«Αφόρητα όμορφο» ήταν ο τίτλος της πρώτης μας αναφοράς στο νέο Peugeot 208 από αυτήν εδώ την ενότητα, στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου. Ήταν τότε που ο απόγονος του θρυλικού 205 ήρθε στην Ελλάδα και κέρδισε –από τα αποδυτήρια θα έλεγε κανείς- τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα 2020».

Μερικές εβδομάδες μετά είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για πολλές ημέρες, με μια από τις πλέον προσιτές οικονομικά εκδόσεις του νέου 208, που σε καμιά περίπτωση δεν το κατατάσσεις ανάμεσα στις φθηνές επιλογές της κατηγορίας του.

Βρεθήκαμε λοιπόν στην θέση του οδηγού ενός 208, με κινητήρα βενζίνης 1200 κ.εκ., απόδοσης 100 ίππων (η μείωση των ρύπων «κτυπά» αποφασιστικά την απόδοση), με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οδηγήσαμε για σχεδόν 1000 χιλιόμετρα και στην συνέχεια καταθέτουμε τις εντυπώσεις μας.

Σχεδίαση – Κατασκευή

Το νέο 208 βασίζεται πάνω στην τελευταίας γενιάς πλατφόρμα του ομίλου PSA, που φέρει την ονομασία CMP (Common Modular Platform). Η πλατφόρμα αυτή προσαρμόζεται ανάλογα με τις διαστάσεις και τις παραλλαγές των κινητήρων, όπως: κινητήρα εσωτερικής καύσεως (βενζίνη / diesel) ή ηλεκτροκινητήρα.

Η οικονομία ήταν βασικό κριτήριο στην φάση της εξέλιξής της, όπως και ο περιορισμός των εκπομπών CO2, κάτι που στο νέο 208 επιτυγχάνονται χάρη στα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • μείωση του βάρους (30κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την πλατφόρμα F1),
  • βελτιωμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά (επίπεδο πάτωμα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες εισαγωγές αέρα),
  • μειωμένη αντίσταση κύλισης (ελαστικά Κλάσης A, μειωμένες τριβές ανάρτησης),
  • βελτιστοποίηση λειτουργίας κινητήρα (βελτιωμένη απόδοση καύσης, «down-sizing», μειωμένες μηχανικές απώλειες και γενίκευση της χρήσης του συστήματος Stop & Start).

Επιπλέον, το 208 έχει αυξημένα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, βελτιωμένη ηχομόνωση/θερμομόνωση στο εσωτερικό με χαμηλότερο επίπεδο κραδασμών και τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Μεγαλύτερο (μήκος 4.055 χλστ), φαρδύτερο, χαμηλότερο, με μεταξόνιο 2.540 χλστ., το 208, διαθέτει ένα αντικειμενικά όμορφο αμάξωμα, που διακρίνεται από τα έντονα τονισμένα φτερά και τις καμπύλες του αμαξώματος.

Πλευρικά, ξεχωρίζει από το τραβηγμένο προς τα πίσω παρμπρίζ που αφήνει χώρο για το μακρύτερο καπό, ενώ για να τονιστεί ακόμα περισσότερο η σπορ εμφάνιση, οι άκρες των φώτων με τη μεγάλη κλίση συνδυάζονται οπτικά με την γραμμή του πίσω φτερού. Το εμπρός μέρος συνδυάζει την αισθητική της χαρακτηριστικής εισαγωγής αέρα όλων των Peugeot με τα Full LED φωτιστικά σώματα, ενώ ο προφυλακτήρας αποτελεί ενιαίο τμήμα με την μάσκα.

Το πίσω μέρος διακρίνεται από την μαύρη γυαλιστερή διακοσμητική φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πορτμπαγκάζ ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα και τον πίσω διάχυτη βαμμένο σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό είναι από αυτά που λέμε ότι, σου φτιάχνουν την διάθεση. Σχεδιασμένο οδηγοκεντρικά, μοιάζει με «κουκούλι» που υποδέχεται φιλόξενα όλους τους επιβάτες, ακόμα και τους πίσω που δεν έχουν ιδιαίτερο χώρο για τα γόνατά τους, ειδικά αν είναι ύψους άνω του 1,80 μ.

Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μια πολύ καλή θέση οδήγησης, μέτρια εργονομία και ανεμπόδιστη περιμετρική ορατότητα. Ένα θέμα υπάρχει με όσους τοποθετούν (και σωστά κάνουν) το κάθισμα στο πιο χαμηλό σημείο της ρύθμισής του και δεν μπορούν να δουν τον πίνακα οργάνων, καθώς τον κρύβει η παχιά στεφάνη του τιμονιού, ένα ακόμα προβληματάκι με την πλευρική ορατότητα που περιορίζεται από το μεγάλο προσκέφαλο του συνοδηγού και ένα μικρότερο με την θέση του διακόπτη για την αλλαγή ρύθμισης του κινητήρα (για να τον λειτουργήσεις αποσπάς την προσοχή σου από τον δρόμο).

Ατραξιόν της καμπίνας, η νέα έκδοση i-Cockpit με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων (και 3D απεικόνιση των ενδείξεων με ολόγραμμα) πάνω από το μικρό σε διάμετρο σπορ τιμόνι και η κεκλιμένη προς το μέρος του οδηγού οθόνη αφής infotainment, που προβάλει στο πάνω μέρος του ταμπλό. Κατά τα λοιπά, τα μαλακά υλικά, οι επενδύσεις, οι συγκεντρωμένοι σε μια θέση, όμορφοι/λειτουργικοί διακόπτες (θυμίζουν πιλοτήριο) και το συνολικό φινίρισμα, αποδεικνύει την χαρισματική έμπνευση των σχεδιαστών του νέου 208.

Οι εσωτερικοί χώροι δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά θεωρούνται επαρκείς για τέσσερις ενήλικους επιβάτες (με πολύ στρίμωγμα και έναν πέμπτο αλλά για μικρές αποστάσεις). Ικανοποιητικό είναι και το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 265 λίτρα (εκδόσεις με ρεζέρβα – απαραίτητη στην Ελλάδα), αλλά ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Πλούσιο είναι το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης που δοκιμάσαμε και περιλαμβάνει: στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Κλείνοντας τα του εσωτερικού, να επισημάνουμε θετικά και την ύπαρξη ρεζέρβας ασφαλείας.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Το 208 «μας» φορούσε τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 του γκρουπ PSA, σε έκδοση απόδοσης 100 ίππων, με δυνατότητα ρύθμισης σε θέση eco & normal.  Δυνατός, εύστροφος και ελαστικός (μέγιστη ροπή 205 Nm/1.750 στροφές), κάνει εύκολη και ευχάριστη υπόθεση την οδήγηση του 208, προσφέροντας σε συνδυασμό με το σωστής κλιμάκωσης χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9.9” – τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα). Ο χαμηλός για 3κύλινδρο ήχος του κινητήρα μένει έξω από την καμπίνα, χάρη στην καλή ηχομόνωση, κραδασμοί δεν προκύπτουν ούτε στις χαμηλές στροφές, ενώ η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου θυμίζει (για τους παλιούς αυτό) το 205 GTi.

«Αγγαθάκι» στην ιστοριούλα μας η «τσιμπημένη» κατανάλωση, που παρά τον ήπιο ρυθμό και την σωστή λειτουργία του start/stop, έδειξε μέση τιμή 8,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής, τιμή που σε συνδυασμό με το 44λιτρο ρεζερβουάρ, δεν επιτρέπει μεγάλη αυτονομία στο –θεωρητικά- αυτοκίνητο πόλης, που όμως έχει προδιαγραφές και για ταξίδια.

Από την θέση του οδηγού

Όταν ένα αυτοκίνητο σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που το βλέπεις, λογικό είναι η αντικειμενική κρίση όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, να πηγαίνει περίπατο…

Από την άλλη, όταν οδηγείς έναν απόγονο του 205, έχεις απαιτήσεις και μάλιστα πολλές που δεν «ξεγελιούνται» από όμορφα σχέδια και από ηλεκτρονικά αξεσουάρ.

Με αυτές τις σκέψεις προσπαθήσαμε να αξιολογήσουμε το 208 της δοκιμής μας, που ευτυχώς αποδείχθηκε άξιος συνεχιστής της βαριάς παράδοσης.

Πραγματικά εξαιρετικό στο δρόμο, δεν σου δίνει το παραμικρό πάτημα για αρνητική κριτική και αποδεικνύει το ότι, η κατασκευή του ήταν μια σπάνια σύγκλιση σχεδιαστών και μηχανικών, προς όφελος του τελικού χρήστη, του οδηγού.

Ευχάριστο, εύχρηστο, με ακριβές-σβέλτο τιμόνι, άριστη κατευθυντικότητα και ελαφριά υποστροφή στο όριο, θα ενθουσιάσει όσους πιστούς της μάρκας, θα βοηθήσει τους άπειρους και δεν θα απογοητεύσει όσους από μια πρώτη ανάγνωση απαξιώνουν την απόδοση των 100 ίππων. Πλέον αυτών, οι αναρτήσεις δεν «μασάνε» από τις ανωμαλίες των δρόμων και τα φρένα είναι πάντα εκεί, με αίσθηση, δύναμη και αντοχή, για να προλάβουν το «ό μη γένοιτο».

Στα θετικά που εντοπίσαμε, συμπεριλαμβάνεται η ποιότητα κύλισης, οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι (ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες) και η ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο του αμαξώματος, ενώ θα θέλαμε λίγο πιο δυνατά τα φώτα. Φώτα που βρήκαμε στην έκδοση 208 Pure Tech 130 EAT8 GT Line, που οδηγήσαμε στην συνέχεια για λίγες ημέρες. Εδώ πραγματικά είχαμε να κάνουμε με μια σπορ έκδοση που ξεπερνά τα σύνορα της πόλης, αναζητώντας δύσκολους «στριφτερούς» δρόμους για να αποζημιώσει όποιον έδωσε περισσότερα από 22.000 ευρώ (για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας – GT Line – περίπου 28.000 ευρώ) για να το αποκτήσει. Ένα πιο πλούσιο και φανταχτερό 208, με απόδοση 130 ίππων από τον 3κύλινδρο, 1200άρι κινητήρα και αυτόματο 8άρι κιβώτιο, που εκμεταλλεύεται άριστα τις δυνατότητες του κινητήρα. Ελάχιστα βαρύτερο, από το βασικό μοντέλο, με 17άρες ζάντες και τρία προγράμματα λειτουργίας κινητήρα (Eco, normal, Sport), διακρίνεται για την ακόμα καλύτερη οδική του συμπεριφορά και την σβελτάδα του , ενώ ξεσηκώνει με τον ήχο που εκπέμπει η εξάτμιση όταν ό οδηγός έχει επιλέξει sport στην χαρτογράφηση του κινητήρα. Επιταχύνει στα 0-100 μέσα σε 8.7’’, φτάνει στην τελική των 208 χλμ/ώρα και καταναλώνει (στην δοκιμή μας) 9,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.

Εξωτερικά, η διχρωμία, η μεγάλη αεροτομή πίσω και η χρωμιωμένη διπλή μπούκα της εξάτμισης, δίνουν το στίγμα της κατασκευής, που σε καμιά περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη. Εσωτερικά τέλος, οι χρωματιστές ραφές και το στυλ ανθρακόνημα ταμπλό, μαζί με τα μεταλλικά πεντάλ και το logo “GT” στο τιμόνι, ξυπνούν τις σπορτίβικες διαθέσεις του οδηγού, που μπορεί να εξυπηρετήσει η μηχανή.

Δια ταύτα

Το νέο 208 ήρθε για να διεκδικήσει στην αγορά την κορυφή της κατηγορίας του και διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να το επιτύχει. Όμορφο, λειτουργικό, εύχρηστο, ευχάριστο, με άψογη οδική συμπεριφορά, πλούσιο εξοπλισμό και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, «φοβάται» μόνο την τιμή του, που για την έκδοση της δοκιμής μας ξεκινά από τα 16.200 ευρώ, σημαντικά υψηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο, αλλά εδώ ευθύνεται σημαντικά η πολιτική της ΕΕ, που επιβάλλει εξοντωτικές οικονομικές επιβαρύνσεις στους θερμικούς κινητήρες, προσπαθώντας (εκβιαστικά μπορούμε να πούμε) τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Υπέρ

  • Σχεδίαση εκτός & εντός
  • Ποιότητα υλικών & κατασκευής
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμόνι
  • Φρένα
  • Ποιότητα κύλισης – άνεση
  • Εξοπλισμός

Κατά

  • Μέτριοι χώροι επιβατών – αποσκευών
  • Μικρά εργονομικά προβλήματα
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, Επιβατικό

Διαστάσεις:  4.055 Χ 1.745 Χ 1.430 χλστ

Μεταξόνιο:   2.540 χλστ

Βάρος:         1.165 κιλά

Χώρος αποσκευών:  265 / 1106 λτ

Ρεζερβουάρ: 44 λτ

Κινητήρας:  3κύλινδρος, 12βάλβιδος, βενζίνης, 1.199 κ.εκ.

Ισχύς:  100 ίπποι / 5.500 σαλ

Ροπή (Nm @ rpm):  205 / 1.750 σαλ

Μετάδοση:  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας

Τροχοί:  195/55/16

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης:  Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,4 μ.

Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα:  9,9΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα): 188

Κατανάλωση (δοκιμής):  8,3 λτ / 100 χλμ

Εκπομπές CO2:  97 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης