H 10η ειδική του αγώνα, από το Iquique στην Antofogasta ήταν και η μεγαλύτερη σε μήκος όλου του αγώνα. Ακόμη και οι γρήγοροι οδηγοί χρειάστηκαν περισσότερες από 7 ώρες για να καλύψουν τα 631 χιλιόμετρα. Αν και ο χρόνος για την ειδική σταμάτησε νωρίτερα τελικά, μειώνοντας τη διάρκεια της ειδικής κατά 2 ώρες περίπου.

Κατηφορίζοντας τις Άνδεις και με θέα τον Ειρηνικό Ωκεανό πια, οι οδηγοί κινήθηκαν αρχικά σε αμμόλοφους και στο περίφημο fesh fesh (άμμος λεπτή σαν πούδρα). Σε κάθε πέρασμα οχήματος το βύθισμα γινόταν μεγαλύτερο με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να κολλήσουν για αρκετό χρόνο μέχρι να απελευθερωθούν.

Η επιφάνεια των βράχων όπου «στεγνώσει» το fesh fesh γίνεται εξαιρετικά ολισθηρή ενώ συχνά λειτουργεί και σαν αμμοπαγίδα. Επίσης η σκόνη που σηκώνεται αργεί να καθίσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα ορατότητας.

Σε αυτό το εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον, η Factory Honda Team πήρε λίγη χαρά παρηγοριάς καθώς βλέπει τη νίκη να χάνεται πιά από τα χέρια της. Ο Joan Barreda και ο Helder Rodrigues ήταν οι δύο ταχύτεροι στην ειδική δείχνοντας την ετοιμότητα της ομάδας και των οδηγών για την επικράτηση. Κάτι που φέτος μπορεί να συμβεί μόνο με μεγάλη ανατροπή.

Για φέτος, παρά την ποινή 15 λεπτών που δέχτηκε ο Joan Barreda για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένη περιοχή, παραμένει δεύτερος στη γενική. Κάτι περισσότερο από 44 λεπτά τον χωρίζουν από τον Marc Coma της ΚΤΜ που ελέγχει απόλυτα την κατάσταση.

«Δεν είναι εύκολο να κερδίζεις τέσσερις ειδικές. Είμαι ικανοποιημένος γιατί ακολούθησα την ροή του αγώνα, με καλή αίσθηση και διάθεση, γρήγορο ρυθμό και καλή πλοήγηση», δήλωσε ο Barreda.

«Θα δούμε τι θα γίνει και αύριο, θα είναι δύσκολο και πάλι γιατί θα έχει πολλά χιλιόμετρα και τους αμμόλοφους του Copiapó. Αλλά και η επόμενη ημέρα θα είναι δύσκολη. Θα δείξει, μειώνουμε τη διαφορά συνεχώς. Τίποτε δεν έχει χαθεί ακόμη, ο Marc [Coma] έχει ένα σημαντικό προβάδισμα όλα όμως μπορούν να συμβούν».

Ο Helder Rodrigues με την απόδοσή του στην 10η ειδική τερμάτισε 7:42 πίσω από τον Barreda και βρίσκεται στην 5η θέση της γενικής. «Ήταν μια πολύ καλή ημέρα. Οδήγησα στο όριο όλη μέρα γνωρίζοντας ότι μπορώ ακόμη να ανέβω μερικές θέσεις στη γενική», είπε στον τερματισμό.

«Ένας ακόμη από τους οδηγούς της δεκάδας εγκατέλειψε σήμερα και υπάρχει ακόμη περιθώριο να συμβούν πράγματα. Ο ρυθμός μου είναι πολύ γρήγορος τώρα, πλησιάζω τους πρωτοπόρους και μένω μαζί τους μέχρι το τέλος, οπότε όλα είναι πιο ελεγχόμενα πια για εμένα».

O οδηγός που εγκατέλειψε ήταν ο Jeremias Israel Esquerre της Speedbrain πού χτύπησε με 140 χιλιόμετρα σε ένα βράχο και πλέον δεν ήταν δυνατόν να συνεχίσει. Παρότι ο ίδιος δεν τραυματίστηκε, από η μοτοσυκλέτα του είχε πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά. Μετά από ηρωικό και συστηματικό αγώνα με τερματισμούς στη δεκάδα, είχε καταφέρει να βρίσκεται στην 4η θέση της γενικής.

Ένας οδηγός πάντως που αποδεικνύει το «υπεράνθρωπο» αυτών των αναβατών, είναι ο David Casteu (ΚΤΜ) που έσπασε την κλείδα του στην 5η ειδική και από τότε συνεχίζει τον αγώνα μπαταρισμένος. Με την επιμονή του δε, έχει καταφέρει να μπει στην πρώτη 10άδα της γενικής!

Ο Cyril Despres με την Yamaha συνέχισε να θυμίζει σε όλους γιατί έχει κερδίσει 5 φορές τον αγώνα. Παρά το σερί ατυχιών και προβλημάτων εξακολουθεί να πιέζει μέχρι το τέλος. Δεν έχει ελπίδες για την 6η νίκη του βέβαια, όμως ανεβαίνει διαρκώς θέσεις στη γενική και από 12ος που είχε βρεθεί στη γενική κατάταξη, με την 3η του θέση στην ειδική έχει ανέβει 6ος στη γενική.

«Ήταν αρκετά διασκευαστικά. Πηγαίναμε γρήγορα, που είναι καλό για εμένα» είπε ο said Despres. «Με βοηθά να μειώνω τις διαφορές και να ανεβαίνω στην κατάταξη. Δεν ξέρω μέχρι πού μπορεί να φτάσει, όμως εξακολουθώ να προσπαθώ».

Ο Marc Coma ήταν 5ος στην ειδική, πίσω και από την δεύτερη Yamaha του αγώνα με τον Γάλλο Olivier Pain. Έχασε 11 λεπτά από τη διαφορά του και εξακολουθεί να μην ανησυχεί για οτιδήποτε άλλο εκτός από το απροσδόκητο που δεν θα του επιτρέψει να φτάσει στον τερματισμό. Αν δεν αντιμετωπίσει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, θα είναι και ο νικητής.

Από την άλλη, μάχη έχει ανάψει για την τρίτη θέση του βάθρου, με 4 οδηγούς να θέτουν υποψηφιότητα. Ο Despres ωστόσο είναι αυτός που όλοι πιστεύουν ότι θα τα καταφέρει, σημειώνοντας μία ακόμη από τις «ηρωικές» ανατροπές στις οποίες μας έχει συνηθίσει.

Στα quad ήταν και πάλι ο Sebastian Husseini αυτός που κέρδισε, όμως Ignacio Casale έχει σκοπό να πετύχει τον άθλο του, να γίνει ο πρώτος Χιλιανός που κερδίζει στο Dakar. Για να το πετύχει, στην 10 ειδική μεγάλωσε τη διαφορά που από τον Sergio Lafuente, τον μόνο που θεωρητικά μπορεί να διεκδικήσει ακόμη τη νίκη.

Δείτε το βίντεο της 10ης ειδικής:

Αποτελέσματα 10ης ειδικής, Iquique – Antofogasta, 631 χλμ

Θέση Οδηγός Χώρα Μοτο Χρόνος

1 BARREDA ESP HONDA 04:42:14
2 RODRIGUES PRT HONDA +00:07:42
3 DESPRES FRA YAMAHA +00:09:26
4 PAIN FRA YAMAHA +00:10:57
5 COMA ESP KTM +00:11:12
6 PRZYGONSKI POL KTM +00:14:54
7 SVITKO SVK KTM +00:15:00
8 PIZZOLITO ARG HONDA +00:16:44
9 JAKES SVK KTM +00:18:03
10 GOUET CHL HONDA +00:19:07

Γενική Κατάταξη μετά την 10η ειδική


Θέση Οδηγός Χώρα Μοτο Χρόνος

1 COMA ESP KTM 41:48:33
2 BARREDA ESP HONDA +00:44:24
3 VILADOMS ESP KTM +02:02:03
4 PAIN FRA YAMAHA +02:16:12
5 RODRIGUES PRT HONDA +02:21:12
6 DESPRES FRA YAMAHA +02:28:27
7 PRZYGONSKI POL KTM +02:29:15
8 GOUET CHL HONDA +03:05:54
9 SVITKO SVK KTM +03:33:07
10 CASTEU FRA KTM +03:41:54