Μήνυση κατά παντός υπευθύνου υποβάλουν ο δήμος Κέρκυρας και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης για τις εικόνες ντροπής με ημίγυμνα μοντέλα πάνω σε στύλο στα Παλαιά Ανάκτορα της Κέρκυρας.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού: «Σχετικά με το επεισόδιο που έλαβε χώρα τις μεταμεσονύκτιες ώρες της 23/5/2025 στα Παλαιά Ανάκτορα της Κέρκυρας δηλώνουμε τα εξής:

Το επεισόδιο έλαβε χώρα στον εξωτερικό χώρο των Ανακτόρων και συγκεκριμένα στο τμήμα αυτού στο οποίο στεγάζεται η Δημοτική Πινακοθήκη της Κέρκυρας που είναι όμορη με το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας.

Για την παράνομη αυτή πράξη οι αρμόδιες υπηρεσίες ήτοι ο Δήμος Κέρκυρας και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας υποβάλλουν άμεσα μήνυση κατά παντός υπευθύνου».

Το γεγονός εξελίχθηκε σήμερα τις πρώτες πρωινές ώρες (01:30μμ) με αρκετές γυναίκες να περιφέρονται στον χώρο ημίγυμνες, ενώ παραμένει άγνωστο αν ήταν δική τους πρωτοβουλία ή είχε προηγηθεί κάποια άδεια.

Το γεγονός γνωστοποίησε επαγγελματίας της περιοχής, με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Βασιλικό παλάτι

Τι να μας πει το Αμπού Ντάμπι και το Λονδίνο Εδώ μιλάμε για ποιότητα MUNESCO

Posted by Stefan Dimoulis on Thursday, May 22, 2025

Ο αντιδήμαρχος Κέρκυρας, Κωνσταντίνος Βουσολίνος, δήλωσε στοον ΣΚΑΪ ότι «δεν γνωρίζουμε αν ήταν μια παραγωγή προς εκμετάλλευση ή παρέα τουριστών γιατί μάλλον ξένοι είναι».

Ο ίδιος σημείωσε, επίσης, ότι «ο δήμος δεν έχει νυχτοφύλακες», εκφράζοντας την ενόχλησή του που «δεν βρέθηκε ένας να πει ενοχλούμαι» καθώς «αυτό για να στηθεί χρειάστηκε ανά δίωρο και η εκδήλωση κράτησε 1 ώρα, μαζεύτηκε κόσμος γιατί είναι κοντά στο Ληστών».

Διευκρίνισε, επίσης, ότι «ο χώρος ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού που έχει νυχτοφύλακα που επιστατεί μέσα και όχι έξω από το κτίριο».

Η ιστορία του ανακτόρου Αρχαγγέλου Μιχαήλ & Αγίου Γεωργίου

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του, ποτελεί το μεγαλύτερο και σημαντικότερο οικοδόμημα της περιόδου του Ιονίου Κράτους των Επτανήσων, που ξεκινά το 1815 και λήγει το 1864 με την ένωση τους με την υπόλοιπη Ελλάδα. Την εντολή για την ανέγερση των Ανακτόρων έδωσε ο Ύπατος Βρετανός Αρμοστής Sir Thomas Maitland για να στεγάσουν την πολυτελή προσωπική του κατοικία και το διοικητικό κέντρο της Αρμοστείας, που μέχρι τότε έδρευε στο Παλαιό Φρούριο. Στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα θα συστεγάζονταν η Ιόνιος Γερουσία και η Ιόνιος Βουλή, τα δύο θεσμικά όργανα που συμβόλιζαν την αυτοδυναμία των Ιόνιων Νήσων.

Η δημιουργία αυτού του οικοδομήματος, ανατέθηκε στον Sir George Whitmore, μηχανικό του βρετανικού στρατού και αρχιτέκτονα, ο οποίος σχεδίασε ένα νεοκλασικό κτίσμα ρυθμού Αντιβασιλείας (Regency Style). Ακολουθώντας τις αρχές του νεοπαλλαδιανισμού και της αναβίωσης της αρχαίας ελληνικής τέχνης που επικρατούσαν στην Αγγλία, εφάρμοσε ένα συγκερασμό στοιχείων της ρωμαϊκής και αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής. Παράλληλα τα Ανάκτορα θα αποτελούσαν την έδρα του νέου Τάγματος των Αρχαγγέλου Μιχαήλ και Αγίου Γεωργίου, που ιδρύθηκε το 1818 με πρωτοβουλία του Maitland και από το οποίο έλαβαν την επίσημη ονομασία «Ανάκτορα των Αρχαγγέλου Μιχαήλ και Αγίου Γεωργίου».

Πολύτιμη υπήρξε η συνεργασία του αρχιτέκτονα με τον αξιόλογο κερκυραίο γλύπτη Παύλο Προσαλέντη για τη διακόσμηση των Ανακτόρων. O Whitmore βρήκε στον Παύλο Προσαλέντη, ντόπιο καλλιτέχνη και προικισμένο γλύπτη, έναν ιδεώδη συνεργάτη, ο οποίος ανέλαβε εξ ολοκλήρου τον γλυπτό. Στη πορεία του έργου, ο Μαίτλαντ επέβαλε στον Whitmore την αύξηση των χώρων του ανακτόρου ανταποκρινόμενος στην πίεση των Κερκυραίων των Ιονίων πολιτών για ένα επιβλητικότερο κτίριο, με αποτέλεσμα το ανάκτορο να επεκταθεί σε όγκο και εμβαδόν. Ο Φίλιππος Πετριτσόπουλος και ο Ιωάννης Μπατίστας Παρμαζάν, Επτανήσιοι στρατιωτικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες στην Κέρκυρα από το τέλος του 18ου αιώνα, συμμετείχαν στην ανέγερση των ανακτόρων και ανέλαβαν τον έλεγχο των οικοδομικών του υλικών. Κατά την οικοδόμηση των Ανακτόρων, από μαλτέζικη πέτρα που εισήχθη ειδικά, τους Μαλτέζους τεχνίτες επικουρούσαν πολλοί ντόπιοι εργάτες.

Το 1864 με την ένωση των Επτανήσων με την Ελλάδα το ελληνικό κράτος προσέθεσε στην κυριότητά του ένα οικοδόμημα του οποίου το μέγεθος ξεπερνούσαν μόνο το Ανάκτορο του Όθωνα (η σημερινή Βουλή των Ελλήνων). Μέχρι το 1913 χρησιμοποιήθηκαν ως κατοικία της τότε βασιλικής οικογένειας κατά τις σποραδικές επισκέψεις στο νησί. Στον πρώτο όροφο, ανατολικά και δυτικά από τις μνημειακές αίθουσες, αναπτύσσονταν τα κυρίως διαμερίσματα της βασίλισσας και του βασιλιά αντίστοιχα. Εντυπωσιακά αγγλικά και γαλλικά έπιπλα, περίτεχνα φωτιστικά, ταπετσαρίες, πορσελάνες, αντικείμενα τέχνης και ανατολίτικα χαλιά συνέθεσαν την πολυτελή διακόσμησή τους. Τα δώδεκα δωμάτια του δευτέρου ορόφου προορίζονταν για τη βασιλική φρουρά, ενώ το υπόγειο για το βοηθητικό προσωπικό. Οι ταραγμένες ιστορικές συγκυρίες των Βαλκανικών (1912-14) και του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου (1914-18) είχαν ως αποτέλεσμα την εκ νέου μεταβολή της χρήσης του κτιρίου. Το Ανάκτορο επιλέχθηκαν για την κάλυψη των έκτακτων αναγκαιοτήτων της εποχής του Μεσοπολέμου.

Ωστόσο, ήδη από το 1919, είχαν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία του πρώτου και μέχρι σήμερα μοναδικού στην Ελλάδα, Μουσείου Ασιατικής Τέχνης. Το νέο μουσείο θα στεγαζόταν στα Ανάκτορα της Κέρκυρας, με πυρήνα την συλλογή-δωρεά του Γρηγορίου Μάνου. Εκτεταμένες ήταν οι καταστροφές που υπέστη στο κτίριο κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο (1939-45) με το βομβαρδισμό της στέγης και την λεηλασία επίπλων και έργων τέχνης, καθώς και κατά τον Εμφύλιο (1946-49), όταν η Αίθουσα των Συμποσίων κάηκε ολοσχερώς. Τη δεκαετία του 1950 πραγματοποιήθηκαν μερικές επισκευές και κυρίως η αποκατάσταση των μνημειακών αιθουσών. Επισκευές στην εξωτερική τοιχοποιία, στο εσωτερικό και εκσυγχρονισμός των υποδομών υλοποιήθηκαν από το 1992 μέχρι το 1994, καθώς τα Ανάκτορα αποτέλεσαν την έδρα της συνόδου κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα το 1994. Έκτοτε το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης συμπεριλαμβάνει στα πλαίσια της επανέκθεσης των συλλογών του, την συντήρηση, αποκατάσταση και προβολή της ιστορίας των Ανακτόρων.