, το μπισκοτάκι, η κάρτα επιβίβασης, η βαλίτσα, η χειραποσκευή, θέση παράθυρο, θέση μπροστά, και αργότερα το «καρέκλα ή σκαμπώ», η τουαλέττα με κερματοδέκτη κλπ κλπ είναι περιφερειακές υπηρεσίες στο καθ’ εαυτού έργο της μεταφοράς. Ταξίδι με το κομμάτι δηλαδή, για να παραφράσουμε κι ένα τραγούδι.

    2. avatar Zedd

      Δεν είναι μόνο η συντήρηση του αεροπλάνου. Είναι και η εκπαίδευση των πληρωμάτων (πιλότων και αεροσυνοδών), οι αμοιβές, τα ωράρια, τα καύσιμα κλπ.

    3. avatar EngineerAero

      Επίσης η στρατηγική των low cost, είναι να πωλούν τα αεροπλάνα πριν τα μεγάλα τσεκσ aka D Checks και αγοράζουν καινούργια.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει