Με μία ενσωματωμένη κάμερα στο μάτι τους οι κούκλες στις βιτρίνες των καταστημάτων της Αμερικής… παρακολουθούν τους καταναλωτές καταγράφοντας τις συνήθειές τους.

Ήδη, η εταιρεία ενδυμάτων Benetton τις χρησιμοποιεί προκειμένου να συλλέξει δεδομένα σχετικά με τους πελάτες της, όπως φυλή, ηλικία και φύλο.

Στη συνέχεια, οι πληροφορίες αποθηκεύονται και αξιοποιούνται ώστε τα καταστήματα της εταιρείας να προσφέρουν ανώτερης ποιότητας υπηρεσίες στο καταναλωτικό κοινό και παράλληλα, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Κάθε «βιονικό» μανεκέν κοστίζει περίπου 5.000 δολάρια, σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας New York Daily News. Αρκετοί καταναλωτές «αγκάλιασαν» τη νέα τεχνολογία, υπάρχουν, όμως και άλλοι που εκφράζουν φόβους για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων τους.

Από την πλευρά της, η κατασκευάστρια εταιρεία των μανεκέν, η ιταλική Almax, δεν έχει αποκαλύψει ποια καταστήματα χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία. Μέχρι στιγμής, οι «κούκλες-κατάσκοποι» κοσμούν τις βιτρίνες εμπορικών μαγαζιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και σε τρεις χώρες της Ευρώπης.