Το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus, το είχαμε οδηγήσει και παρουσιάσει σε αυτή εδώ την ενότητα, σχεδόν πριν δύο χρόνια, με τον κινητήρα 1.6 diesel, που ταίριαζε «γάντι» στον χαρακτήρα της κατασκευής.

Αυτός είναι και ο λόγος που όταν βρεθήκαμε στη θέση του οδηγού ενός C4 Cactus με κινητήρα τον 3κύλινδρο 1.200άρη Puretech, είμαστε αρκετά επιφυλακτικοί για την αποτελεσματικότητα του συνδυασμού, καθώς μάλιστα το μοντέλο αυτό προσφέρεται για εκδρομές και μακρινά ταξίδια.

Βέβαια, ο 3κύλινδρος κινητήρας έχει πλέον νέες ρυθμίσεις με βάση τα πρότυπα WLTP και καλύπτει τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Επιπλέον, συνδυάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων, που στην περίπτωση της δοκιμής μας ήταν χειροκίνητο.

Εκτός – Εντός

Πριν μπούμε στα ειδικά της συγκεκριμένης έκδοσης, να θυμίσουμε ότι, το C4 Cactus της Citroen βασίζεται στην πλατφόρμα PF1 του PSA Group και παρά το μικρότερο από τον ανταγωνισμό μήκος (4,17 μ.), παρέχει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (358 – 1.170 λίτρα), χάρη -κυρίως- στο μεγάλο του μεταξόνιο (2,60 μ.). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι στον χώρο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

Το μοντέλο δείχνει τώρα πιο πλατύ, με τα φώτα «δύο επιπέδων» στο εμπρός τμήμα του και με τα νέα, μεγαλύτερου πλάτους, πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED, ενώ τα νέας σχεδίασης Airbump είναι πλέον χαμηλά τοποθετημένα στις πόρτες και τις προστατεύουν από μικροσυγκρούσεις.

Το προφίλ του C4 Cactus έχει ιδανικές αναλογίες, με το ένα τρίτο να καλύπτεται από γυάλινες επιφάνειες και τα δύο τρίτα από τα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος, ενώ επίσης διαθέτει καλή αεροδυναμική με το ύψος να έχει συγκρατηθεί στο 1,48 μ.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι ιμάντες στις πόρτες και το ανάγλυφο μοτίβο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, αλλά δεν λείπουν και οι «ακρότητες» όπως, η απουσία αεραγωγού στο δεξί άκρο του ταμπλό, η χειρολαβή στην οροφή για τον συνεπιβάτη, αλλά και τα πίσω παράθυρα με μεντεσέ που ανοίγουν προς τα έξω.

Πάνω στο κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό ταμπλό, είναι τοποθετημένη η κεντρική οθόνη αφής και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που δημιουργούν ένα ευχάριστο κόκπιτ με 100% ψηφιακό interface και χειριστήρια που ομαδοποιούνται γύρω από την 7 ιντσών οθόνη αφής.

Κατά τ’ άλλα, το εσωτερικό είναι πρακτικά διαμορφωμένο και διαθέτει έξυπνους, λειτουργικούς και καλά σχεδιασμένους χώρους αποθήκευσης, όπως το μεγάλης χωρητικότητας ντουλαπάκι συνοδηγού και οι μεγάλες θήκες στις πόρτες που μπορούν χωρέσουν αρκετές φιάλες του 1,5 λίτρου, θέση για smartphone στην κεντρική κονσόλα, ποτηροθήκες κλπ.

Την προτεραιότητα στην άνεση φανερώνουν τα πολύ μαλακά και σαν πολυθρόνες σχεδιασμένα καθίσματα, που αρχικά σε προδιαθέτουν για μηδενική πλευρική στήριξη, αλλά στην πράξη αποδεικνύονται συμβατά με τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Ο βελτιωμένος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό 1,2 λίτρα αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 στροφές, με μέγιστη ροπή 205 Nm, από τις μόλις 1.750 στροφές. Είναι ιδιαίτερα ελαστικός και σε συνδυασμό με τη σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, εξασφαλίζει στο απρόσμενα ελαφρύ (1.140 κιλά) αμάξωμα, αξιοπρεπέστατες επιδόσεις κυρίως στον τομέα των ενδιάμεσων επιταχύνσεων (ρεπρίζ). Με 10,3″ για επιτάχυνση 0-100 από στάση και σχεδόν 195 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, το C4 Cactus της δοκιμής μας, μόνο αργό δεν μπορείς να το πεις. Επιπλέον, η σωστή κλιμάκωση, η υποδειγματική λειτουργία του συστήματος start/stop και η ελαστικότητα του κινητήρα, κρατούν χαμηλά την κατανάλωση, που στη διάρκεια της δοκιμής μας και παρά τον σβέλτο ρυθμό σημείωσε μέση τιμή 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Στον δρόμο

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με το συγκεκριμένο C4 Cactus, οι όποιες αμφιβολίες για τον κινητήρα και την αποτελεσματικότητα των σαν πολυθρόνες καθισμάτων «πάνε περίπατο».

Ελαστικό, ευρύχωρο, σβέλτο και άνετο εμπρός – πίσω το ξεχωριστό σε εμφάνιση Citroen, επιβάλλει τον χαρακτήρα του στον οδηγό, κάνοντάς τον να εκτιμά πάνω από όλα την ξεκούραστη και πολιτισμένη μετακίνηση, χωρίς αυτό να σημαίνει και ράθυμη. Στην παραδοσιακή ευκολία χρήσης του μοντέλου, έχει προστεθεί και ο αναβαθμισμένος επιλογέας ταχυτήτων (υπάρχει και ένδειξη προτεινόμενης σχέσης στο ταμπλό) που τώρα είναι σαφής και με μικρότερες διαδρομές, ενώ ο συμπλέκτης παραμένει  μαλακός και εύχρηστος στην καθημερινή χρήση.

Όσον αφορά τη συμπεριφορά, είναι σαφές ότι προέχει η άνεση, χωρίς όμως να θυσιάζεται η συμπεριφορά τόσο στο εθνικό, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Τα πολύ μαλακά καθίσματα «ρουφούν» το σώμα και προσφέρουν ταυτόχρονα άνεση και πλευρική στήριξη ακόμα και στις γρήγορες στροφές.

Από την άλλη, η παράδοση της Citroen στη σχεδίαση της ανάρτησης συνεχίζεται και εδώ με τα ιδανικά ρυθμισμένα αμορτισέρ να εξασφαλίζουν μεγάλα περιθώρια απόσβεσης στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους, παρά τους τροχούς των 17 ιντσών. Στη διαδικασία αυτή κανένας θόρυβος δεν προκύπτει από την ανάρτηση και οι κλίσεις του αμαξώματος δεν ενοχλούν ή τρομάζουν.

Βέβαια, οι μικρομετατοπίσεις στην επιτάχυνση, στο φρενάρισμα και στην αλλαγή πορείας, ενοχλούν κάπως, αλλά και σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, φανερώνουν στον οδηγό τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Κατά τα λοιπά, υπεράνω κριτικής είναι τα φώτα και τα φρένα, το μεγάλο πορτ μπαγκάζ αδικείται από το ψηλό κατώφλι φόρτωσης και η οθόνη πολυμέσων, πολλές φορές αντανακλά το εξωτερικό φως και γίνεται δυσδιάκριτη, ενώ υπάρχουν λίγες θέσεις για μικροαντικείμενα σε σχέση με τον χαρακτήρα της κατασκευής.

Επίσης, η έκδοση Off roader της δοκιμής μας, διέθετε το σύστημα grip control, που μέσω ρυθμίσεων του ESP βελτιώνει την πρόσφυση σε κάποιες δύσκολες (όχι πολύ…) καταστάσεις, χάρη και στα ελαστικά τεσσάρων εποχών, που συνυπάρχουν.

Δια ταύτα

Το C4 Cactus με τον μικρό κινητήρα (πιο αποτελεσματικός χάρη στο 6άρι κιβώτιο), πολύ γρήγορα διέλυσε τις όποιες αμφιβολίες μας, κέρδισε την εμπιστοσύνη μας, μας παρέσυρε στον δικό του άνετο και ξεκούραστο τρόπο μετακίνησης και επιβεβαίωσε την αρχική εικόνα που είχαμε για το μοντέλο όταν το πρωτοοδηγήσαμε πριν δυο χρόνια. Άνετο, ευρύχωρο και οικονομικό. Οικονομικό τόσο στη χρήση όσο και στην κτήση, καθώς η τιμή της έκδοσης ξεκινά κάτω από τις 17.000 ευρώ.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Ελαστικότητα
  • Τιμή κτήσης – κατανάλωσης

Κατά

  • Μετατοπίσεις στις απότομες κινήσεις
  • Δυσδιάκριτη υπό προϋποθέσεις οθόνη
  • Τρόπος ανοίγματος πίσω παραθύρων
  • Έλλειψη αεραγωγού στον συνεπιβάτη

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Μικρομεσαίο, 5θυρο, 5θέσιο επιβατικό

Διαστάσεις: 4.170 x 1.714 x 1.480 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.595 χλστ.

Βάρος: 1.140 κιλά

Χώρος αποσκευών: 348 – 1.170 λίτρα

Ρεζερβουάρ: 50 λίτρα

Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, βενζίνης, 1.199 κ.εκ. με τούρμπο

Ισχύς: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100: 10,3″

Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPherson / Πίσω Ημιάκαμπτός άξονας

Τροχοί: 205/50/17

Σύστημα διεύθυνσης: Κρεμαγιέρα με υποβοήθηση και Κύκλο στροφής 10,9 μ.

Κατανάλωση (δοκιμής): 7,2 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 119 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης