Ο Λιούις Χάμιλτον και η Ferrari βρίσκονται μπροστά σε ένα σύνθετο και καθοριστικό σταυροδρόμι για την αγωνιστική τους πορεία και τη συνεργασία τους. Σύμφωνα με νέες πληροφορίες που αποκάλυψε η γερμανική εφημερίδα «Bild», το συμβόλαιο του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή με τη Scuderia είναι πιο πολύπλοκο απ’ ό,τι αρχικά είχε ανακοινωθεί και περιλαμβάνει ρήτρες που του επιτρέπουν να παραμείνει στο Μαρανέλο πέραν του 2027, εφόσον το επιθυμεί.
Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε επίσημα την 1η Φεβρουαρίου 2024, ξεκίνησε από το 2025 και είχε χαρακτηριστεί ως “πολυετής”. Αρχικά ο ιταλικός Τύπος ανέφερε ότι πρόκειται για ένα συμβόλαιο 2+1 ετών, με την οψιόν ανανέωσης για το 2027 να ανήκει στον Χάμιλτον. Τώρα όμως φαίνεται ότι η συνεργασία είναι «κλειδωμένη» μέχρι το τέλος της σεζόν του 2027, ενώ η μονομερής οψιόν επιτρέπει στον οδηγό να επεκτείνει τη συνεργασία του έως το 2028.
Η πρώτη σεζόν του Βρετανού με τη Ferrari, το 2025, αποδείχθηκε δύσκολη, καθώς ο Χάμιλτον χρειάστηκε χρόνο προσαρμογής στα νέα μονοθέσια ground effect και στη διαφορετική φιλοσοφία σχεδιασμού της ομάδας, μετά από 12 χρόνια στη Mercedes. Η SF-25 δεν ταιριάζει απόλυτα στο φυσικό του στιλ οδήγησης, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να ανέβει ούτε μία φορά στο βάθρο μέσα στη χρονιά.
Στο παρασκήνιο, η Ferrari παρακολουθεί με προσοχή την κατάσταση: ο διευθυντής της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, στήριξε πλήρως την απόφαση της συμφωνίας, ενώ ο πρόεδρος Τζον Έλκαν εμφανίζεται πιο επιφυλακτικός για την αποτελεσματικότητα της επένδυσης. Η ομάδα προγραμματίζει αλλαγές για τη σεζόν του 2026, με στόχο να διευκολύνει τον Χάμιλτον και να τον βοηθήσει να επανέλθει στα υψηλά στάνταρ του, μεταξύ άλλων με νέο μηχανικό, προσαρμογές στο κόκπιτ και το τιμόνι, ώστε να μειωθεί ο γνωστικός φόρτος του οδηγού και να βελτιωθεί η λήψη αποφάσεων ενστικτωδώς.
Η σεζόν του 2026 θα είναι καθοριστική για τον Βρετανό: εάν καταφέρει να βρει τη φόρμα του, η οψιόν για επέκταση του συμβολαίου έως το 2028 μπορεί να ενεργοποιηθεί, εξασφαλίζοντας στη Ferrari έναν έμπειρο και ταλαντούχο οδηγό σε μια κρίσιμη φάση της νέας τεχνικής εποχής της Formula 1. Αν η πρόοδος είναι περιορισμένη, η ρήτρα αυτή ενδέχεται να θεωρηθεί στρατηγικό ρίσκο για τη Scuderia, επηρεάζοντας το μέλλον του Χάμιλτον, του Σαρλ Λεκλέρ και της ηγετικής ομάδας της Ferrari.