Μπορεί οι εποχές να αλλάζουν, η γοητεία όμως που ασκεί το επάγγελμα του πιλότου, με όλη την ευθύνη, την αδρεναλίνη και τις συναρπαστικές πτυχές του, παραμένει αναλλοίωτη. Η διαδικασία της εκπαίδευσης απαιτεί σημαντική επένδυση σε κόπο και χρήματα, η Ελλάδα είναι όμως μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες όπου μπορεί ο ενδιαφερόμενος να εκπαιδευτεί, λόγω των πολύ ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.

Αυτό αναφέρει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της σχολής εκπαίδευσης πιλότων «Egnatia Aviation» Δημήτρης Λυμπεράκης, σύμφωνα με τον οποίο «μόνο ένα μικρό ποσοστό, της τάξη του 2%, δεν καταφέρνει να βρει δουλειά μέσα σε έναν χρόνο από την απόκτηση του διπλώματος».

pilot03

«Με εξαίρεση την Πορτογαλία και την Ισπανία, στις άλλες χώρες οι συνθήκες δυσκολεύουν. Γι’ αυτόν τον λόγο οι περισσότερες σχολές κυρίως της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης έχουν υποκαταστήματα κυρίως στη Φλόριντα και κάνουν εκεί το πτητικό κομμάτι» εξηγεί ο κ. Λυμπεράκης, για το θέμα των καιρικών συνθηκών.

Ένας ακόμη λόγος που οι υποψήφιοι πιλότοι επιλέγουν την Ελλάδα είναι, όπως λέει, ότι τα πτυχία που δίνονται στη χώρα μας είναι σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

«Εμείς ακολουθούμε τα ευρωπαϊκά πρότυπα, πιστοποιούμαστε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ως σχόλες εκπαίδευσης πιλότων και δίνουμε την εγκεκριμένη από το κράτος εκπαίδευση. Στη συνέχεια οι υποψήφιοι δίνουν εξετάσεις σε εξεταστές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και η υπηρεσία τους απονέμει το πτυχίο, στο οποίο αναγράφεται “Ευρωπαϊκή Ένωση- Ελληνική Δημοκρατία- Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας”. Οπότε το πτυχίο είναι αναγνωρισμένο σε όλο τον κόσμο».

pilot02

Πολλοί υποψήφιοι από το εξωτερικό έρχονται στην Ελλάδα να εκπαιδευτούν. Αυτές τις μέρες στην Κοζάνη έχουν εγκατασταθεί 52 Ιρακινοί, οι οποίοι θα εγκαινιάσουν το νέο κέντρο εκπαίδευσης που δημιουργείται στην πόλη. «Η Egnatia Aviation, έχοντας ήδη μια βάση στην Καβάλα, δημιουργεί πλέον μια δεύτερη βάση στην Κοζάνη, η οποία αφορά επένδυση ύψους 7,5 εκατομμυρίων ευρώ» υπογραμμίζει ο κ.Λυμπεράκης. Η επένδυση περιλαμβάνει κτιριακές εγκαταστάσεις στο αεροδρόμιο της Κοζάνης, το κόστος αδειών, τα αεροσκάφη, τον εξοπλισμό, ο οποίος είναι αρκετά εξειδικευμένος, το υπόστεγο συντήρησης και όλα όσα χρειάζονται για τη λειτουργία της σχολής.

Οι Ιρακινοί εκπαιδευόμενοι ξεκινούν με τη θεωρητική εκπαίδευση και μετά από οκτώ μήνες θα περάσουν στο πρακτικό μέρος, δηλαδή στην πτητική εκπαίδευση σε αεροσκάφη και εξομοιωτές πτήσεων. Συνολικά η διαδικασία διαρκεί 17 μήνες και στοιχίζει 80.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Λυμπεράκη, η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines έχει προκηρύξει πρόγραμμα υποτροφιών, που επιδοτεί περισσότερο από το 90% των διδάκτρων.

pilot01

Για να γίνει κάποιος πιλότος θα πρέπει αρχικά, σύμφωνα με τον κ.Λυμπεράκη, να περάσει από ορισμένες εξετάσεις σχετικά με το χαρακτήρα του. «Είναι πολύ σημαντικό να δούμε ότι ο πιλότος έχει αντίληψη του χώρου. Ξέρετε, το αυτοκίνητο οδηγείται σε μία διάσταση ενώ το αεροπλάνο πιλοτάρεται σε τρεις διαστάσεις».

Και απαντώντας στην- αναχρονιστική- ερώτηση αν οι γυναίκες μπορούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του πιλότου, ο κ. Λυμπεράκης επισημαίνει, πως ήδη «έχουμε πολλές και καλές γυναίκες πιλότους». «Τα στερεότυπα ανήκουν στο παρελθόν» τονίζει και συμπληρώνει: «Θα σας έλεγα ότι οι γυναίκες έχουν και κάποια πλεονεκτήματα συγκριτικά με τους άνδρες, καθώς μπορούν εύκολα να ακολουθούν δεδομένες διαδικασίες και απαραίτητες για την πτήση».

(Πηγή φωτογραφιών: ΑΜΠΕ)