Το 10ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, αλλάζει ήπειρο και ταξιδεύει στον Καναδά, στην πίστα του Μόντρεαλ, και θα μεταδοθεί την Κυριακή, 15 Ιουνίου, στις 21:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr ) και σε μαγνητοσκόπηση στις 23:50 στον ΑΝΤ1.

Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την  Παρασκευή 13 Ιουνίου και το Σάββατο 14 Ιουνίου, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+, τις ελεύθερες και τις κατατακτήριες δοκιμές των μονοθέσιων, που θα προετοιμάσουν το έδαφος για την τελική σειρά εκκίνησης, καθορίζοντας τη θέση κάθε οδηγού στο grid.

Ο παλμός της Formula 1 χτυπά ξανά στον Καναδά! Αυτό το Σαββατοκύριακο, ο 10Ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγεί ομάδες και οδηγούς στη θρυλική πίστα Ζυλ Βιλνέβ του Μόντρεαλ,  μία διαδρομή με ιστορία, προκλήσεις και απρόβλεπτες εξελίξεις. Στο τεχνητό νησί της Παναγίας, εκεί όπου το motorsport συναντά το πάθος και την τεχνολογία, η μάχη για την κορυφή συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον. Η πίστα του Μόντρεαλ αποτελεί έναν ιδιαίτερο σταθμό στη σεζόν. Εδώ το 2007 ο Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του, ενώ συνολικά μετρά τέσσερις νίκες την τελευταία δεκαετία. Ο Μαξ Φερστάπεν έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια με τρεις νίκες, ενώ ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε χαρίσει στην Ferrari τη νίκη το 2018. Το φετινό πρωτάθλημα δείχνει έντονα τον «πορτοκαλί» χαρακτήρα της McLaren, η οποία προηγείται με 197 βαθμούς στους κατασκευαστές και έχει κατακτήσει επτά από τους εννέα, μέχρι τώρα, αγώνες. Οι άλλοι δύο ανήκουν στον Φερστάπεν. Ο Νόρις, ο Πιάστρι και ο Φερστάπεν παραμένουν τα μεγάλα φαβορί, όμως οι Ferrari και οι Mercedes δεν είναι εκτός παιχνιδιού, αντιθέτως τα χαρακτηριστικά της Ζυλ Βιλνέβ φαίνεται να τις ευνοούν.

Η πίστα των 4.361 μέτρων στο Μόντρεαλ φέρει το όνομα του Ζυλ Βιλνέβ, τιμώντας τον θρυλικό Καναδό οδηγό. Διαθέτει έξι αριστερές και οκτώ δεξιές στροφές, ενώ χαρακτηρίζεται από μία από τις χαμηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες στο πρωτάθλημα, λόγω του απαιτητικού της σχεδιασμού. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τις αργές στροφές, με πιο χαρακτηριστική το πέταλο που οδηγεί στη μεγάλη πίσω ευθεία, αποτελούν βασικά στοιχεία για την επίτευξη ανταγωνιστικών χρόνων. Παράλληλα, η ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης είναι καθοριστική για την αποφυγή λαθών και τη διατήρηση του ρυθμού σε όλο τον γύρο. Οι προσπεράσεις είναι εφικτές, κυρίως στο τέλος της ευθείας πριν από το τελευταίο σικέιν. Εκεί, όμως, καραδοκεί ο περιβόητος «Τοίχος των Πρωταθλητών», ένα σημείο-παγίδα που πήρε το όνομά του το 1999, όταν τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές, ο Ντέιμον Χιλ, ο Μίχαελ Σουμάχερ και ο Ζακ Βιλνέβ, προσέκρουσαν στον εξωτερικό τοίχο της στροφής και εγκατέλειψαν. Τον υπόλοιπο χρόνο, η πίστα χρησιμοποιείται από πεζούς και ποδηλάτες, γεγονός που σημαίνει πως κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου η αγωνιστική γραμμή «στρώνεται» σταδιακά με γόμα, με αποτέλεσμα οι χρόνοι των γύρων να βελτιώνονται σημαντικά από τις πρώτες δοκιμές έως τον αγώνα.

Για τρίτη φορά φέτος, μετά την Ίμολα και το Μονακό, θα χρησιμοποιηθεί η γόμα C6 ως μαλακή, η C5 ως μέση και η C4 ως σκληρή. Η επιλογή αυτή είναι ένα βήμα πιο μαλακή σε σύγκριση με πέρυσι, δίνοντας στις ομάδες τη δυνατότητα να πειραματιστούν με περισσότερες στρατηγικές. Οι οδηγοί και οι μηχανικοί έχουν ήδη συγκεντρώσει πολύτιμα δεδομένα για τη C6 από τους προηγούμενους αγώνες, γεγονός που τους επιτρέπει να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα χαρακτηριστικά της. Οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι μέτριες έως χαμηλές, ενώ οι διαμήκεις δυνάμεις, λόγω του βίαιου φρεναρίσματος και της έντονης επιτάχυνσης, είναι πιο έντονες, χωρίς ωστόσο να φτάνουν σε ακραία επίπεδα. Η επιφάνεια της πίστας είναι αρκετά λεία, κάτι που περιορίζει τη φυσική πρόσφυση και καθιστά σημαντική την «καθαρή» αγωνιστική γραμμή. Κλειδί για έναν γρήγορο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές είναι το οριακό πέρασμα ανάμεσα στους τοίχους, με μέγιστη εκμετάλλευση των κερμπ. Η παραμικρή απόκλιση από τη γραμμή ή ένα μικρό λάθος μπορεί να τιμωρηθεί αυστηρά. Γι’ αυτό, οι οδηγοί χρειάζονται όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους στις ελεύθερες δοκιμές, ώστε να αποκτήσουν ρυθμό και αυτοπεποίθηση. Ο καιρός τον Ιούνιο στον Καναδά είναι παραδοσιακά ευμετάβλητος και συχνά επηρεάζει την έκβαση του αγώνα. Για φέτος, η πρόγνωση δείχνει φυσιολογικές θερμοκρασίες χωρίς πιθανότητα βροχής, κάτι που προσθέτει προβλεψιμότητα.

Η φετινή διοργάνωση αποτελεί το 54ο Grand Prix του Καναδά, με τον πρώτο αγώνα να χρονολογείται από το 1967. Στην ιστορία του, ο αγώνας έχει διεξαχθεί σε τρεις διαφορετικές τοποθεσίες: πριν εγκατασταθεί στο Μόντρεαλ, φιλοξενήθηκε αρχικά στο Mosport Park — περίπου 100 χιλιόμετρα από το Τορόντο — και αργότερα στο χιονοδρομικό κέντρο Mont Tremblant, 145 χιλιόμετρα από το Μόντρεαλ. Οι δύο πιο επιτυχημένοι οδηγοί στην πίστα του Καναδά είναι ο Μίχαελ Σουμάχερ και ο Λιούις Χάμιλτον, με επτά νίκες και έξι pole positions ο καθένας. Στην κορυφή των κατασκευαστών βρίσκεται η McLaren με 13 νίκες, ακολουθούμενη από τη Ferrari με 12 και τη Williams με 7. Αξέχαστος παραμένει ο αγώνας του 2011, ο οποίος καταγράφηκε στα βιβλία των ρεκόρ ως το μεγαλύτερο σε διάρκεια Grand Prix όλων των εποχών, με συνολική διάρκεια 4 ώρες, 4 λεπτά και 39,537 δευτερόλεπτα. Εκείνη τη χρονιά, ο Τζένσον Μπάτον, παρότι βρισκόταν στην τελευταία θέση στον 37ο γύρο,  κατάφερε να κάνει την ανατροπή και να χαρίσει στη McLaren μία ιστορική νίκη.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ 10ου GRAND PRIX ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ ΣΕ ΑΝΤ1+ ΚΑΙ ΑΝΤ1: