Επί τρία χρόνια ερευνητές αναζητούσαν τη μαθηματική φόρμουλα που εξηγεί
πώς κάνουμε ποδήλατο. Έλαβαν υπόψη αδράνεια, γυροσκοπική και κεντρόφυγο
δύναμη, βαρύτητα, κλίση του ποδηλάτη, ροπή στρέψης και κατέληξαν σε μια πολύπλοκη μαθηματική φόρμουλα που δείχνει ότι αυτό
που το σώμα και ο εγκέφαλός ακόμα κι ενός δεκάχρονου παιδιού κάνουν
ενστικτωδώς, στην πραγματικότητα είναι τρομερά πολύπλοκο από
φυσικο-μαθηματική άποψη.

Η εξίσωση στην οποία κατέληξαν οι επιστήμονες από τρία πανεπιστήμια των ΗΠΑ, της Βρετανίας και της Ολλανδίας περιλαμβάνει 31 αριθμούς και σύμβολα και εννέα παρενθέσεις!

Από τότε που εφευρέθηκε το ποδήλατο στη δεκαετία του 1860, οι
μαθηματικοί και οι φυσικοί πασχίζουν να εφαρμόσουν τους νόμους κίνησης
του Νεύτωνα για να εξηγήσουν την μοναδική ικανότητα ισορροπίας και
κίνησης του ποδηλάτη, ανέφερε ένας από τους ερευνητές.