Τη συνολική στρατηγική της παρουσίασε σήμερα η Aegean μετά την εξαγορά της Olympic Air.

Η επόμενη μέρα για τις δύο εταιρείες περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εξής σημεία: Θα διατηρηθούν και τα δύο εμπορικά σήματα. Θα διατηρηθεί ο στόλος της κάθε εταιρείας, καθώς και το πτητικό της έργο. Θα ενοποιηθούν μόνο οι υπηρεσίες Διοίκησης και Υποστήριξης. Έτσι τα πληρώματα του αέρα πιλότοι και αεροσυνοδοί θα μείνουν ανέπαφα στο νέο σχήμα, ενώ όλα τα άλλα τμήματα θα υποστούν ανακατατάξεις.

Η τιμολογιακή πολιτική θα είναι ενιαία. Θα υπάρχει κοινή αντιμετώπιση των προορισμών, πράγμα που σημαίνει ότι ανάλογα με τις ανάγκες, τη ζήτηση και τις ιδιαιτερότητες του κάθε αεροδρομίου, θα πετά η μία εταιρεία ή η άλλη. Στο θέμα του προσωπικού, από τα περίπου 2.100 άτομα που εργάζονται σήμερα και στα δύο σχήματα, θα γίνουν αξιολογήσεις για να ξεκαθαριστεί το ποιοι μπορούν να ανταποκριθούν στο νέο σχήμα, ενώ μέχρι το επόμενο καλοκαίρι ο αριθμός των εργαζομένων θα έχει αυξηθεί.

Μείωση των ναύλων στις άγονες γραμμές. Περισσότερα προνόμια για τους τακτικούς επιβάτες και των δύο εταιρειών. Στο θέμα των προορισμών, ανακοινώθηκε ότι θα διατηρηθούν όλοι οι υπάρχοντες, πλην του Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν, ενώ μέσα στο 2014 θα προστεθούν 15 νέοι, στο εξωτερικό. Η νέα πτήση προς το Αμπού Ντάμπι και η ενδυνάμωση της συνεργασίας με την αεροπορική εταιρεία Etihad θα βοηθήσει την Aegean να αναπτύξει τη δραστηριότητα της προς τις χώρες της Ασίας.

Στην ομιλία του, ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, είπε ότι στο άμεσο διάστημα των επόμενων 6-14 μηνών που ακολουθούν από την εξαγορά της Olympic Air, οι συνέργειες που προκύπτουν οδηγούν σε έναν ενισχυμένο στόλο, σε άμεση επέκταση του δικτύου και ενίσχυση της συνδεσιμότητας εσωτερικού και εξωτερικού, καθώς και σε μείωση κόστους από την ενοποίηση Διοικητικών Υπηρεσιών, θα προκύψουν οφέλη εξοικονόμησης έως και 35 εκατ. ευρώ ετησίως.

Όπως τόνισε, ο στόχος και δέσμευση της Aegean είναι να μετακυλήσει τα οφέλη αυτά στους επιβάτες με ακόμα πιο ανταγωνιστικούς ναύλους, ενίσχυση προνομίων για τους πιστούς πελάτες και των δύο εταιρειών και διεύρυνση δικτύου. Σε επίπεδο ωφελειών που προκύπτουν ως προς τις τιμές, η Aegean έχει ήδη ανακοινώσει τη διάθεση δύο νέων κατηγοριών ναύλων στην οικονομική θέση, τους GoLight και Flex ναύλους, με τιμές που ξεκινούν από 24 ευρώ προς Αθήνα, οι οποίοι εξασφαλίζουν μεγαλύτερη οικονομία και απεριόριστη ευελιξία αντίστοιχα και θα προσφέρονται και στους επιβάτες της Olympic Air από το Φεβρουάριο του 2014.

Επιπλέον, πρόσφατα σε συνάντηση με εκπροσώπους της περιφέρειας η εταιρεία ανακοίνωσε δέσμη πρωτοβουλιών για τη στήριξη του Δικτύου Γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας της Olympic Air (άγονες γραμμές), με την ένταξη 2ου χαμηλότερου ναύλου ύψους 39 ευρώ από/ προς τις άγονες γραμμές για την ενίσχυση της ζήτησης, την εισαγωγή νέων χρεώσεων σύνδεσης νησιών άγονων γραμμών με το εξωτερικό με σημαντική μείωση κόστους ταξιδιού έως και 140 ευρώ, αλλά και με αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση του κράτους, όπου αυτό είναι εμπορικά και επιχειρησιακά εφικτό.

Δυναμικά ξεκινά το 2014 η Aegean και σε επίπεδο δικτύου, με περαιτέρω διεύρυνση των προορισμών εξωτερικού και νέα δρομολόγια.

Νέοι προορισμοί

Αναλυτικότερα, οι 15 νέοι προορισμοί που θα ανοίξουν το 2014 από την Αθήνα είναι: το Μπέρμινχαμ στην Αγγλία, τη Μασσαλία και τη Νάντη στην Γαλλία, τη Ζυρίχη στην Ελβετία, το Αμβούργο, το Ανόβερο και τη Νυρεμβέργη στη Γερμανία, την Κοπεγχάγη στη Δανία, την Κατάνια στην Ιταλία, το Άμπου Ντάμπι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Βυρηττό στο Λίβανο και την Πάφο στην Κύπρο, καθώς και 4 επιπλέον πόλεις για τις οποίες εξετάζονται μεταξύ άλλων η Στοκχόλμη στη Σουηδία ή το Όσλο στη Νορβηγία, η Λουμπλιάνα στη Σλοβενία, το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία. Συνολικά το 2014, προστίθενται 45-50 νέα δρομολόγια από τις 8 πλέον βάσεις της εταιρείας στην Αθήνα και την περιφέρεια, με νέα βάση τα Χανιά.

Ως αποτέλεσμα η Aegean και η Οlympic Αir από κοινού θα καλύπτουν συνολικά το 2014 ένα δίκτυο περισσότερων των 250 δρομολογίων, εκ των οποίων 205 και πλέον δρομολόγια εξωτερικού και 47 – 50 δρομολόγια εσωτερικού.

Το πρόβλημα με την Τουρκία

Το θέμα της άρνησης από πλευράς Τουρκίας να εκτελεί πτήσεις η Aegean, έθεσε με αγανάκτηση ο κ. Βασιλάκη. Όπως τόνισε, ότι με την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν πράγματι διμερής συμφωνίες, που προβλέπουν κάποια πράγματα. Η γενικότερη στάση της Aegean, είναι η εξής. Ότι εμείς θέλουμε αυτές οι συμφωνίες να γίνονται πιο ελεύθερες. Θέλουμε να αυξάνονται οι προσβάσεις και για τους μεταφορείς εκείνης της μεριάς και οι προσβάσεις για τους μεταφορείς της δικής μας της μεριάς. Όσο γίνεται αυτό το πράγμα με δίκαιο τρόπο, τόσο είμαστε απόλυτα πίσω και στηρίζουμε τη προσπάθεια των παραπάνω συνδέσεων. Eίμαι σίγουρος ότι όπως και στο παρελθόν η Turkish Airlines μπόρεσε και τριπλασίασε τις πτήσεις προς τη χώρα, την ώρα που δεν δόθηκαν αντίστοιχες προσβάσεις σε χρονοθυρίδες στη Κωνσταντινούπολη, σε καμία ελληνική εταιρεία. Θα έλεγα ότι μάλλον η Turkish έχει μεγαλύτερη πρόσβαση στην Ελλάδα, και το μεγαλύτερο έλεγχο στην Ελλάδα απ’ ότι έχουμε εμείς. Θα ήταν όπως σας είπα πολύ πιο σωστό και πολύ πιο θετικό και για την Ελλάδα και για τη Τουρκία και για οποιεσδήποτε άλλες χώρες, να γίνονται αμοιβαίες παραχωρήσεις, έτσι ώστε πραγματικά να μεγαλώνουν οι αερομεταφορές και από τις δύο μεριές εις όφελος τελικά των καταναλωτών».