Τελικά η κρίση δεν αφήνει αλώβητο κανέναν κλάδο της οικονομίας, όσο θωρακισμένος κι αν θεωρούσε πως είναι κατά τη διάρκεια του παρελθόντος.

Η αλλοτινή λοκομοτίβα της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων, ο κλάδος γάλακτος, με «βουτιά» του τζίρου στο -5% στο εφετινό από το περυσινό καλοκαίρι, παρακολουθεί την πορεία της κρίσης με κομμένη την ανάσα.

Είναι δεδομένο ότι η οικονομική κρίση επηρεάζει τη συμπεριφορά του καταναλωτή γάλακτος, ο οποίος όντας πιεσμένος περιορίζει τις αγορές του σε γάλα.

Ήδη παρατηρείται πτώση στη συνολική αγορά του γάλακτος που για το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου 2010 ξεπερνά το 4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό ενώ η χρονιά φαίνεται να κινείται στο -5%.

Ταυτόχρονη φαίνεται να είναι η στροφή στο γάλα μακράς διαρκείας, το οποίο τελικά δεν «πετιέται» αφού έχει περιθώρια να λήξει αργότερα καθώς και η παράλληλη σταδιακή υποχώρηση στο φρέσκο.

Έτσι το φρέσκο γάλα αντιπροσωπεύει το 3% περίπου της κατηγορίας, στην κατηγορία γάλακτος υψηλής παστερίωσης το 12% ενώ στο εβαπορέ ξεπερνούν το 15%.