Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας για τα Λατινικά

«Είναι ευρέως αποδεκτό ότι όπως διδάσκονται, δεν παίζουν κανέναν εκπαιδευτικό ρόλο»


ΕΛΛΑΔΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
14:05
04/09/2018
Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας για τα Λατινικά
10
loading

Απάντηση για το «κόψιμο» των Λατινικών από εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες, έδωσε το υπουργείο Παιδείας.

«Είναι ευρέως αποδεκτό ότι τα Λατινικά όπως διδάσκονται, δεν παίζουν κανέναν εκπαιδευτικό ρόλο πέρα από το να είναι ένα μάθημα που βασίζεται εξολοκλήρου στην αποστήθιση και συμβάλλει σε μία τεχνητή αύξηση των βάσεων του 1ου Επιστημονικού Πεδίου», αναφέρει το υπουργείο Παιδείας στον κατάλογο με τις 21 ερωτήσεις που έδωσε στη δημοσιότητα.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, «επιπλέον, η διδασκαλία των Λατινικών στη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς και μάλιστα με προοπτική εισαγωγικών εξετάσεων είναι αναπόφευκτο να περιορίζεται στην εξέταση σωρείας μορφοσυντακτικών φαινομένων και στην αποστήθιση μικρών κατασκευασμένων κειμένων, με πολύ μικρή σχέση με την πραγματική λατινική γραμματεία. Πέραν όμως του επιστημονικού/παιδαγωγικού προβλήματος, έπρεπε να αντιμετωπιστεί και το εξής πρόβλημα: Η μειωμένη ύλη και η τυποποίηση οδηγούν σήμερα στον μεγάλο αριθμό αριστούχων στο συγκεκριμένο μάθημα και, κατά συνέπεια, στη στρέβλωση των αποτελεσμάτων».

«Η Κοινωνιολογία, αντίθετα, είναι ένα γνωστικό αντικείμενο που ενδιαφέρει τους νέους, θέτει θέματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι έφηβοι, επεξεργάζεται ζητήματα κοινωνικών δομών και της ιστορικής τους εξέλιξης και συμβάλλει, με ορισμένες από τις θεωρητικές επεξεργασίες στη γνώση καταστατικών στοιχείων του Δυτικού (και όχι μόνον) πολιτισμού» καταλήγει.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

10
σχόλια
  1. avatar Νεκρή γλώσσα

    Τα λατινικά τα θέλει ο Άδωνις για να πουλάει λεξικά! Μην εκπλαγείς όταν δεις επίσημη διαμαρτυρία της Νέας Δημοκρατίας για το θέμα!

  2. avatar ΔημήτρηςΚ.

    Πονάει κεφάλι...κόβει κεφάλι.επειδή ένα μάθημα δε διδάσκεται σωστά αλλάζουμε το μάθημα κι όχι τον τρόπο διδασκαλίας κι εξέτασης...

  3. avatar Takis_0731

    Νεκρή γλώσσα, ας πάει για θάψιμο...
    Πολύ καλή κίνηση του υπουργείου.

    1. avatar Δεν θαβεσαι

      εσυ καλύτερα ; Ένα ιδεολογικό πτώμα είσαι ούτως ή άλλως

  4. avatar Adiafthorospromitheas1

    Πολυ σωστος και ο "φοβερη δικαιολογια" ανωτερω, και ο "Το ονομα σας".Χαιρομαι να διαποστωνω οτι υπαρχουν σοβαροι και καλλιεργημενοι συμπολιτες μας!!Μηπως τελικα ειμαστε πλειοψηφια αλλα αολα βαριομαστε να θεσουμε τους αδαεις στο περιθωριο?

  5. avatar Άγνωστος 2

    Τουλάχιστον ατυχής η τοποθέτηση του Υπουργείου. Πρώτον, η κοινωνιολογία είναι κατ' εξοχήν μάθημα στείρας αποστήθισης, εν αντιθέσει με τα λατινικά, που απαιτούν και συνδυαστική σκέψη, Δεύτερον, αν το μάθημα των λατινικών χαρακτηρίζεται ως μάθημα "παπαγαλίας", χωρίς να προσφέρει πλεονεκτήματα στους μαθητές, τότε να καταργηθεί εντεύθεν η εκμάθηση κάθε ξένης γλώσσας, αφού λογικά κι αυτές θα στηρίζονται μόνο στην παπαγαλία και Τρίτον, παραβλέπεται το γεγονός ότι τα λατινικά τοποθετούν τις βάσεις για όποιον θέλει να μάθει στο μέλλον λατινογενείς γλώσσες, σε αντίθεση με την κοινωνιολογία που δεν διαβέπω τι βάσεις δημιουργεί για τη μετέπειτα πορεία των μαθητών.

  6. avatar dimitras r

    Είναι μπόλικοι οι κοινωνιολόγοι που κάθονται και για αυτό το λόγο καταργούν τα λατινικά.Τα υπόλοιπα είναι να χαμε να λέγαμε

  7. avatar Φοβερη δικαιολογια….

    Πιο άχρηστο μάθημα απο την κοινωνιολογία δεν υπήρχε. Στα χρόνια μας ούτε να το διαβάσουμε δεν μπορούσαμε με όλες αυτές τις κοινωνιολογικές σχολές και αηδίες που ανέλυε! Δεν λέω ότι τα λατινικά διδάσκονταν με καλύτερο τρόπο αλλά σαφώς είναι ένα ιδιαίτερο μάθημα και τιμά με την παρουσία του στο εκπαιδευτικό μας σύστημα έναν ολόκληρο πολιτισμό που διαδέχθηκε και διέδωσε την ελληνική πραγματεία! Συνεπώς δεν θα έπρεπε να είναι μάθημα δέσμης αλλά μάθημα βασικό που να διδάσκεται σε όλο το Λύκειο, χωρίς να πρέπει να γίνουν τα παιδιά φωστήρες σε μια μόνο χρονιά! Το ίδιο λάθος γίνεται με τα αρχαία τα οποία στα τέλος όπως πάνε θα τα καταργήσουν και αυτά, με την ίδια ακριβώς λογική της απάντησης που δίδει το Υπουργείο Ευκολίας του Μαθητή και όχι Υπουργείο Παιδείας! Τα Αρχαία Ελληνικά θα έπρεπε να διδάσκονται από την 1η Δημοτικού με ένα καινοτόμο πρόγραμμα που να συνδέει την σύγχρονη ορθογραφία με την αρχαία προέλευση της γλώσσας, τουλάχιστον για λέξεις που σήμερα τις χρησιμοποιούμε καθημερινά στο λεξιλόγιο. Έτσι τα παιδιά θα καταλάβουν την ιστορία της λέξης και θα μπορούν εύκολα να ορθογραφούν τα συνώνυμα κλπ. Δεν είναι τυχαίο οτι πλήθος μαθητών καταλήγουν να είναι ΔΥΣΟΡΘΟΓΡΑΦΟΙ και μάλιστα πιστοποιημένοι. Το δε τραγικότερο όλων είναι οτι δεν παρεμποδίζεται η είσοδος αυτών στις παιδαγωγικές ακαδημίες και καταλήγουν να διδάσκουν ανορθόγραφα τους μαθητές!

  8. Επομένως κ τα θρησκευτικά αλλά και η ιστορία εφόσον δεν διδάσκονται σωστα ας τα καταργήσουμε κ αυτά.Ενα ενα έρχονται ολα και εμεις σφυρίζουμε αδιάφορα.

  9. avatar Το όνομά σας

    Να διδάσκονται όπως παλιά στο ακαδημαϊκό σύστημα, δηλαδή τότε απαιτείτο πηγαία γνώση συντακτικού, γραμματικής και λεξιλογίου και μόνο άγνωστο κείμενο από οποιονδήποτε συγγραφέα. Δεν είναι λύση το δεν μου αρέσει κάτι, το κόβω. Το ίδιο ισχύει και στα αρχαία ελληνικά, μόνο άγνωστο. Ο βαθμός 12 να έχει αξία και να εισάγονται αυτοί που πραγματικά ξέρουν και όχι οι παπαγάλοι των 50 κειμένων.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει