21
loading

Η Ελλάδα ήταν στον πάγο από το 1967, από τις αρχές του 1973 όμως η λαϊκή αντίδραση κατά της Χούντας εκδηλωνόταν ολοένα και πιο έντονα.

Η αγανάκτηση του κόσμου για το ξενόφερτο πραξικόπημα των «πατριωτών» συνωμοτών κλιμακώθηκε εκείνη τη χρονιά με την κατάληψη της Νομικής τον Φεβρουάριο, την επεισοδιακή διαδήλωση της 4ης Νοεμβρίου, με αφορμή το μνημόσυνο του Γεωργίου Παπανδρέου, και την τεράστια φοιτητική πορεία της 8ης του μηνός.

Στις 17 εκτυλίχθηκαν τα αιματηρά γεγονότα στο Πολυτεχνείο, η ίδια η αρχή του τέλους για τη δικτατορία των συνταγματαρχών.

Την ώρα όμως που χιλιάδες φοιτητές κατακλύζουν τις πανεπιστημιακές σχολές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το παλλόμενο φοιτητικό κίνημα δεν είναι το μόνο που κάνει την κατάσταση έκρυθμη.

Το Κίνημα του Ναυτικού τον Μάιο του 1973 είναι άλλο ένα ηχηρό καμπανάκι, όπως και οι συχνότατες πια κινητοποιήσεις εργατών, αγροτών και επαγγελματιών. Η παλλαϊκή αντίθεση διογκώνεται καθημερινά και όλα δείχνουν πως η αντίστροφη μέτρηση για τη Χούντα έχει σημάνει.

Οι πραξικοπηματίες δεν καταλαβαίνουν ωστόσο από τέτοια. Στο δημοψήφισμα-παρωδία της 1ης Ιουλίου 1973, ο Παπαδόπουλος καταργεί τη μοναρχία και αναλαμβάνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Η νέα κανονικότητα ήταν πια συγκρουσιακή σε όλα τα επίπεδα, μόνο που η καθημερινότητα αποζητούσε μια αίσθηση ομαλότητας για τους πολίτες.

Να τι γινόταν λοιπόν στη χώρα όσο οι φοιτητές ετοιμάζονταν για μια από τις λαμπρότερες σελίδες της σύγχρονης νεοελληνικής ιστορίας…

Τι συνέβαινε γύρω από το Πολυτεχνείο

Απέναντι ακριβώς από την πύλη της Πατησίων, βλέπουμε σε φωτογραφίες το σουπερμάρκετ να σφύζει από κόσμο όσο οι φοιτητές εντατικοποιούν τον αγώνα τους. Ακόμα και η ιδιωτική σχολή κοστολόγων και προγραμματιστών ηλεκτρονικών υπολογιστών (πάνω ακριβώς από το σουπερμάρκετ) λειτουργεί κανονικά, απτόητη από τις ταραχές.

Τα τρόλεϊ διαφημίζουν με τις ρεκλάμες τους την πολιτιστική ζωή της πρωτεύουσας. Στο θέατρο Ακάδημος παίζεται η τεράστια καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία «Φρουρά στο Ρήνο» από τον θίασο του Πέτρο Φυσσούν (Μαρία Αλκαίου, Μαρία Φωκά, Αλεξάνδρα Λαδικού, Κατερίνα Γώγου κ.ά.), που είχε ανέβει το 1972 στο θέατρο Όρβο και συνεχιζόταν και τη νέα σεζόν σε καινούρια στέγη.

Άλλα τρόλεϊ διαφημίζουν βιβλία, όπως τα «Η ιστορία της μητρότητος», «Ιστορία της ανθρωπότητος», «Ο θαυμαστός κόσμος των ζώων», «Η εγκυκλοπαίδεια της σημερινής γυναίκας». Τα ίδια τρόλεϊ που έχουν καθηλωθεί από τις κινητοποιήσεις του κόσμου.

Το φοβερό ροκ κλαμπ της εποχής, το θρυλικό Cin - Cin στη Ζωοδόχου Πηγής 3, φιλοξενεί αυτές τις μέρες τις μπάντες Συγκρότημα, Παρέα και Δοκησίσοφοι, αλλά και τον Χρήστο Κυριαζή.

Ο κινηματογράφος της Ομόνοιας (3ης Σεπτεμβρίου) παίζει αυτές τις μέρες το «Νησί της αμαρτίας» (1973), ένα ολοκαίνουριο ερωτικό φιλμ του Κώστα Δούκα με τους Γιώργο Στρατηγάκη, Λία Φλέσσα και Πέτρο Ζαρκάδη, για δύο καταδίκους που δραπετεύουν από τη φυλακή και πιάνουν ομήρους τους κατοίκους ενός ιδιωτικού νησιού.

Πάνω στο διαφημιστικό υλικό των παραστάσεων στα πέριξ του Πολυτεχνείου βλέπουμε γραμμένα τα συνθήματα της εποχής: «Γενική απεργία», «Κάτω η χούντα», «Κάτω ο φασισμός», «Η Γη είναι δική μας», «Εργάτες, αγρότες, φοιτητές», «20% στην Παιδεία», «Αδούλωτη Ελλάδα», «Έξω αι ΗΠΑ», «Έξω το ΝΑΤΟ», «Έξω οι Αμερικάνοι», «Θάνατος στο φασισμό», «Μαρκεζίνη μασκαρά», «Οι φοιτητές δεν βολεύονται βουλεύονται» κ.λπ.

Η πολιτιστική ζωή εκείνο τον Νοέμβριο

Η καλλιτεχνική κίνηση της Αθήνας μύριζε μπαρούτι το 1973, καθώς καλές τέχνες, κινηματογράφος και τηλεόραση τελούσαν μεν ακόμα υπό την ομηρεία αστυνομικών και μυστικών υπηρεσιών, τα πράγματα είχαν χαλαρώσει ωστόσο. Έστω και επιφανειακά.

Ο Παπαδόπουλος καλούσε το καθεστώς σε… φιλελευθεροποίηση και η προληπτική λογοκρισία είχε γίνει λιγότερο αυστηρή, μη βλέποντας πια παντού «αντεθνικά» και «ανήθικα» έργα. Χαρακτηριστικό εδώ το γεγονός ότι ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Σπύρος Ζουρνατζής της κυβέρνησης Μαρκεζίνη δήλωνε επισήμως πως ο Θεοδωράκης επιτρεπόταν πια!

Όχι όλος, 40 κομμάτια της προ-Απριλιανής εποχής, αλλά και τα πρόσφατα «18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας», σε ποίηση Ρίτσου. Την ώρα που το θέατρο και η ελεύθερη έκφραση στενάζουν, ο Σπύρος Μαρκεζίνης συναντιέται με εκπροσώπους του σανιδιού (Κούρκουλος, Μουσούρης, Μυράτ κ.ά.) και υπόσχεται πως τα διαχρονικά προβλήματα του κλάδου «θα συμπεριληφθούν στο προεκλογικό πρόγραμμα του κόμματός μου». Και μετά φωτογραφίζεται με το πλατύ του χαμόγελο δίπλα στη Βουγιουκλάκη και την Καρέζη.

Όσο η κατάσταση με το φοιτητικό κίνημα κλιμακώνεται, στο Ακροπόλ διακόπτεται αυτές τις μέρες, και καθόλου τυχαία, η μεγαλύτερη θεατρική επιτυχία των τελευταίων χρόνων! Το σπονδυλωτό «Το μεγάλο μας τσίρκο» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ζωντάνεψε ο θίασος των Καρέζη-Καζάκου, έχοντας στο πλευρό τους ονόματα όπως οι Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Τίμος Περλέγκας, Σταύρος Ξαρχάκος, Νίκος Ξυλούρης και Ευγένιος Σπαθάρης.

Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στο θερινό Αθήναιον τον Ιούνιο του 1973 και μεταφέρθηκε για τη χειμερινή σεζόν στο Ακροπόλ της Ιπποκράτους. Στα μέσα Οκτωβρίου όμως, βλέποντας τα αντιδικτατορικά μηνύματα, οι πραξικοπηματίες διέκοψαν άρον-άρον την παράσταση και συνέλαβαν τους θιασάρχες.

Ο Φυσσούν συνεχίζει την ανεπανάληπτη επιτυχία της «Φρουράς στο Ρήνο» της Λίλιαν Χέλμαν, ενώ ο Κάρολος Κουν απειλεί να του κλέψει τη δόξα και τους θεατές με το «Ο Καραγκιόζης παρά λίγο βεζύρης» του Γιώργου Σκούρτη που έχει ανεβάσει αυτή τη σεζόν στο Θέατρο Βεάκη. Ο Γιώργος Λαζάνης ως Καραγκιόζης δίνει ρέστα.

Τη σεζόν 1973 παρουσιάζονταν όχι λιγότερα από 126 έργα, μεταξύ αυτών και 58 ελλήνων δημιουργών. Το είδος που ανθούσε βέβαια ήταν η επιθεώρηση και οι εφημερίδες της 16ης Νοεμβρίου μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για την «επίκαιρη, φαντασμαγορική» επιθεώρηση του θεάτρου Βέμπο «Όλα τα μασάει ο Κουταλιανός» του Κώστα Πρετεντέρη, σε σκηνοθεσία Φώτη Μεταξόπουλου και στους πρώτους ρόλους τον Σταυρίδη, τον Μουστάκα και τη Φόνσου.

Κωνσταντάρας και Λάσκαρη έπαιζαν στον «Άνθρωπο που γύρισε από τον γύψο» των Καραγιάννη-Καμπάνη, ενώ η Σμαρούλα Γιούλη είχε ανεβάσει τη θεατρική επιθεώρηση «Οι εκλογές του Μποστ». Οι Βασίλης Διαμαντόπουλος και Γιώργος Μιχαλακόπουλος έπαιζαν με τον Θίασο Σάτιρας το περίφημο «Ω! τι κόσμος μπαμπά» του Κώστα Μουρσελά.

Η μουσική σκηνή της πρωτεύουσας είδε ακόμα τον Δήμο Μούτση να εγκαινιάζει σειρά συναυλιών εκείνες τις μέρες στον Ζυγό, σε μελοποιημένη ποίηση Καβάφη, Σεφέρη, Ρίτσου και Μάνου Ελευθερίου, μαζεύοντας χιλιάδες κόσμου. Αλλά και τη Δανάη Στρατηγοπούλου να τραγουδά για μερικές βραδιές μελοποιημένο Πάμπλο Νερούδα στο θρυλικό Κύτταρο.

Μεγάλες μέρες ζούσαν και οι μπουάτ της Πλάκας. Όχι πως το καθεστώς είχε κοπάσει τη λογοκρισία του βέβαια, κάθε άλλο. Στις 5 Νοεμβρίου, ας πούμε, η πασίγνωστη «Λήδα» του Γιάννη Μαρκόπουλου, που μάζευε όλη την αριστερή διανόηση, σφραγίστηκε από την αστυνομία, παραθέτοντας ως λόγο τις «σοβαρές αταξίες».

Η φιλελευθεροποίηση του απριλιανού καθεστώτος φάνηκε ωστόσο στο σινεμά. Τώρα μπορούσες να δεις στην Αλκυονίδα το σπουδαίο πολιτικο-ιστορικό ντοκιμαντέρ «Ελευθέριος Βενιζέλος» (1964) της πρωτοπόρου Λίλας Κουρκουλάκου, το οποίο είχε απαγορευτεί το 1967!

Σε άλλες αίθουσες παιζόταν το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ του Παντελή Βούλγαρη «Μεγάλος Ερωτικός», βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Μάνου Χατζιδάκι, που ερχόταν με φόρα και δάφνες από το 14ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Αλλά και ο σίφουνας του φεστιβάλ, το πολυβραβευμένο φιλμ της Τώνιας Μαρκετάκη «Ιωάννης ο βίαιος» (1973).

Το «Μαύρο + Άσπρο» (1973) βέβαια των Θανάση Ρεντζή και Νίκου Ζερβού, για τη νεοελληνική πραγματικότητα στα χρόνια της Χούντας, θα σκόνταφτε πάνω στη λογοκρισία. Πόση ελευθερία έκφρασης να αντέξουν οι πραξικοπηματίες; Η κινηματογραφική επιτυχία της χρονιάς πάντως, κόβοντας 432.000 εισιτήρια, ήταν το ιστορικό και πολεμικό δράμα «Παύλος Μελάς» (1973) του Φίλιππα Φυλακτού, με Λάκη Κομνηνό και Καίτη Παπανίκα.

Στην εικαστική σκηνή, ο Μίνως Αργυράκης επανεμφανίζεται μετά από χρόνια απουσίας με έκθεση, αντλώντας έμπνευση από τα «Λιανοτράγουδα». Το μέγα γεγονός των φιλότεχνων Ελλήνων…

Οι εφημερίδες και η TV του Νοεμβρίου

Τι απασχολούσαν όμως τα ρεπορτάζ και τα ένθετα του Τύπου εκείνο τον σημαδιακό Νοέμβρη του 1973; Αν πρέπει να το πούμε, «πιπεράτα» κοινωνικά θέματα!

Το πρωτοσέλιδο της «Απογευματινής» ενημέρωνε για τη σύλληψη του Ανδρέα Μπάρκουλη για κατοχή χασίς, έχοντας όλο το παρασκήνιο για το πώς έπεσε στα χέρια των Αρχών χάρη σε δυο «πληροφοριοδότριες» της Γενικής Ασφάλειας Πειραιώς.

«Ο εισαγγελεύς ποινικής αγωγής Αθηνών κ. Καζαντζής ήσκησε δίωξιν δια παράβασιν του νόμου ‘‘περί ναρκωτικών φαρμάκων’’ εναντίον του πρωταγωνιστού του θεάτρου Ανδρέα Μπάρκουλη, ετών 37, και μιας γυναίκας. Ο εισαγγελεύς ήσκησε κατ’ αυτού δίωξιν δι’ αγοράν ινδικής κανάβεως (χασίς), κατοχήν και χρήσιν», ενημερώνει η «Μακεδονία» την Κυριακή, 11/11/1973, φιλοξενώντας όλη τη βδομάδα τις εξελίξεις στην υπόθεση.

Συνεχή και αποκλειστική ενημέρωση παρείχε η εφημερίδα και για το άλλο μεγάλο γεγονός, τον γάμο της χρονιάς, αυτόν του Τόλη Βοσκόπουλου με τη Μαρινέλλα! «Μυστικός» γάμος, «κρυφός» γάμος, έλαβε χώρα στις 10 Νοεμβρίου και ο Τύπος το έμαθε. Παρέχοντας φυσικά και άφθονο κουτσομπολιό για τον «τρίτο άνθρωπο», την ξανθιά και πρώην αγαπημένη Παναγιά, Ζωή Λάσκαρη.

Τα «Νέα» σνομπάρουν το θέμα και πληροφορούν, αντιθέτως, τους αναγνώστες τους για τα πολιτιστικά τεκταινόμενα του εξωτερικού, με την τιμητική τους να έχουν κάτι Παρίσια, κάτι Λονδίνα και κάτι Μόσχες. Αλλά και για τα πρόσφατα φιλμ των μεγάλων δημιουργών του εξωτερικού. Και τα νέα από την παγκόσμια διανόηση φυσικά.

Όσο για την τηλεόραση, η ΕΙΡΤ και το κανάλι των Ενόπλων Δυνάμεων (ΥΕΝΕΔ) συνέχιζαν να μαγεύουν το τηλεοπτικό κοινό εκείνο τον Νοέμβριο με το κατασκοπευτικό σίριαλ των Φώσκολου (σενάριο) και Κουτσομύτη (σκηνοθεσία) «Ο άγνωστος πόλεμος» (ΥΕΝΕΔ), που παιζόταν από το 1971.

Το αντίπαλο δέος της ΕΙΡΤ, η αστυνομική σειρά μυστηρίου «Ο παράξενος ταξιδιώτης» του 1972, συνεχιζόταν συγκεντρώνοντας το αμείωτο ενδιαφέρον των Ελλήνων. Σε σκηνοθεσία και πάλι του Κώστα Κουτσομύτη, η σειρά του Γιάννη Φίλιππα με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τη Νόνικα Γαληνέα είχε πλέον καλό ανταγωνισμό.

Η ΥΕΝΕΔ είχε κάνει μόλις πρεμιέρα (3 Οκτωβρίου 1973) στα «Αγρίμια», μια κοινωνική σειρά του Μήτσου Λυγίζου με Νίκο Ξανθόπουλο και Σούλα Αθανασιάδου, που διεκδικούσε σοβαρό κομμάτι της τηλεοπτικής πίτας. Απαντώντας η ΕΙΡΤ, ρίχνει στη μάχη στις 17 Οκτωβρίου 1973 τα «Παιδιά του Ζεβεδαίου», το κοινωνικό σίριαλ του Κώστα Πρετεντέρη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μιχαλόπουλου, με τον ίδιο, τον Δημήτρη Νικολαΐδη και την Κατερίνα Γιουλάκη.

Τα Σαββατόβραδα ανήκαν βέβαια κατά κράτος στην ΥΕΝΕΔ και το «Σούπερ Μπίνγκο» του Νίκου Μαστοράκη…

Όσο γίνονταν αυτά, ο Ρίτσος αρχίζει να γράφει στις 14 Νοεμβρίου το ποιητικό «Ημερολόγιο μιας εβδομάδας» του Πολυτεχνείου:

«Ωραία παιδιά με τα μεγάλα μάτια σαν εκκλησίες χωρίς στασίδια / ωραία παιδιά δικά μας με τη μεγάλη θλίψη των ανδρείων / αψήφιστοι, όρθιοι στα Προπύλαια στον πέτρινο αέρα, έτοιμο χέρι, έτοιμο μάτι / πως μεγαλώνει το μπόι, το βήμα κι η παλάμη του ανθρώπου, Αθήνα 16 Νοεμβρίου 1973»…

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

21
σχόλια
  1. avatar Θα ξεράσω

    Και μόνο που βλέπω την εικόνα του αρχικαθάρματος, που πέθανε όπως του άξιζε (στη φυλακή μόνος)....μου έρχεται να βγάλω όλα τα χθεσινά ξύδια.

    Παπαδόπουλος, ότι χειρότερο έχει κυβερνήσει. Λογοκρισία, αυστηρή στράτευση πατριαρχία, κτλ. Γνωστό ότι οι τότε μπάτσοι κυκλοφορούσαν με ψαλίδια και κούρευαν τους μακρυμάλληδες της εποχής.

  2. avatar Blind Guardian

    ούτε μαθητές του δημοτικού πλέον δεν πείθονται με αυτά τα καραγκιοζηλίκια των κουκουέδων. υπάρχει το δίκτυο που ο κόσμος μαθαίνει την αλήθεια. ποιον ακόμη βολεύει αυτή η παράσταση άραγε ; π.χ. στην τελευταία ομιλία που έγινε για την 28η Οκτωβρίου, ο κουκουες ομιλητής, δάσκαλος της ελεεινής μορφής, συνέκρινε τον φυσσα με τους ήρωες του 40. Αυτό που κατάφερε ήταν, οι μαθητές της Πέμπτης και της Έκτης να γελάνε μαζί του και από πίσω του να ψιθυρίζουν για το πόσο μ.....ας είναι τελικά.

  3. avatar @ ξεκάλτσωτος

    Πέστα χρυσόστομε!

  4. avatar Social Distortion.

    Την ημέρα των εκλογών, ένας ψηφοφόρος έλαβε το ψηφοδέλτιο του, αλλά αντί να το βάλει στην κάλπη, το άνοιξε και πήγε να διαβάσει το όνομα του μοναδικού υποψηφίου.
    – Μα τι κάνεις εκεί; Τρελάθηκες; τον ρώτησε ο έφορος.
    – Θέλω απλά να γνωρίζω ποιον ψήφισα.
    – Μα καλά, δε γνωρίζεις πως η ψήφος σου είναι μυστική;

  5. avatar ΑΡΙΣΤΕΡΟΚΕΝΤΡΟΔΕΞΙΑ Α.Ε (Εταιρεία διεκπεραιώσεων εθνικών και κοινωνικών θεμάτων πάντα εις βάρος των Ελλήνων και της Ελλάδος)

    Γιατί βρε αγαπημένο Beasr δεν γράφετε και ένα άρθρο έτσι ωραίο, φαμφάρικο και περιποιημένο όπως αυτό, για το πώς κατάντησε η ....δημοκρατική πια Ελλάδα, σαράντα έξι (46) ολόκληρα χρόνια μετά το Πολυτεχνείο?
    Αν έχετε τα μπεγλέρια κάντε και μια εκτενή αναφορά στο ποιοι εφάρμοσαν την πραγματικη Δημοκρατία μετά τους χουνταίους.
    Έχετε τα μπεγλέρια η όχι?

  6. avatar Social Distortion.

    Οι 5 βασικές αρχές της σοβιετικής διανόησης:
    1. Μην σκέφτεσαι.
    2. Αν σκέφτεσαι, μην μιλάς.
    3. Αν σκέφτεσαι και μιλάς, μην γράφεις.
    4. Αν σκέφτεσαι, μιλάς και γράφεις, μην υπογράφεις.
    5. Αν σκέφτεσαι, μιλάς, γράφεις και υπογράφεις, τότε να μην απορείς…

    1. avatar +++++++++

      Δώσε Σταλινικό πόνο !!!!!!!!!!!!!!

  7. avatar Social Distortion.

    Την δεκαετία του ’80, ένας Αλβανός, ένας Αμερικανός κι ένας Αφρικανός πάνε στον άλλον κόσμο και φθάνουν μπροστά στον Άγιο Πέτρο. Προηγείται ο Αφρικανός.
    – Εσύ θα πας στον Παράδεισο, λέει ο Άγιος. Έχεις υποφέρει πολύ.
    Σειρά του Αμερικανού.
    – Κόλαση, αποφαίνεται ο Άγιος. Έχεις καταναλώσει πολύ και καταπιέσει πολλούς.
    Τελευταίος ο Αλβανός.
    – Και συ στην Κόλαση.
    Γουρλώνει τα μάτια ο Αλβανός.
    – Άγιε Πέτρο, εγώ και αν έχω υποφέρει, λέει. Με έχουν βασανίσει, στήνομαι όλη τη νύχτα σε ουρά για ένα μπουκάλι γάλα, με σκοτώνουν στα σύνορα.
    – Άσ΄ τα αυτά πονηρούλη. Κάνεις μια υπέροχη ζωή, αποκρίνεται ο Άγιος. Τι νόμιζες, ότι δεν διαβάζω αλβανικές εφημερίδες;.

  8. avatar Social Distortion.

    Δύο μικρά αγοράκια συζητάνε σε ένα σημείο του τείχους. Το ένα στο Δυτικό Βερολίνο και το άλλο στο Ανατολικό. Για να πειράξει το Δυτικογερμανάκι το Ανατολικογερμανάκι τού λέει περιπαικτικά:
    -Δεν έχεις σοκολάτα! Δεν έχεις σοκολάτα!
    Το Ανατολικογερμανάκι δεν είχε τι να απαντήσει, έβαλε τα κλάματα και έτρεξε σπίτι του. Εκεί διηγήθηκε κλαίγοντας την ιστορία στον πατέρα του και αυτός του είπε:
    – Όταν σου λέει ότι δεν έχεις σοκολάτα, εσύ θα του απαντάς ότι δεν έχει θείο Μπρέζνιεφ.
    Την άλλη μέρα τα παιδιά συναντούνται στο ίδιο μέρος του τείχους.
    – Δεν έχεις σοκολάτα! Δεν έχεις σοκολάτα!
    Απαντάει αμέσως όλο περηφάνια το Ανατολικογερμανάκι:
    -Δεν έχεις θείο Μπρέζνιεφ! Δεν έχεις θείο Μπρέζνιεφ!
    Δεν είχε τι να απαντήσει το Δυτικογερμανάκι, βάζει τα κλάματα και τρέχει σπίτι του. Το λέει του πατέρα του που αμέσως το καθησυχάζει:
    – Τί; Τί είναι ο θείος Μπρέζνιεφ; Ότι και να είναι θα σου αγοράσω έναν από το πολυκατάστημα στην αγορά. Δεν ανέχομαι ο γιος μου να μην έχει κάτι που έχει ένας Ανατολικογερμανός!
    Την επόμενη μέρα στο ίδιο σημείο του τείχους:
    – Δεν έχεις σοκολάτα! Δεν έχεις σοκολάτα!
    – Δεν έχεις θείο Μπρέζνιεφ! Δεν έχεις θείο Μπρέζνιεφ!
    Αυτή τη φορά όμως το Δυτικογερμανάκι είναι προετοιμασμένο:
    – Θ’ αγοράσω θείο Μπρέζνιεφ! Θ’ αγοράσω θείο Μπρέζνιεφ!
    Για απαντήσει αμέσως και χωρίς δισταγμό το Ανατολικογερμανάκι:
    – Δεν θα ‘χεις σοκολάτα! Δεν θα ‘χεις σοκολάτα!

  9. avatar Social Distortion.

    Όταν ο Στάλιν συμπλήρωσε 25 χρόνια εξουσίας στη Ρωσία, διέταξε την έκδοση επετειακής σειράς γραμματοσήμων, με την εικόνα του. Έδωσε επίσης ρητές εντολές στον γενικό γραμματέα ταχυδρομείων η ποιότητα των γραμματοσήμων να είναι διεθνών προδιαγραφών. Η σειρά εκδόθηκε κανονικά, όμως σταδιακά άρχισαν να φτάνουν στ’ αυτιά του παράπονα πως τα γραμματόσημα δεν κολλούσαν κανονικά και ο Στάλιν εξοργίστηκε! Κάλεσε λοιπόν τον επικεφαλής της μυστικής αστυνομίας και τον διέταξε να διεξάγει έρευνα σχετικά με το γεγονός. Ο επικεφαλής πραγματικά έκανε επιτόπια έρευνα σε αρκετά ταχυδρομεία και κατόπιν επέστρεψε για αναφορά στον Στάλιν. Του είπε:
    – Σύντροφε, η ποιότητα των γραμματοσήμων είναι μια χαρά… Το πρόβλημα είναι πως οι πολίτες μας τα φτύνουν από τη λάθος μεριά!

  10. avatar Social Distortion.

    Δύο στρατιώτες περιπολούν σε μια λεωφόρο της Πράγα, ένας Σοβιετικός και ένας Τσεχοσλοβάκος. Καθώς περνάει από δίπλα τους ένα καμιόνι, πέφτει σε μια λακκούβα και από το τράνταγμα πέφτει έξω μια ράβδος χρυσού. Την βλέπουν και οι δύο και αρχίζουν να τρέχουν να την μαζέψουν. Τρέχει ο Σοβιετικός, τρέχει και ο Τσεχοσλοβάκος. Σπρώχνει ο Σοβιετικός, σπρώχνει και ο Τσεχοσλοβάκος. Βουτάει για να την πιάσει ο Σοβιετικός, βουτάει και ο Τσεχοσλοβάκος. Πιάνει από την μια άκρη ο Σοβιετικός, πιάνει από την άλλη άκρη ο Τσεχοσλοβάκος. Εκεί που τράβαγαν και τσακώνονταν ποιανού είναι και ποιός την είδε πρώτος, κάνει ο Σοβιετικός:
    – Σύντροφε, πώς κάνουμε έτσι; Ντρέπομαι και για τους δυο μας. Κοίτα μας! Σαν καπιταλιστικά γουρούνια κάνουμε. Την ράβδο θα την μοιράσουμε σαν σύντροφοι. Δίκαια. Σοσιαλιστικά.
    Και απαντάει έντρομος ο Τσεχοσλοβάκος:
    – Όχι, όχι, όχι!! Στα δύο θα την μοιράσουμε!

  11. avatar Social Distortion.

    – Πως βελάζουν τα πρόβατα των κομμουνιστών βοσκών στην Ελλάδα;
    – ΚΝΕεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε!

  12. avatar Social Distortion.

    Ένας Σοβιετικός δικαστής βγαίνει από την αίθουσα συνεδριάσεων λυμένος στα γέλια.
    – Τι έγινε; Γιατί γελάς έτσι; τον ρωτάει ένας συνάδελφος.
    – Μόλις άκουσα το πιο αστείο ανέκδοτο της ζωής μου για τον Σταλιν! του λέει προσπαθώντας να πάρει ανάσα.
    – Δε μου το λες τότε κι εμένα;
    – Δεν μπορώ με τίποτα. Μόλις έριξα δέκα χρόνια σ’ εκείνον που το είπε!

  13. avatar Social Distortion.

    Στις ΗΠΑ και στην Σοβιετική Ένωση υπήρχε η ίδια ελευθερία λόγου. Μπορούσε κάποιος να πάει στον Ρίγκαν και να του πει «Ρίγκαν, δεν μου αρέσεις!».
    Στην ΕΣΣΔ ίσχυε το ίδιο. Μπορούσε κάποιος να πάει στον Τσερνιένκο και να πει «Δεν μ’ αρέσει ο Ρίγκαν!».

  14. avatar gkagkarin.blogspot.com

    17 Νοέμβρη 1973

    Αντιιμπεριαλιστικός ξεσηκωμός με επίκαιρα οράματα

    Ο μεγάλος ξεσηκωμός του Πολυτεχνείου με τη συμμετοχή εργαζομένων και φοιτητών, στις 17 Νοέμβρη 1973, αποτελεί μια ακόμη χρυσή σελίδα στους αγώνες των ελληνικού λαού ενάντια στους ιμπεριαλιστές. Σελίδα που γράφτηκε με αίμα και αποτελεί συνέχεια των αγωνιστικών παραδόσεων του λαού. Αγώνας αντιιμπεριαλιστικός, ενάντια και στην ξενοκίνητη, τότε, χούντα.
    Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι έκτοτε έχει γίνει μια τεράστια προσπάθεια να αλλοιωθεί το πραγματικό νόημα, οι αιτίες και τα αιτήματα της εξέγερσης. Στόχος είναι να μετατρέψουν το Πολυτεχνείο σε μουσειακό είδος. Προσπαθούν να αποτινάξουν από πάνω του κάθε το αγωνιστικό, κάθε τι που μπορεί να ριζοσπαστικοποιήσει σήμερα τμήματα του εργαζόμενου λαού και της νεολαίας. Επιχειρούν να βάλουν και αυτήν την εξέγερση στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας, χρησιμοποιώντας κάθε λογής επιχειρήματα.
    Η αντικειμενική προσέγγιση, όμως, στα γεγονότα του Πολυτεχνείου - προκειμένου να εξαχθούν και τα κατάλληλα συμπεράσματα για το σήμερα - μας οδηγεί στην ανάγκη να τα εξετάσουμε σε σχέση με την ανάπτυξη των αγώνων του λαού και της νεολαίας, με το επίπεδο οργάνωσης της ταξικής πάλης και την εκτίμηση της στιγμής, εκείνη την περίοδο.
    ....
    https://gkagkarin.blogspot.com/2019/11/17-1973.html

  15. avatar Το ετήσιο πανηγύρι καπελοματος και Αναρχίας

    Τελικά ο αγώνας για ποιός θα οικειοποιηθεί τους χιλιάδες νεκρούς του Πολυτεχνείου συνεχίζεται ανελλιπώς. Θα είναι άραγε οι οπαδοί του Μπακούνιν και του Κροπότκιν με τις μολοτοφ τους και το πλιάτσικο στα περιμετρικά μαγαζιά. Ή οι Μάοικοι , Τροτσκιστές και ότι αιρετικό του επίσημου Σταλινικού ΚΚ υπάρχει. Όμως τα στρατεύματα του Ζουκοφ ο κόκκινος στρατός του Σταλινικού Περισσού οργανωμένος πανέτοιμος με μπροστάρη την ΚΝΕ τους εξωσχολικους του ΠΑΜΕ τους μπρατσομενους οικοδόμους φοιτητές θα πατήσουν κάτω απο τον στρατιωτικό βηματισμό τους ως οδοστρωτήρας στην έφοδο για την κατάληψη του Πολυτεχνείου αλλα και όλου φοιτητικού κόσμου , όλους αιρετικούς , προδότες οπορτουνιστές , αλλά και τα κατακάθια του συστήματος του μεγάλου κεφαλαίου και της εργοδοσίας. Χιλιοπαιγμενη ταινία η συνέχεια υπό τις οθόνες των τηλεοράσεων.

  16. avatar jasmine

    Μια χαρά είμασταν μέχρι που οι Αριστεροί και έπειτα κυβερνώντες αποφάσισαν να χειραγωγήσουν τους παντες

  17. avatar Νικος χασαπης

    Ο πατέρας μου ακόμα λέει τα καλύτερα του χρόνια . Που είσαι Παπαδοπουλε να μας σώσεις !

  18. avatar Πελασγος

    Τιμή και δόξα στον εθνάρχη Παπαδόπουλο!

  19. avatar Ελληνοαμερικανος

    Παπαδοπουλε θα λετε και θα κλαιτε.

  20. avatar ξεκάλτσωτος

    δοξα τω θεω
    η πλισε παντα μινι ηταν, σουπερ μινι για την ακριβεια, και τα λιβανισμενα γιδια παντα λατερνες ντυνονταν
    ακομη και οταν κυβερνουσε ο φοινιξ με το ξυλινο πασχαλινο αυγο και τα μονιμα μαυρα γυαλια ακομη και στο τραπεζωμα σεσωτερικο χωρο...oι πατρις θρησκεία και το μακρ απ τα 3 οικογενειαρχαιοι
    ξιπασμενες φιγουρες γελοιων στρατόκβλν που το μονο που καταφεραν ηταν να αποσυρουν την ελληνικη μεραρχια απο τη κυπρο να οργανωσουν φιασκο πραξικοπημα στη κυπρο και να αντιταξουν την επιστρατευση της παντοφλας και του σορτς στο τουρκικο Αττιλα , εναν διαλυμενο στρατο που φυλαγε τα βουλγαρικα συννορα... μπας και μπουνε οι ρωσοι.
    γελοιες φατσες γελοιες καρυκατουρες υποτελων της cia

Παρακαλούμε περιμένετε ...