Η ανακάλυψη ενός τεράστιου κρατήρα στην Ουκρανία ο οποίος χρονολογείται την ίδια χρονική περίοδο με τον τεράστιο κρατήρα που ανακαλύφθηκε στον Κόλπο του Μεξικού, ενισχύει τη θεωρία ότι ήταν τουλάχιστον δύο οι μετεωρίτες που προσέκρουσαν στον πλανήτη μας, προκαλώντας τη μαζική εξαφάνιση των δεινοσαύρων πριν από περίπου 65 εκατ. χρόνια.

Η θεωρία ότι οι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν εξαιτίας της πτώσης μετεωρίτη πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από 30 χρόνια και είχε συναντήσει έντονες επιστημονικές αντιδράσεις.

Στη συνέχεια όμως, η ανακάλυψη του πελώριου κρατήρα στη χερσόνησο Γιουκατάν στον Κόλπο του Μεξικού αναγνωρίστηκε από την πλειονότητα του επιστημονικού κόσμου ως επιβεβαίωση της μέχρι τότε θεωρίας.

Ο κρατήρας Μπόλτις στην Ουκρανία είχε ανακαλυφθεί για πρώτη φορά το 2002, αλλά μέχρι τώρα δεν ήταν βέβαιη η χρονολόγησή του. Αυτή τη φορά οι επιστήμονες μελέτησαν γύρη και σπόρους από απολιθωμένα φυτά στα στρώματα λάσπης που γεμίζουν τον κρατήρα και συμπέραναν ότι αν και οι δύο κρατήρες δεν δημιουργήθηκαν ταυτόχρονα, τα δύο γεγονότα απέχουν μεταξύ τους μόλις δύο έως πέντε χιλιάδες χρόνια.