Όταν πριν λίγους μήνες είχαμε οδηγήσει τη βενζινοκίνητη έκδοση του Suzuki Vitara, είχαμε καταλήξει στο συμπέρασμα: το νέο Vitara, δείχνει προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις και τις επικρατούσες στην ελληνική αγορά συνθήκες, όντας ένα αυτοκίνητο «όλα σε ένα» προσιτό τόσο σε τιμή κτήσης, όσο και σε κόστος κίνησης, ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοση που σίγουρα είναι αυτή που του ταιριάζει περισσότερο, αφού είναι το μικρομεσαίο SUV με τις καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες. Πράγματι, το Vitara προσαρμοσμένο στις σύγχρονες εξελίξεις και στην ελληνική πραγματικότητα, έχει κερδίσει σημαντικό μέρος της ελληνικής αγοράς στην κατηγορία του και δικαιολογεί απόλυτα το βαρύ όνομα που έχει, χρόνια τώρα, στα μικρομεσαία εκτός δρόμου κι αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου στην ελληνική αγορά. Στο άρθρο αυτό θα ασχοληθούμε με την πετρελαιοκίνητη έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου, που οδηγήσαμε πριν αρκετές εβδομάδες και είναι αλήθεια πως δύσκολα αποχωριστήκαμε, αφού μας άρεσε ακόμα περισσότερο από τη βενζινοκίνητη εκδοχή. vitara16 Σε επίπεδο εμφάνισης, εντός και εκτός δεν έχουμε διαφορές, με το μικρομεσαίο SUV να διαθέτει επαρκείς χώρους για τέσσερα (έως και πέντε) άτομα, που έχουν στη διάθεσή τους χώρο αποσκευών 375 λίτρων, που μεγαλώνει σημαντικά (1.120λτ) αν αναδιπλωθεί το χωριστό πίσω κάθισμα. Στα συν και ο διπλός πάτος του χώρου αποσκευών. vitara9 Το εσωτερικό του αυτοκινήτου χωρίς να χρησιμοποιεί ακριβά υλικά (τα πλαστικά είναι σκληρά), δείχνει καλά φτιαγμένο, με άριστη ποιότητα συναρμολόγησης και πολύ πάνω του μέσου όρου εργονομία. Οι πολλοί χώροι για μικροπράγματα, ενισχύουν την εικόνα πρακτικότητας που οφείλει να έχει ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης αποδεικνύεται λειτουργική, με πολλές ρυθμίσεις για το κάθισμα (από αλκαντάρα και δέρμα στην περίπτωσή μας) και το τιμόνι, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής. vitara2 Η τιμή της τετρακίνητης έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από περίπου 24.950 ευρώ, με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, adaptive cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης, ραδιο-CD, Bluetooth και σύστημα Start-Stop. Αυτό που πρέπει όμως να σημειώσουμε είναι η έλλειψη ρεζέρβας, όπου παρά το ότι, υπάρχει «κιτ» επισκευής, θεωρείται σημαντική έλλειψη, τόσο για τα ελληνικά δεδομένα (των δρόμων), όσο και για τη φύση του συγκεκριμένου μοντέλου. vitara11 Ο ντιζελοκινητήρας 1.6 με τους 120 ίππους δεν χρειάζεται συστάσεις, όντας γνωστός μας από το SX4 (που έχουμε παρουσιάσει σε παλαιότερο δημοσίευμα). Πρόκειται για ένα εύστροφο κινητήρα (με σύστημα start/stop), που φθάνει εύκολα τις 5.000, διαθέτει καλή ροπή από χαμηλά (μετά τις 1500 σ.α.λ.) και μετακινεί εύκολα και ευχάριστα το βάρους σχεδόν 1300 κιλών αμάξωμα. Όσον αφορά τη ροπή, ένα θεματάκι υπάρχει με το ξεκίνημα στην ανηφόρα, όπου χρειάζεται λίγο παραπάνω γκάζι για να ξεκινήσεις, καθώς κάτω από τις 1500σ.α.λ. η ροπή δεν είναι επαρκής. vitara7 Όμως, μέχρι εδώ η κριτική στον κινητήρα, αφού η ευστροφία, η ροπή μετά τις 1500 και η δύναμη ψηλά, σε συνδυασμό με το μικρό θόρυβο (για diesel) και τη μικρή κατανάλωση (6,5 λτ/100χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής μας), τον καθιστούν σημαντικό πλεονέκτημα για το νέο Vitara. Ειδικά για την τετρακίνητη έκδοση (όπως αυτή της δοκιμής μας), η ροπή και το «καλό τραγούδι» στην μπάντα από 1500-5000 σ.α.λ., κάνει το πετρελαιοκίνητο Vitara, ίσως το καλύτερο της κατηγορίας του για τις εκτός ασφαλτόδρομου εξορμήσεις. Επιπλέον, ο συνδυασμός με το ιδιαίτερα εύχρηστο και σαφές 6άρι (με paddles) κιβώτιο είναι άριστος και εκτός απ’ ότι, βολεύει πολύ τον οδηγό σε όλα τα επίπεδα, αναδεικνύει το Vitara στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύεται πιο οικονομικό ακόμα και από το SX4, παρά το ότι το σχήμα του δεν είναι αυτό που θα λέγαμε, αεροδυναμικό. vitara12Να θυμίσουμε εδώ και το σύστημα AllGrip (τετρακίνηση), το οποίο διαθέτει τέσσερις διαφορετικές, κατ’ επιλογήν του οδηγού, λειτουργίες και χρησιμοποιεί μια νέα τεχνολογία, προκειμένου να στείλει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς σε περίπτωση που ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στο εμπρός μέρος. Η λειτουργία αυτή δίνει τη δυνατότητα στο σύστημα να προβλέψει την πιθανή απώλεια πρόσφυσης στον εμπρός άξονα, βάσει της επιφάνειας του οδοστρώματος, της θέσης του πεντάλ του γκαζιού και της γωνίας του τιμονιού, και να στείλει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, πριν ακόμα η απώλεια πρόσφυσης εμφανιστεί. vitara8 Οι τέσσερις κατ’ επιλογήν λειτουργίες, έχουν ως εξής: Auto, Sport, Snow & Lock και από τα όσα είδαμε αυτό που θα περιορίσει τις δυνατότητες του νέου Vitara είναι κυρίως τα συμβατικά ελαστικά (215/55/17), αφού η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι 185 χλστ και, οι γωνίες προσέγγισης/διαφυγής με 18,2° και 28,2° αντίστοιχα, επιτρέπουν στον οδηγό να χειριστεί ευκολότερα την κίνηση του οχήματος σε επιφάνειες με έντονες αυλακώσεις ή στρωμένες με χιόνι/λάσπη. vitara5 Με τις άνετες αναρτήσεις (ίδιες με αυτές της βενζινοκίνητης έκδοσης), η συμπεριφορά στο δρόμο του Vitara της δοκιμής μας, παραμένει προβλέψιμη και ακριβής, χάρη και στην τετρακίνηση, εκτός από την κάποια ασάφεια που έχει το τιμόνι στις μικροαλλαγές πορείας με μικρή ταχύτητα. Η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι ικανοποιητική και το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ευχάριστο, με καλή ποιότητα κύλισης και λίγο περισσότερο θόρυβο λόγω κινητήρα. Γέρνει κάπως στις στροφές, αλλά στο σύνολο του είναι ουδέτερο, έως ελαφρά υποστροφικό στους γρήγορους ρυθμούς. Σημείο αναφοράς τα πολύ δυνατά φώτα, τα αποτελεσματικά φρένα και η γνωστή πλέον αίσθηση «δεν σπάει, δεν χαλάει», που προκύπτει μέσα από την κάθε είδους χρήση της κατασκευής. vitara3 Συνολικά λοιπόν, είναι γεγονός ότι, το πετρελαιοκίνητο Vitara μάς άρεσε περισσότερο από την έκδοση βενζίνης που σας είχαμε παρουσιάσει, κυρίως λόγω της συμπεριφοράς του κινητήρα, αλλά και της οικονομίας καυσίμου, που εκτός του μειωμένου εξόδου εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ ταυτόχρονα είναι ένα από το ελάχιστα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου που μπορεί να αγοράσει κανείς σε τετρακίνητη έκδοση, σε «προσιτή» τιμή. vitara14

Yπέρ

  • Σύστημα τετρακίνησης
  • Δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση/Αυτονομία
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Φώτα

Κατά

  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
  • Ασάφεια τιμονιού με μικρή ταχύτητα
  • Έλλειψη ρεζέρβας

vitara6

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Πετρέλαιο, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.598κ.εκ. Ισχύς: 120 ίπποι/3750σ.α.λ. Ροπή: 32,6χγρμ/1750σ.α.λ. 0-100: 12.4’’ Τελική: 180χλμ/ώρα Κατανάλωση: 6,5 λτ/100χλμ (μέση δοκιμής) Μετάδοση: Στους 4 τροχούς με AllGrip system Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων Ανάρτηση: Μακ Φέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας Φρένα: Αεριζόμενοι/απλοί δίσκοι Διαστάσεις: 4.175 Χ1.775Χ1.610 χλστ Μεταξόνιο: 2.500 χλστ Βάρος: 1.295 κιλά Ελαστικά: 215/55/.17 Ρεζερβουάρ: 47 λτ Χώρος αποσκευών: 375 / 1120 λτ vitara1 vitara4 vitara15 Νίκος Τσάδαρης