Πρόσφατη έρευνα στη Αγγλία απέδειξε ότι το 90% των εργαζομένων νιώθει θυμό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα στον εργασιακό χώρο. Πολύ περισσότερο, αρκετοί είναι εκείνοι που πολλές φορές νιώθουν ότι χάνουν την ψυχραιμία τους καταφεύγοντας σε φωνές και λεκτικά ξεσπάσματα. Το εκπληκτικό είναι ότι το 50% απ’ αυτούς είναι γυναίκες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες υπολογίζεται σε λιγότερο από 40%, πράγμα που στην ουσία προκαλεί την έκπληξη όλων.

Τι συμβαίνει και οι εκπρόσωποι του ασθενούς φύλου, που ανέκαθεν φημίζονταν για τη διπλωματία και την αυξημένη επικοινωνιακή ικανότητα, αποδεικνύονται λιγότερο ψύχραιμες στον εργασιακό χώρο;

Σύμφωνα με την άποψη των ειδικών, οι γυναίκες που συμμετέχουν στην επίσημη αγορά εργασίας αντιμετωπίζουν πολλά και ποικίλα προβλήματα που είναι δυνατόν να οφείλονται στο στρες και στην ανισότητα στο χώρο εργασίας αλλά και στη διαφορά αμοιβών, την έλλειψη δυνατότητας και επαγγελματικής εξέλιξης και την επαγγελματική διαφοροποίηση από τους άνδρες συναδέλφους.

Επίσης, σύμφωνα με την ψυχολογία, οι γυναίκες φιλτράρουν τις αντιδράσεις τους με βάση το συναίσθημα, με αποτέλεσμα να είναι πιο ευάλωτες στις προκλήσεις, αλλά και στον ανταγωνισμό στον εργασιακό χώρο.  Άλλοι παράγοντες που μπορούν να ενισχύουν την επιθετική διάθεση στο χώρο της δουλειάς είναι η εργασία με τον υπολογιστή, ακριβώς γιατί αποξενώνει και μειώνει την ικανότητα για συναλλαγή, η υπερφόρτωση εργασίας, τα πιεστικά deadline και οι εργασιακοί ρυθμοί. Τέλος, ο αγχωτικός τρόπος ζωής μπορεί επίσης να ευθύνεται για το θυμό που στην πραγματικότητα μας ακολουθεί από το σπίτι στο γραφείο, αφού, όπως προκύπτει, οι περισσότερες είμαστε ήδη πολύ θυμωμένες και εκνευρισμένες προτού φτάσουμε στη δουλειά, επειδή είχε κίνηση, καβγαδίσαμε με τον καλό μας ή αργήσαμε να βρούμε θέση να παρκάρουμε.

Παρόλο που ο θυμός (σύμφωνα με τη ψυχολογία) είναι ένα συναίσθημα που πρέπει να εκφράζεται κι όχι να καταπιέζεται, είναι αποδεδειγμένο ότι ο εργασιακός χώρος δεν είναι το μέρος όπου τα ξεσπάσματα θυμού προσφέρουν ανακούφιση. Αντίθετα, κάνουν τη ζωή και τη θέση μας ακόμα πιο δύσκολη. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό να μάθουμε να υπερασπιζόμαστε ειρηνικά το δίκιο μας, χωρίς να θυμώνουμε.

Πώς να μειώσετε το θυμό σας

Το σημαντικότερο επίτευγμα στη σχέση σας με το θυμό είναι να διατηρείτε την αυτοκυριαρχία σας.

Κάντε αμέσως… διάλειμμα!
Μη μένετε καθισμένη στην καρέκλα του γραφείου. Σηκωθείτε, βγείτε έξω να πάρετε λίγο αέρα, πιείτε ή φάτε κάτι. Όλη αυτή η κινητικότητα εκτονώνει τη συσσωρευμένη ένταση και αποσπά το μυαλό από τις αρνητικές σκέψεις.

Φτιάξτε ένα χαρούμενο γραφείο!
Αν το γραφείο σας είναι άχρωμο και απρόσωπο είναι φυσικό να σας απωθεί και να μην έχει να σας προσφέρει κανένα ερέθισμα υποστήριξης την ώρα που το έχετε ανάγκη. Γι’ αυτό δώστε περισσότερο χρώμα και χιούμορ στο γραφείο σας, χρησιμοποιώντας διακοσμητικά, κορνίζες με φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων, σουβενίρ από τις διακοπές, αστεία μηνύματα και γενικά πράγματα που σας υπενθυμίζουν ότι έχετε μία ζωή που αξίζει… εκτός γραφείου!

Γράψτε σ’ ένα χαρτί!
Δεν μπορείτε να στριγκλίζετε όσο γράφετε. Σημειώνοντας τι ακριβώς συνέβη και έχετε θυμώσει, θα μπορέσετε να δείτε και να αξιολογήσετε το πρόβλημα στην πραγματική του διάσταση.

Ζητήστε αναβολή!
Αν νιώθετε να σας κυριεύει ο θυμός, προτιμήστε να μη μιλήσετε. Συζητήστε το αργότερα έτσι ώστε να έχετε προλάβει να σκεφτείτε ακριβώς τι θα πείτε. Αν εκφραστείτε την ώρα που είστε θυμωμένη είναι βέβαιο ότι δεν θα χρησιμοποιήσετε τα κατάλληλα λόγια. Είναι προτιμότερο να εξηγήσετε τι σας ενοχλεί, όταν είστε ήρεμη.

Δείξτε κατανόηση!
Κάτι που εμείς οι γυναίκες ξέρουμε να κάνουμε καλά είναι να κατανοούμε τις ανάγκες των άλλων. Προσπαθήστε, λοιπόν, να μπείτε στη θέση του ατόμου που σας προκαλεί θυμό και να δείτε τα πράγματα από τη δική του σκοπιά.

Τα σημαντικά 3 μην!

Το σημαντικότερο επίτευγμα σε σχέση με τον έλεγχο του θυμού στο γραφείο είναι να μάθετε να βάζετε φρένο στον παρορμητισμό σας. Γι’ αυτό:

1. Μην τρέχετε στους συναδέλφους κάθε φορά που θυμώνετε ή εκνευρίζεστε με κάτι ή κάποιον για να διαμαρτυρηθείτε, να ζητήσετε υποστήριξη ή να κάνετε πικρόχολα σχόλια. Να θυμάστε ότι, όταν μιλάτε την ώρα που είστε θυμωμένη, είναι βέβαιο ότι υπερβάλλετε, ενώ δίνετε την εντύπωση στους άλλους ότι πυροδοτείτε ίντριγκες.

2. Μη στέλνετε e-mail στα οποία εκφράζετε γεγονότα ή απόψεις που δεν θέλετε να μάθουν οι άλλοι γιατί μπορεί να διαρρεύσουν ή να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά στοιχεία εναντίον σας.

3. Μην τηλεφωνείτε στη μαμά ή τη φίλη για να κάνετε τα παράπονά σας. Το πιθανότερο είναι ότι η πρώτη θα σας πει να κάνετε υπομονή και η δεύτερη να δηλώσετε παραίτηση, πράγμα που και στις δύο περιπτώσεις θα σας κάνει να νιώσετε ότι σας πνίγει το δίκιο, με αποτέλεσμα να φουντώσει ακόμα περισσότερο ο θυμός σας.

Πηγή: woman.eportal.gr