Η παραγωγή της νέας BMW Σειράς 7 Sedan ξεκίνησε στο εργοστάσιο του Group στο Dingolfing πριν από λίγες ημέρες. Σχεδόν τρεισήμισι χρόνια αφότου λανσαρίστηκε η έκτη γενιά, το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας ανανεώθηκε αποκτώντας πιο δυναμική παρουσία.

Το λεγόμενο «ψηφιακό λανσάρισμα» ήταν μία ιδιαίτερη πρόκληση για την έναρξη παραγωγής: αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή ενός νέου οχήματος φτάνει σε πλήρη ημερήσιο όγκο ουσιαστικά μέσα σε 24 ώρες. Για να εξασφαλίζεται ότι ακόμα και το πρώτο όχημα πληροί πρότυπα υψηλής ποιότητας, τα περίπλοκα εξαρτήματα υποβλήθηκαν σε εικονικές δοκιμές ώστε να επιτυγχάνεται ακρίβεια εφαρμογής πριν την έναρξη της παραγωγής.

Από το 1977 που ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης Σειράς 7, πάνω από 1,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα της ίδιας σειράς (με διαφορά το Νο1 εξαγώγιμο προϊόν του εργοστασίου της Κάτω Βαυαρίας) έχουν κατασκευαστεί στο Dingolfing, ενώ πέρσι, πάνω από το 90% της παραγωγής εξήχθη στο εξωτερικό.

Η Κινεζική αγορά παίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο για το μοντέλο: Το 2018, το 44% των παγκόσμιων πωλήσεων διατέθηκε στην Κίνα.

Η νέα Σειρά 7 θα συνεχίσει να διατίθεται σε δύο εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης Long Wheelbase με κατά 14 cm μακρύτερο μεταξόνιο, καθώς το 80% των πελατών επιλέγει αυτή την έκδοση, που προσφέρει ακόμα περισσότερο χώρο πίσω.

Για πρώτη φορά σε όχημα του BMW Group, ένα plug-in υβριδικό σύστημα θα διατίθεται με 6κύλινδρο κινητήρα. Στην 745e / 745Le) ένας 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας 286 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων, για συνολική ισχύ 394 ίππων.

Η νέα Σειρά 7 είναι το πρώτο όχημα του Group με μπαταρία τέταρτης γενιάς. Η τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταρίας χαρίζει στο πολυτελές sedan πλήρως ηλεκτρική αυτονομία έως 58 χλμ και εξασφαλίζει αθόρυβη οδήγηση μηδενικών ρύπων. Η μπαταρία της 745e / 745Le κατασκευάζεται στο Dingolfing, σε απόσταση μερικών χιλιομέτρων, στο Competence Centre for e-drive Production (εργοστάσιο εξαρτημάτων 02.20).

Από εκεί, το Dingolfing ήδη προμηθεύει τα εργοστάσια αυτοκινήτων του Group με μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η ψηφιοποίηση στην διαδικασία παραγωγής

Η διαδικασία παραγωγής για το κορυφαίο μοντέλο του Dingolfing υποστηρίζεται από μία σειρά καινοτόμων λύσεων. Για την συναρμολόγηση πιο σπάνιου ειδικού εξοπλισμού, όπως η πίσω κεντρική κονσόλα, η δόνηση ενός smartwatch προειδοποιεί τους εργαζόμενους στο αντίστοιχο τμήμα της γραμμής παραγωγής για την άφιξη ενός ασυνήθιστου μοντέλου και τους δίνει οδηγίες για τα επόμενα στάδια εργασιών.

Γυαλιά δεδομένων χρησιμοποιούνται επίσης για την εκπαίδευση νέου προσωπικού. Κατά την εκμάθηση νέων σταδίων εργασιών, εικονική υποβοήθηση προβάλλεται στο οπτικό πεδίο του εργαζόμενου. Αυτό επιτρέπει ταχεία, βιώσιμη εκπαίδευση στην προ-συναρμολόγηση περίπλοκων εξαρτημάτων όπως τα πίσω φώτα.

Η εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας χρησιμοποιείται στα κέντρα εκπαίδευσης συναρμολόγησης και βελτιώνεται συνεχώς με ευέλικτες μεθόδους εργασίας σε στενή συνεργασία μεταξύ των Τμημάτων Προγραμματισμού και Πληροφορικής.

Η ψηφιοποίηση κάνει επίσης βήματα προόδου στην τροφοδοσία των γραμμών συναρμολόγησης με εξαρτήματα. Η τελευταία γενιά αυτόνομων συρμών δοκιμάζεται πιλοτικά αυτή τη στιγμή σε πιο μακρινές διαδρομές μεταξύ αποθήκης και αίθουσας συναρμολόγησης.

Οι ικανότητες των συρμών χωρίς οδηγό προχωρούν πέραν της αυτοματοποίησης των προηγούμενων συστημάτων. Νέα και πιο έξυπνα συστήματα υποστήριξης logistics θα επιτρέπουν δυναμική καθοδήγηση διαδρομής, σύμφωνα με τις προτεραιότητες παράδοσης, με ενεργή αποφυγή εμποδίων.

Νίκος Τσάδαρης