Το κείμενο που υπογράφουν 332 φιλόλογοι για την κατάργηση των Λατινικών

«Γινόμαστε μάρτυρες της μεθοδευμένης, συστηματικής υποβάθμισης και αποψίλωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών»


ΕΛΛΑΔΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
12:30
05/09/2018
Το κείμενο που υπογράφουν 332 φιλόλογοι για την κατάργηση των Λατινικών
9
loading

Κείμενο διαμαρτυρίας κατά των αλλαγών στην εκπαίδευση υπογράφουν 332 φιλόλογοι, που κάνουν λόγο για «μεθοδευμένη, συστηματική υποβάθμιση και αποψίλωση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στα σχολεία».

Όπως επισημαίνουν στο κείμενό τους, τομές της επιδείνωσης τα τελευταία χρόνια είναι η κατάργηση των εξετάσεων των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, της Λογοτεχνίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η εκμηδένιση σχεδόν της διδασκαλίας του Επιταφίου και της Αντιγόνης και η σοβαρή υποβάθμιση των Λατινικών.

«Τα επόμενα βήματα είναι ο πλήρης εξοβελισμός των Λατινικών από την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ' Λυκείου και η περαιτέρω υποβάθμιση των Αρχαίων μέσω της κατάργησης της εξέτασης της μετάφρασης στο Γνωστό» αναφέρουν στο κείμενό τους οι φιλόλογοι.

Διαβάστε την πλήρη ανακοίνωση

«Εδώ και δεκαετίες οι φιλόλογοι γινόμαστε μάρτυρες της μεθοδευμένης, συστηματικής υποβάθμισης και αποψίλωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στα σχολεία. Τομές της επιδείνωσης η κατάργηση των εξετάσεων των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο, της Λογοτεχνίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η εκμηδένιση σχεδόν της διδασκαλίας του Επιταφίου και της Αντιγόνης και η σοβαρή υποβάθμιση των Λατινικών. Τα επόμενα βήματα είναι ο πλήρης εξοβελισμός των Λατινικών από την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ' Λυκείου και η περαιτέρω υποβάθμιση των Αρχαίων μέσω της κατάργησης της εξέτασης της μετάφρασης στο Γνωστό.

Ταυτόχρονα, ως προς τις εργασιακές συνθήκες, οι φιλόλογοι βιώνουν την πλήρη ανασφάλεια και υποτίμηση του επαγγέλματός τους και τον ασφυκτικό ανταγωνισμό για τις λιγοστές υπάρχουσες θέσεις εργασίας. Η πρόσληψη στο Δημόσιο ακόμη και ως αναπληρωτή ή ωρομισθίου έχει καταστεί ανέφικτη εδώ και χρόνια για τους νέους πτυχιούχους, ενώ οι παλαιότεροι βλέπουν τον διορισμό συνεχώς να απομακρύνεται από τον ορίζοντα. Οι πίνακες είναι γεμάτοι με ονόματα ανθρώπων που δεν θα μπουν να διδάξουν σε τάξη ποτέ, ενώ ακόμη και οι επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ δεν έχουν δει ακόμη τους κόπους τους να ανταμείβονται.

Λόγω της πλήρους εργασιακής εξαθλίωσης, του ευτελισμού των πτυχίων και του υπερκορεσμού του επαγγέλματος, η ζήτηση για τις Φιλοσοφικές Σχολές συνεχώς πέφτει, κατακρημνίζοντας εν συνεχεία τις βάσεις εισαγωγής στα εν λόγω τμήματα και υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τις σπουδές και τα πτυχία των φιλολόγων. Κι ενώ οι αδιόριστοι και άνεργοι φιλόλογοι αριθμούν πολλές χιλιάδες, η εισαγωγή στις σχολές που οδηγούν στην ειδικότητα ΠΕ02 συνεχίζει ακάθεκτα αθρόα, με το φαινόμενο των 20 (!) πανεπιστημιακών τμημάτων να συνεχίζουν απτόητα τη λειτουργία τους, παράγοντας στρατιές ανέργων, που είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αποκλείεται να απορροφηθούν τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Κανένας άλλος επιστημονικός κλάδος δεν αριθμεί τόσα πολλά πανεπιστημιακά τμήματα με τόσο δυσανάλογα μικρή απορρόφηση στην αγορά.

Και κάπως έτσι έφτασαν η ανεργία και η ετεροαπασχόληση στα ύψη, ενώ η αμοιβή στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα στα τάρταρα.

Βλέποντας την οικτρή κατάσταση της ανθρωπιστικής παιδείας και τις ζοφερές επαγγελματικές μας προοπτικές (παθογένειες σύμφυτες και αλληλένδετες), αισθανόμαστε το χρέος να αρθρώσουμε λόγο. Να μη μένουμε άλλο βουβοί. Να εκφράσουμε την αγωνία μας και να καταθέσουμε συγκεκριμένες προτάσεις προς όλους τους ιθύνοντες και τους αρμόδιους φορείς.

Οι θέσεις μας είναι σαφείς και εύλογες:

1. Δραστική μείωση των εισακτέων στις Φιλοσοφικές Σχολές.

2. Συγχώνευση των διαφορετικών τμημάτων που οδηγούν στην ειδικότητα ΠΕ02 σε ένα και μοναδικό τμήμα Φιλοσοφικής ανά πόλη όπου τώρα υφίστανται, με κατευθύνσεις που θα οριστούν από το κάθε τμήμα. Όχι στην πολυδιάσπαση της Φιλοσοφικής. Μία και ενιαία Φιλοσοφική-Φιλολογική Σχολή.

3. Ενσωματωμένη και αναπόσπαστη παιδαγωγική επάρκεια στα πτυχία των φιλολόγων.

4. Αποσύνδεση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη ζήτηση των σχολών. Προκαθορισμός του βαθμού πρόσβασης και του αριθμού των εισακτέων σε κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα από τα μέλη ΔΕΠ αυτού, βάσει σαφούς σχεδιασμού.

5. Επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

6. Επαναφορά του συστήματος των Πανελλαδικών Εξετάσεων με τα 6 μαθήματα, όπως ίσχυσε κατά τα έτη 2006-2015. Επαναφορά της πανελλαδικής εξέτασης της Λογοτεχνίας. Όχι στην κατάργηση των Λατινικών. Όχι στη μείωση ή κατάργηση των εξετάσεων στη Β' Λυκείου.

7. 'Αμεσοι διορισμοί όλων των επιτυχόντων φιλολόγων στους μέχρι τώρα διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Προσμέτρηση της προϋπηρεσίας.

8. Όχι στην ανάθεση των φιλολογικών μαθημάτων σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.

9. Επετηρίδα ανοιχτή για όλους τους πτυχιούχους φιλολόγους, με επιπλέον μοριοδότηση των σχετικών προσόντων.

10. Αναμόρφωση-αναβάθμιση των φιλολογικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο, με έμφαση στην κλασική παιδεία και στις διαχρονικές, καθολικές ανθρωπιστικές αρχές της. Μαθήματα προσανατολισμένα στη διεπιστημονική και διεθνιστική προοπτική, όπως Ιστορία Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, Θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Στοιχεία Παγκόσμιας Φιλοσοφίας, Παγκόσμια Λογοτεχνία, Αρχαιοελληνικός και Ρωμαϊκός Πολιτισμός.»

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar PANKO

    Χα χα χα...
    Πολύ ανθρωπιστικό...να πήζουν οι νέοι να μάθουν...amo amas amat...!!!

    1. avatar Nelly’s

      Δεν μαθαίνουν οι νέοι amo amas amat. Το μαθαίνουν οι υποψήφιοι φιλόλογοι. Οι υποψήφιοι αρχαιολόγοι. Οι υποψήφιοι νομικοί. Τα λατινικά δεν είναι ξένα προς την ελληνική φιλολογία. Ο ελληνικός χώρος έχει περάσει από έναν ελληνορωμαϊκό πολιτισμό εκατοντάδων ετών που άφησε στον ελληνικό χώρο, κείμενα, μνημεία προς μελέτη, επιγραφές, ελληνορωμαΙκό δίκαιο με πλήθος ορολογιών.Π.χ. τα μνημεία της Πλάκας, το Ηρώδειο αποτελούν ρωμαϊκά μνημεία. Η περιοχή βρίθει επιγραφών. Μήπως ο μελλοντικός φιλόλογος θα πρέπει να μπει πρώτα στο πανεπιστήμιο για να διδαχθεί το έχω και το είμαι στα λατινικά από την αρχή και όχι να βασιστεί στις βασικές γνώσεις της συγκεκριμένης κατεύθυνσης στο σχολείο για να πάει παραπέρα επί της ουσίας της επιστήμης την οποία θέλει να σπουδάσει; Είναι το τίμημα της ειδικότητας. Άλλο οι φιλολογικές σπουδές και άλλο οι ανθρωπιστικές. Στις ανθρωπιστικές σπουδές είναι πιο χρήσιμη η κοινωνιολογία, στις φιλολογικές τα λατινικά είναι απαραίτητα όσο κι αν φαίνεται παράξενο στους ξένους προς την ειδικότητα.

  2. avatar Αυτό το νούμερο είναι αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας!

    Ξέχασαν τον Άδωνι... Αυτός θέλει να μην αντικατασταθεί από την κοινωνιολογία, γιατί θα γίνουν οι μαθητές αριστεροί!
    Επίσης προτείνει και την κατάργηση της Χημείας! Επειδή οι μαθητές θα μάθουν να φτιάχνουν βόμβες μολότοφ!

  3. avatar ΛΑΤΙΝΙΚΆ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙ ! ΜΕΓΆΛΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΉΜΕΡΑ ΓΙΑ ΣΩΣΤΆ ΣΠΟΘΥΔΕΣΣ

    ΜΙΚΡΟΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝ ΤΗ ΡΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΩΝ

  4. avatar Sotiris

    Αγαπητοί φιλόλογοι, από αμόρφωτους και εν πολλοίς αγράμματους, Ανθέλληνες και φθονερούς της αριστείας, αλήθεια τι περιμένετε ?
    Δραστηριοποιηθείτε εσείς παντού.
    Πάρα πολύ μορφωμένοι παγκοσμίως, θα παρακαλούσαν να έχουν ένα πτυχίο ικανής γνώσης των Αρχαίων Ελληνικών (και όχι μόνο) από την Ελλάδα ΜΑΣ.
    Από τα μέλη της συμμορίας που δυστυχώς μας κυβερνά, είναι ουτοπία να περιμένετε το παραμικρό.
    Δεν γνωρίζουν κάτι περί αυτού.
    Ό,τι δεν γνωρίζουν και δεν καταλαβαίνουν, το μειώνουν και εάν μπορούν το εκμηδενίζουν.
    Μην τους το επιτρέψετε, "για την Ελλάδα ρε γμτ" ! ! ! !

  5. avatar mnimwn

    Οι παρόντες συνεχίζουν το έργο των προηγουμένων , με την δυσκολία πως δεν έχουν πλέον πολλά να καταργήσουν , κατάργησης της βαθμολογίας οι τότε , κατάργηση της αριστείας οι τώρα , κατάργηση καθαρευούσης , τόνων και πνευμάτων στην γραφή , κατάργηση της μαθητικής εμφανίσεως , και τόσα άλλα , ε ας καταργήσει και ο Αλέξης κάτι στο κάτω , κάτω της γραφής το εκπαιδευτικό σύστημα των προηγουμένων των κατασκεύασε . Πού ήταν τότε οι σημερινοί υπογράφοντες ; ή τότε ήταν καλές οι ''προοδευτικές '' αλλαγές γιατί τις έκανε το κόμμα τους ;

  6. avatar pillbox

    Εχω ακουσει ανθρωπους να γκρινιαζουν και να μετανιωνουν γιατι δεν εμαθαν μαθηματικα, φυσικη, χημεια, ή γιατι δεν ασχοληθηκαν περισσοτερο με τα νεοελληνικα και τις "επιστημες"της εποχης μας. Κανενα που να του εχουν λειψει τα λατινικα δεν εχω γνωρισει. Ειναι πολυ εξειδικευμενο. Ας υπαρχει η δυνατοτητα και η προσβαση στην εκμαθηση τους, για οσους επιθυμουν να εντρυφησουν, αλλα ρε παιδια, ειναι δυσκολο να εχει υποσταση στην εποχη μας.

    1. avatar Δηλαδή

      Είναι ωραίο που κατάργησαν τα αρχαία ελληνικά?

      1. avatar pillbox

        Το ωραιο ειναι υποκειμενικο. Το χρησιμο αποδεικνυεται εμπρακτα. Ασε που με τα αρχαια Ελληνικα , σαν Ελληνες εχουμε πιο οικεια προσεγγιση και για αυτο ειμαστε πιο επιεικεις.
        Δηλαδη ας μου πει καποιος που χρησιμευουν , πλην επιστημονων με εξειδικευση , στην καθημερινοτητα των υπολοιπων νεκρες γλωσσες, που ακομα και τα κειμενα που εχουν διαχρονικα νοηματα και σημασια ειναι τελεια μεταφρασμενα; Και οι οποιες εχουν πεθανει και τιποτα συγχρονο δεν γραφεται σε αυτες; Ας ειμαστε σε θεση να αντιλαμβανομαστε ποτε ενας κυκλος κλεινει και ποτε πρεπει να παμε για αλλα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει