Η Renault θέλει σε ορισμένα χρόνια να λανσάρει ένα sports car και εξετάζει το ενδεχόμενο να αναβιώσει το θρύλο της Alpine, κάνοντας χρήση της τεχνογνωσίας της RenaultSport.

Η Renault σχεδιάζει να εξελίξει ένα τελείως καινούργιο sports car και μία από τις εναλλακτικές προτάσεις που εξετάζεται είναι να κοιτάξει στο παρελθόν της. Πιο συγκεκριμένα, σκέφτονται οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας να επανιδρύσουν την Alpine, τη φίρμα που αναγκάστηκαν να κλείσουν πριν από περίπου δύο δεκαετίες. Μήπως αυτό θυμίζει την περίπτωση της Citroen και τα DS μοντέλα της;

Σε δηλώσεις της στο περιθώριο της Έκθεσης της Φρανκφούρτης, η product manager της Renault, κα Beatrice Foucher, είπε πως οι επόμενες γενιές των Megane και Laguna, οι οποίες έχουν προγραμματιστεί για το 2013 – 2014, θα στηρίζονται σε ένα κοινό πάτωμα (C/D platform), από το οποίο σίγουρα θα προκύψει και ένα σπορ μοντέλο. Χαρακτηριστικά είπε: «Χρειαζόμαστε τόσο συμβατικά όσο και πρωτοποριακά μοντέλα» και συνέχισε λέγοντας: «αν και είναι ακόμα πολύ νωρίς, θεωρώ πως θα έχουμε τουλάχιστον ένα coupe από τη νέα πλατφόρμα. Το νέο μοντέλο θα αντικαταστήσει τη Laguna Coupe, η οποία δε σημείωσε εμπορική επιτυχία. Η κα. Foucher αποκάλυψε πως δουλεύουν τη νέα πλατφόρμα από πέρσι και πως από την αρχή στην εξέλιξή της εμπλέκονται οι άνθρωποι της RenaultSport. Ωστόσο, το μεγαλύτερο νέο προήλθε από την επόμενη «εξομολόγησή» της: Δουλεύουμε πάνω σε μια Alpine. Υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο και εξετάζουμε τι θα σήμαινε μια Alpine στη γκάμα της RenaultSport».

Λίγη ιστορία

H Alpine ιδρύθηκε το 1955 από τον Jean Redele, ο οποίος χρησιμοποίησε ένα «ταπεινό» Renault 4CV για να φτιάξει μικρά coupe μoντέλα με αμάξωμα από fiber glass και ένα άκαμπτο σασί. Το πρώτο μοντέλο που βγήκε από αυτή τη διαδικασία ήταν το A106. Στη δεκαετία του 1960, η Alpine άρχισε να συνεργάζεται στενότερα με τη Renault και συμμετείχε σε μηχανοκίνητους αγώνες, με μεγάλη μάλιστα επιτυχία. To μεγαλύτερο επίτευγμά της ήταν το 1973, όταν με ένα Α110 κέρδισαν αρχικά το Ράλι Μόντε Κάρλο και ακολούθως το πρωτάθλημα. Η Alpine συνέχισε στη δεκαετία του 1980 με την ίδια συνταγή, να τοποθετεί, δηλαδή, κινητήρες της Renault, σε δικές της κατασκευές, όμως ο ανταγωνισμός είχε δυσκολέψει. Η παραγωγή της τελευταίας Alpine, της A610, σταμάτησε στα τέλη του 1994 και η Renault, στην οποία ανήκει το όνομα, την άφησε σε αχρηστία έκτοτε.


Η Alpine GTA του 1985.


Η Alpine A610 του 1995 ήταν το τελευταίο μοντέλο που κατασκεύασε η εταιρεία.


Η Alpine ιδρύθηκε το 1995 και έπαιρνε κινητήρες από τη Renault που τοποθετούσε σε δικές της κατασκευές.


Μια Α442 του 1978.

Πηγή: autotriti.gr