Πλοία: Οι ακτοπλοϊκές εξετάζουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από 7 έως 10%

Προβληματισμός από τη χρήση του νέου ναυτιλιακού καυσίμου


ΕΛΛΑΔΑ
9:37
03/01/2020
Πλοία: Οι ακτοπλοϊκές εξετάζουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από 7 έως 10%
9
loading

Η νέα επιβάρυνση στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (σ.σ. από το 3,5% στο 0,5%) από 01/01/2020, κατά εφαρμογή σχετικού κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, έχει προκαλέσει προβληματισμό και συζητήσεις στις διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Η επιβάρυνση αυτή αγγίζει περίπου το 25%, σύμφωνα με τους ακτοπλόους.

Στόχος του νέου Κανονισμού του ΙΜΟ είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η προστασία της ανθρώπινης υγείας μέσω της χρήσης, από όλα τα πλοία, του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες στα περισσότερα πλοία τους ήδη χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο πριν από τη νέα χρονιά, δεν αποκλείουν μία πιθανή αύξηση της τιμής τού ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 7 έως 10% το αμέσως προσεχές διάστημα.

Ωστόσο, παράγοντες του κλάδου τόνιζαν -από την άλλη πλευρά- ότι οι ακτοπλοϊκές δεν θα μπορούσαν να μετακυλήσουν και όλο το κόστος από την επιβάρυνση του νέου καυσίμου στον επιβάτη ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο που η κίνηση είναι μειωμένη. Ως εκ τούτου μία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, κατά περίπτωση, από τις αμέσως επόμενες εβδομάδες μπορεί να κριθεί αναγκαία από τις διοικήσεις των εταιρειών προκειμένου να περιορισθεί η ζημιά, από τη χρήση του νέου καυσίμου.

Στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωναν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.

Καταγράφηκε μία αύξηση πάνω από 25%. Οι ακτοπλόοι προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών. Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες με τη εφαρμογή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και παλαιού τύπου καύσιμα (3,5%, η 1,5% σε θείο) αρκεί να έχουν εγκαταστήσει συστήματα που θα τα καθαρίζουν (scrubbers).

Η τοποθέτηση Scrubbers θα επιτρέψει στο πλοίο μίας ναυτιλιακής εταιρείας να συνεχίσει να καίει καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ παράλληλα θα συμμορφώνεται με το νέο όριο του 0,5% που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Ωστόσο, η τοποθέτησή του έχει υψηλό και απαγορευτικό κόστος για πολλούς καθώς αγγίζει για το κάθε πλοίο τα 5 εκατ. ευρώ περίπου.

Η πρώτη ακτοπλοϊκή εταιρεία, η οποία σε όλα τα πλοία της έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση συσκευών καθαρισμού καυσαερίων (SCRUBBERS) και συμμορφώνεται στο νέο κανονισμό καυσίμων είναι οι Μινωικές Γραμμές. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στα πλοία KNOSSOSPALACE, FESTOS PALACE και MYKONOS PALACE.

Σύντομα και η Attica Group που δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε Ελλάδα και εξωτερικό μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 31 πλοία αναμένεται να προχωρήσει στην τοποθέτηση (SCRUBBERS) σε κάποια από αυτά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχή θα γίνει για οκτώ πλοία της εταιρείας που αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Ιταλίας και των Κυκλάδων και κάνουν τα περισσότερα μίλια καταναλώνοντας περισσότερο πετρέλαιο.

Τα πλοία αυτά αναμένεται να οδηγηθούν σταδιακά σε ναυπηγείο στη Μάλτα.

Σύμφωνα με στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, δεν είναι σίγουρη η απόσβεση για τοποθέτηση SCRUBBERS σε πλοία προχωρημένης ηλικίας. Γι αυτό και πολλές εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, εκτεθειμένες στις πιο ενεργοβόρες γραμμές, αξιολογούν την προοπτική υλοποίησης προγραμμάτων αντικατάστασης των πλοίων με χρηματοδότηση από την ΕΕ, αλλά και την υπογραφή πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές.

Αναφορικά με την κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία πολλές εταιρείες από τη χρήση του νέου τύπου καυσίμου θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος χρήσης, κάτι που αναμένεται και εδώ το κόστος να μετακυλιστεί μεταξύ του καταναλωτή και της εταιρείας.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar αν είναι δυνατόν

    Πόσο θα το πάνε ραφήνα-μαρμάρι έχει 9 ευρώ το άτομο και 23 ευρώ το αμάξι για διαδρομή μιας ώρας

  2. avatar Tson

    Ε Όχι να πληρώσο με την αύξηση ένα 50 στην Α Ν Ε Κ με καράβι άντε για 10 ώρες και ένα νερό Και ένα καφέ πάει 80 λέω τώρα Και όρθιος για Χανιά

  3. avatar οχι άλλο καρτελ , κοιτάξτε και λίγο τον λαό χωρίς χρώμα

    Φυσικά και έχουμε τα πιο ακριβά εισητήρια στην Ευρώπη . φυσικά και συννενοούνται οι πλοιοκτήτες για ενιαία τιμή προς τα πάνω φυσικά . Όχι αύξηση , μειωση πρέπει να κάνουν για τα νησιά μας , που είναι το κράτος? που είναι οι πιεσεις απο τα νησιά ? δηλαδή η λύση είναι +7 η 10 %? μα είμαστε σοβαροί ? πήγαινε έλα Βρυξέλλες 50€ . πήγαινε έλα Τήνο 60€ ... Δώστε λύση . είστε υποχρεωμένοι . όλοι. πληρωνουμε με αίμα το εισητήριο , λες και ζητάμε κάποια πολυτέλεια.

  4. avatar αλιευς

    Εχετε ξεφυγει βασιλόπουλα...

  5. avatar Έλεος!

    Γιατί όταν έπεφταν οι τιμές των καυσίμων ποιός μείωνε τα ναύλα αντίστοιχα.

  6. avatar Τόνο Μάσας.

    Μας βλέπω ΛΑΘΡΟ-τουρίστες.

  7. avatar Νέα Δημοκρατία ήθελες…

    Θα το πληρώσεις ακριβά!

    1. avatar Πάντως ο Σύριζα δεν υπερασπίστηκε το δικαίωμά μου σε φθηνή πρόσβαση στο νησί μου

      Το διάβασες το άρθρο; Ή απλά πιπιλάς κάθε μέρα, βρέξει χιονίσει, καραμελίτσες; Δεν θυμάμαι ο Σύριζα, χωρίς πρόβλημα αύξησης του καύσιμου να είχε μειώσει την τιμή των ναύλων ή έστω να την έχει αφήσει ίδια. Σκέτος μαχητής εναντίον των συμφερόντων των εφοπλιστών ήταν (εδώ γελάμε φυσικά). Αν είσαι υπέρ της προστασίας του πλανήτη από την κλιματική αλλαγή, κοστίζει. 25% αύξηση του κόστους του καύσιμου, 10% αύξηση του κόστους του ναύλου. Αυτή είναι η πραγματικότητα. ΔΥΣΤΥΧΩΣ.

    2. avatar Χαχαχα χα ξεφτίλααααααααααααα

      Παγκόσμιος νόμος του ΙΜΟ (τι σου λέω τωρα μαν\'μου ε;) είναι....

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει