Για τις εκκρεμότητες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης μίλησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης στο πλαίσιο του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «στο κομμάτι της υγείας η βελτίωση είναι μεγαλύτερη και γρηγορότερη», γεγονός στο οποίο συνέβαλαν τόσο η πανδημία όσο και οι ανάγκες της εποχής, γενικότερα, όπως αυτές προέκυψαν.

Αναφερθείς στα ραντεβού με τον γιατρό και την «εμπειρία του εμβολίου», είπε πως η τελευταία αξιοποιείται και πλέον έχει δημιουργηθεί «ένα νέο σύστημα για ραντεβού στην πρωτοβάθμια υγεία». «Θέλουμε να φτιάξουμε ένα αντίστοιχο σύστημα για τα ραντεβού στα νοσοκομεία, το οποίο θα είναι σύντομα έτοιμο και το κεντρικό εργαλείο και έργο είναι ο ατομικός ψηφιακός φάκελος υγείας. Να έχω το ιατρικό μου ιστορικό σε ένα σημείο. Ξεκινήσαμε να οικοδομούμε τον ιατρικό φάκελο, έχουμε την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τα παραπεμπτικά των εξετάσεων, ενώ θα προστεθούν μέσα σε λίγους μήνες και οι εξετάσεις που γίνονται στα διαγνωστικά κέντρα», συνέχισε.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών «θα αναρτηθεί και σχετική πλατφόρμα που λέγεται ΜΙΤΟΣ, όπου θα αποτυπώνονται βήμα προς βήμα όλες οι διαδικασίες του ελληνικού Δημοσίου (…). Καταγράφουμε αυτές τις διαδικασίες για να μπορέσουμε να πούμε πόσες από αυτές πρέπει να διορθωθούν. Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια καταγραφής και στην καταγραφή αυτή βλέπουμε ένα σύμπαν περιττών διαδικασιών».

Ο κ. Πιερρακάκης δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η διαδικασία των μεταβιβάσεων ακινήτων αναμένεται πολύ σύντομα να γίνει πιο απλή καθώς θα υπάρχει μια πλατφόρμα στους συμβολαιογράφους που θα μπορούν να τις διεκπεραιώνουν.

Επεσήμανε ότι ωστόσο το κομμάτι με τα ληξιαρχικά γεγονότα έχει ολοκληρωθεί (γέννηση, απώλεια ζωής, διαζύγιο, βάφτιση και ονοματοδοσία), όπως και ένα μεγάλο κομμάτι που αφορά στην εφορία.

Πάνω από 1.300 οι υπηρεσίες στο gov.gr

Αναφέρθηκε στο gov.gr που είναι απλό στην χρήση του για τον πολίτης λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το οποίο ξεκίνησε την λειτουργία του τον Μάρτιο του 2020 με 503 υπηρεσίες και έφτασε σήμερα να μετρά 1.377 «κάτι που σημαίνει ότι προστέθηκε πάνω από μια υπηρεσία την ημέρα συμπεριλαμβανομένου Σαββάτου και Κυριακής» και έκανε λόγο για τον μεγάλο αριθμό των ψηφιακών ηλεκτρονικών συναλλαγών που έφτασαν το 2021 τις 567 εκατομμύρια.

«Προσπαθούμε αυτές τις υπηρεσίες να τις σχεδιάζουμε όσο πιο εύκολα γίνεται», ενώ υπογράμμισε ότι το υπουργείο θα εστιάσει ιδιαίτερα σε προγράμματα με στοχευμένες ψηφιακές δεξιότητες σε κάθε κομμάτι του πληθυσμού.

Ο υπουργός τόνισε ότι ο σχεδιασμός των υπηρεσιών είναι κατά βάση πολιτοκεντρικός επεσήμανε μάλιστα ότι όλες αυτές οι αλλαγές «σφυρηλατούν μια μεγάλη αλλαγή κουλτούρας, αλλά η κουλτούρα αλλάζει όπως δημιουργείται μια χιονοστιβάδα, νιφάδα νιφάδα. Αυτή είναι και η φιλοσοφία του οικοδομήματος του gov.gr».

Μάλιστα, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που υπηρεσίες έχουν βελτιωθεί πολύ στο πώς εξυπηρετούν πολίτες μέσω της διαφάνειας των δεδομένων που δημοσιεύονται μέσα από συγκεκριμένες πλατφόρμες.

Γυναίκα γράφει σε υπολογιστή

Η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό ετοιμάστηκε μέσα σε λίγες εβδομάδες

Ο κ. Πιερρακάκης μιλώντας για την επιτυχία του συστήματος εμβολιασμού σχολίασε ότι «χρειάστηκε να σχεδιαστεί ένα σύστημα μέσα σε λίγες εβδομάδες. Κι αν δει κανείς τον διεθνή Τύπο θα διαπιστώσει κανείς ότι υπήρχαν χώρες που το σύστημά τους απέτυχε. Για εμένα ήταν μεγάλο σοκ να βλέπω ότι το σύστημα λειτούργησε πολύ καλά στην χώρα μας και δεν λειτούργησε στην πολιτεία της Μασαχουσέτης όπου έχει πανεπιστήμια όπως το ΜΙΤ».

Ο υπουργός εξομολογήθηκε ότι το πιο δύσκολο βράδυ που πέρασε ήταν το βράδυ που ξεκίνησε να δουλεύει η πλατφόρμα του εμβολίου «επειδή όλα τα συστήματα αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Ήταν μια δύσκολη βραδιά γιατί χρειαζόταν να κάνουμε βελτιώσεις, εκείνο το βράδυ δεν κοιμήθηκα καθόλου».