Αυξημένη επαγρύπνηση επικρατεί στο Μέγαρο Μαξίμου για τη λεγόμενη καθημερινότητα που κατά καιρούς προβληματίζει όλες τις κυβερνήσεις ανά τον πλανήτη. Και γιατί να αποτελέσει η παρούσα ελληνική κυβέρνηση εξαίρεση; Με αυτή την παραδοχή ως αρχή στο πρωθυπουργικό επιτελείο είναι σε κατάσταση συναγερμού. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την επιστροφή του από τις Βρυξέλλες έδωσε σαφή εντολή να μην υπάρξει εφησυχασμός και να γίνει η μέγιστη δυνατή κινητοποίηση ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με τις πυρκαγιές. Όμως η σκέψη του πρωθυπουργού είναι και από εδώ και πέρα να μην υπάρχουν αρρυθμίες και παραλείψεις σε ζητήματα καθημερινότητας.

«Όχι διακοπές μακράς διαρκείας»

Στο πλαίσιο αυτό ο πρωθυπουργός έχει ζητήσει από τους υπουργούς να μην κάνουν φέτος πολυήμερες διακοπές, αλλά να φύγουν για να ξεκουραστούν κοντά τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου, δηλαδή από 12 Αυγούστου έως 19 και επιστροφή στα γραφεία 20, αλλά έχει καταστεί σαφές πως πίσω θα υπάρχει υφυπουργός και ο απαραίτητος μηχανισμός. Αυτούς που δεν τους βλέπω να κάνουν διακοπές φέτος, όπως έμαθα είναι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης και ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας.

Επιστροφή Καμπόσου και Δούκα

Η απόφαση να επιστρέψουν στις τάξεις της ΝΔ, οι δήμαρχοι Άργους και Σπάρτης, Δημήτρης Καμπόσος και Πέτρος Δούκας που είχαν διαγραφεί παλαιότερα, ήταν μια κίνηση που συζητήθηκε στο εσωτερικό του κόμματος. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακάλεσε με απόφασή του τη διαγραφή του Πέτρου Δούκα από μέλος της Νέας Δημοκρατίας και πλέον αναμένεται να λάβει κανονικά τη στήριξη του κόμματος στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές στις 8 Οκτωβρίου.

Καβγάς στο Ευρωκοινοβούλιο με Σχοινά

Ένταση δημιουργήθηκε μεταξύ του Αντιπροέδρου της Κομισιόν, Μαργαρίτη Σχοινά, και του Ευρωβουλευτή του ΑΚΕΛ, Νιαζί Κιζίλγιουρεκ, κατά την διάρκεια της χθεσινής συζήτησης στην Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωκοινοβουλίου. Η πληροφορία μου ήρθε από την Κύπρο και έψαξα να δω τι έγινε. Ο Κιζίλγιουρεκ έθεσε με απαράδεκτο τρόπο θέμα δήθεν διακρίσεων κατά των Τουρκοκυπρίων για την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και την πρόσβαση σε κοινοτικά κονδύλια και εκπαιδευτικά προγράμματα με τον Μ. Σχοινά να απαντά ότι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Ο Κιζίλγουρεκ έθεσε ουσιαστικά το ερώτημα προς τον Σχοινά, λέγοντάς του ότι οι Τουρκοκύπριοι είναι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας που ανήκει στην Ελληνοκυπριακή Κοινότητα!

Η άρνηση του Χριστόπουλου

Κατά καιρούς το τελευταίο διάστημα σας έχω πει διάφορα για το τι συμβαίνει με τις υποψηφιότητες στο Δήμο Αθηναίων για τον ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα θα σας αναδείξω μια ιστορία που αφορά την συζήτηση που έγινε με τον κοσμήτορα της Σχολής Πολιτικών Επιστημών του Παντείου, Δημήτρη Χριστόπουλου που είναι και καθηγητής Πολιτειολογίας και ο οποίος ασχολήθηκε πάρα πολύ με το θέμα των υποκλοπών. Τον Δ. Χριστόπουλο τον ήθελαν από το ΣΥΡΙΖΑ αρκετοί για το Δήμο της Αθήνας. Ο ίδιος δεν είχε μιλήσει δημόσια επί του θέματος, αλλά προ ημερών αποφάσισε να ανοίξει τα χαρτιά του, αλλά χάθηκαν τα όσα είπε μέσα στις εξελίξεις στο ΣΥΡΙΖΑ στην Κεντρική του Επιτροπή. Εγώ όμως πήρα την εφημερίδα Εποχή και κοίταξα την συνέντευξή του και μεταξύ άλλων ρωτήθηκε εάν υπήρξε συζήτηση για δική του ανεξάρτητη υποψηφιότητα για τον δήμο της Αθήνας με υπερκομματική στήριξη. «Δε θα απαντήσω. Ο καθείς με τις ευθύνες του. Και εγώ. Για μένα είναι κρίσιμο να γίνει κάτι» είπε και έριξε τα πυρά του προς το ΣΥΡΙΖΑ με την εξής φράση: «Η υποψηφιότητα την οποία επιδοκίμασε η Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ ύστερα από πρόταση του πρώην προέδρου, του μπασκετμπολίστα Νίκου Παππά, δεν ήταν αντάξια της κρισιμότητας των περιστάσεων στο δήμο της Αθήνας. Αυτό έχω να πω».

Ο κακός συμβουλάτορας

Υπάρχει ένα πρόσωπο στο ΣΥΡΙΖΑ που έχει μεγάλες φιλοδοξίες. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό. Όπως δεν είναι μεμπτό το γεγονός πως βλέπει και θέλει την καρέκλα της προεδρίας. Το αντίθετο, μάλιστα. Είναι ωραίο να μπαίνει ψηλά ο πήχης. Παρά το χαμηλό προφίλ που βγάζει προς τα έξω, λοιπόν, διψάει να αναλάβει την ηγεσία του κόμματος. Ξεκαθαρίζω: στην παρούσα φάση δεν βρίσκεται μέσα στην τετράδα ΑχτσιόγλουΤσακαλώτοςΠαππάς – Τζουμάκας. Για το συγκεκριμένο πρόσωπο λέγεται μάλιστα πως όσο πλησιάζουν οι εσωκομματικές διεργασίες στον ΣΥΡΙΖΑ, μπορεί τελικά να διεκδικήσει την προεδρία, και να πάει ουσιαστικά αντίθετα σε όσα υποστηρίζει μέχρι σήμερα. Ε, δε θα είναι και η πρώτη φορά που ένας πολιτικός άλλα λέει και άλλα κάνει. Αυτό που δεν αρέσει πραγματικά στους συντρόφους του, είναι το γεγονός πως ο μηχανισμός του βγάζει προς τα έξω πως σχεδόν τον παρακαλούν να ηγηθεί του κέντρου και Αριστεράς. Έχει κακό συμβουλάτορα, μάλλον και κάπου έχει χαθεί ο προσανατολισμός του.

Τόσο-όσο ή… λιγότερο;

Κλείνω με ΣΥΡΙΖΑ. Εντύπωση μου κάνει ο τρόπος που καλύπτουν τα μέσα που «παίζουν» ή «αγαπούν» ΣΥΡΙΖΑ την υποψηφιότητα της Έφης Αχτσιόγλου. Έχω την αίσθηση πως περισσότερο την έβλεπα στις διαδικτυακές τους σελίδες την προεκλογική περίοδο των εθνικών εκλογών, παρά τώρα. Τι, Όχι;

Η επένδυση που αλλάζει τις ισορροπίες

Προχωρά βάσει σχεδιασμού η κατασκευή του τερματικού σταθμού φυσικού αερίου FSRU της Αλεξανδρούπολης, δυναμικότητας 153.500 κ.μ., έργο που υλοποιείται από την εταιρεία κοινής ωφέλειας Gastrade και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία αρχές του 2024. Το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) «GasLog Chelsea», βρίσκεται στο ναυπηγείο Κέπελ της Σιγκαπούρης προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες εργασίες μετατροπής του σε πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης FSRU, κάτι που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Νοέμβριο. Εκτιμάται ότι πριν τα τέλη του τρέχοντος έτους θα κάνει την εμφάνισή του στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να δέσει και να συνδεθεί με τον αγωγό μήκους 28 χλμ. που θα το ενώσει με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). Μέσω αυτού του αγωγού θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Σερβίας και τη Βόρειας Μακεδονίας, φτάνοντας μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία. Η χωρητικότητα του πλοίου θα είναι ίση με την ενέργεια που χρειάζονται επτά μεγάλοι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής και εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τη γεωστρατηγική σημασία του εγχειρήματος. Η Αλεξανδρούπολη μετατρέπεται σε μια ακόμη σημαντικότερη ενεργειακή πύλη προς την Ευρώπη και η χώρα μας ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τα βόρεια σύνορά της.

Η κίνηση της Sky Express

Μία κίνηση με την οποία τη φέρνει στο προσκήνιο έκανε η Sky Express, η οποία από χθες έθεσε σε εφαρμογή ένα εκπτωτικό πλάνο για όλους τους προορισμούς που πηγαίνουν τα αεροπλάνα της. Η έκπτωση φτάνει έως και το 40%, με την εταιρεία του Γρύλλου, προσπαθεί να μεγαλώσει κερδίζοντας μερίδια στην επιβατική αγορά. Το πρόγραμμα που έθεσε σε εφαρμογή με τη συγκεκριμένη έκπτωση η Sky Express έχει διάρκεια μίας εβδομάδας, δηλαδή έως και τις 24 Ιουλίου. Αν είχαν χιούμορ, θα έβαζαν την Ζέτα Μακρυπούλια να μην προλαβαίνει να εκμεταλλευτεί την προσφορά στη εταιρείας και να… απογειώνει την ενέργεια.

Κινήσεις επέκτασης από τη Folli Follie

Επιστροφή στην Κρήτη. Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας πιθανός τίτλος που κάποιος θα έδινε στην κίνηση της εταιρείας να επιστρέψει με δικό της κατάστημα στο Ηράκλειο. Όπου μετά το σκάνδαλο της Folli Follie, πολλά από τα καταστήματα της αλυσίδας κοσμημάτων αλλά και λοιπών μαρκών που διακινεί όπως για παράδειγμα η Juicy Couture, είχαν κλείσει. Η εταιρεία που διοικείται από τον Γιώργο Σάμιο, πρόσωπο εμπιστοσύνης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, έχει κλονιστεί βαθιά τα τελευταία χρόνια και από εκεί που ήταν ένας κραταιός και μάλιστα ο μεγαλύτερος όμιλος λιανικής στην Ελλάδα με πολυεθνική παρουσία, πλέον κάνει κινήσεις σταδιακής επανόδου. Η επιστροφή της Folli Follie στο Ηράκλειο, έρχεται μόλις λίγο καιρό μετά την επιστροφή της Juicy Couture στη Γλυφάδα. Την ίδια στιγμή πάντως η δίκη της Folli Follie που θα κρίνει πολλά για το μέλλον της εταιρείας τελεί υπό καθεστώς αναβολής, ενώ είναι ιδιαιτέρως πιθανό τα αδικήματα για τα οποία κατηγορούνται οι ιδρυτές της εταιρείας Τζώρτζης και Δημήτρης Κουτσολιούτσος να παραγραφούν λόγω παρέλευσης του χρόνου εκδίκασης. Η εισαγγελέας να σας θυμίσω ότι δήλωσε κώλυμα με αποτέλεσμα η έναρξη της δίκης να έχει μετατεθεί για τις 14 Σεπτεμβρίου.

Η συνεργασία της ναυτιλιακής Κασιδόκωστα με τον αμερικανικό νηογνώμονα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η συνεργασία της Latsco Marine Management με τον Αμερικανικό Νηογνώμονα (ABS) που αφορά στο πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης του εξοπλισμού των πλοίων συχνά ή και σε πραγματικό χρόνο με μέτρηση των παραμέτρων που καθορίζουν τη λειτουργία του όταν γίνεται η συντήρηση και όχι σε σταθερά χρονικά διαστήματα όπως γίνεται παραδοσιακά. Μάλιστα η συνεργασία ξεκίνησε με το πλοίο μεταφοράς LPG, Hellas Sparta, του στόλου της Latsco, το οποίο αποτέλεσε τον πιλότο για την σταδιακή μετάβαση των προγραμμάτων συντήρησης του στόλου της εταιρείας. Αυτή τη στιγμή η Latsco του Πάρι Κασιδόκωστα – Λάτση έχει 41 πλοία, με συνολικό βάρος 2,7 εκατομμύρια τόνους και 70 χρόνια παρουσίας στη ναυτική αγορά. Να σας θυμίσω ότι η Latsco Marine Management, εταιρεία του ομίλου Λάτση συστήθηκε τον Αύγουστο του 2019, με στόχο την είσοδό της στην αγορά των πλοίων LNG. Επί της ουσίας ο Κασιδόκωστας έρχεται να εξαργυρώσει την πολυετή εμπειρία της οικογένειάς του στη ναυτιλία, με προσωπικές επενδύσεις και τοποθετήσεις σε κοινοπραξίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αλλά και πετρελαιοφόρων μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Πόσες Ferrari, Lotus και Bentley αγοράστηκαν τον Ιούνιο

Μία Ferrari, δύο Lotus και δύο Bentley πουλήθηκαν τον περασμένο Ιούνιο στην Ελλάδα. Τα πέντε supercars βρήκαν θέσει στα γκαράζ των νέων τους ιδιοκτητών, σημαδοτώντας την ισχύ και το κύρος που απορρέει από τις συγκεκριμένες μάρκες αυτοκινήτων. Πολύ πιο πάνω σε πωλήσεις ήταν η Maserati, η οποία όπως φαίνεται απολαμβάνει ιδιαίτερης δημοφιλίας, ενώ αποτελεί ταυτόχρονα και ένα αυτοκίνητο καλύτερα προσαρμοσμένο στους ελληνικούς δρόμους. Τον ίδιο μήνα για να έχετε εικόνα πουλήθηκαν 27 Maserati.

Έρχονται αυξήσεις στην κινητή

Ανοίγει όπως φαίνεται ο δρόμος των ανατιμήσεων στην κινητή τηλεφωνία καθώς η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση την τροποποίηση του Κανονισμού Γενικών Αδειών, μία τροποποίηση που εάν γίνει πράξη θα δίνει το δικαίωμα στους παρόχους στην Ελλάδα, να τροποποιούν τις τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών. Να σας θυμίσω εδώ ότι πριν από λίγες ημέρες ο Χάρης Μπρουμίδης, διευθύνων σύμβουλος της Vodafone, ανέφερε σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους ότι η μεσοσταθμική αύξηση στα συμβόλαια θα είναι στα επίπεδα των 2,5-3 ευρώ. Πώς όμως θα συμβεί αυτό είναι κάτι που θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κατά την υλοποίησή του και τι επιπτώσεις θα φέρει για τους παρόχους.