Το εμπορικό σήμα είναι ένα από τα βασικά θέματα στρατηγικής μιας επιχείρησης, καθώς αποτελεί την ταυτότητά της και εκφράζει όλα όσα αυτή πρεσβεύει.

Η επιλογή του κατάλληλου σήματος κάθε άλλο παρά απλή είναι, καθώς με αυτό θα πρέπει να πορευτεί η εταιρία στο χρόνο.

Για το λόγο αυτό γίνονται έρευνες που χρησιμεύουν στον καθορισμό της έκτασης, μέχρι της οποίας οι καταναλωτές αναγνωρίζουν ένα εμπορικό σήμα και το προϊόν, με το οποίο συνδέεται αυτό.

Τα λογότυπα είθισται να είναι απλά σε σχεδίαση, μπορεί όμως να κρύβουν κάποια μηνύματα που δεν γίνονται άμεσα αντιληπτά. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σηματάκι της Hyundai.

tzqcxc0l

H νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία ιδρύθηκε στις 29 Δεκεμβρίου του 1969 και εδρεύει στη Σεούλ. Η λέξη Hyundai σημαίνει στην κορεατική γλώσσα «μοντέρνο».

Αρχικά το λογότυπο της εταιρίας ήταν τα γράμματα HD. Η συγκεκριμένη επιλογή έγινε, ώστε να διαφοροποιηθεί η εταιρία από την Honda που χρησιμοποιούσε το H και να μην υπάρξει σύγχυση στους καταναλωτές.

Αργότερα, επιλέχθηκε το αρχίγραμμα της εταιρείας, Η, σε κεκλιμένη μορφή, τοποθετημένο σε ένα ωοειδές σχήμα που αντιπροσωπεύει την επέκταση της εταιρίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Κάτι παραπάνω από ένα σύμβολο», αναφέρει η ίδια η εταιρία προσθέτοντας πως «είναι ο τρόπος που κάνουμε μπίζνες».

Πίσω από το καλλιτεχνικό «H» όμως κρύβεται ένας συμβολισμός, όπως αναφέρει η ίδια η Hyundai, καθώς συμβολίζει δύο ανθρώπους -την εταιρία και τον πελάτη- που δίνουν χειραψία.