Το επόμενο διάστημα αναμένεται η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας για την πρώτη αγωγή που κατέθεσαν συγγενείς θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, διεκδικώντας αποζημίωση συνολικού ποσού που αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Οι συγγενείς του ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στρέφονται κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellinic Train, ζητώντας αποζημίωση για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την απώλεια του δικού τους ανθρώπου.

Στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε για να καταθέσει, προτεινόμενος από την οικογένεια του ελεγκτή, ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας.

Ο μάρτυρας εξήγησε πώς ακριβώς συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα και επισήμανε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρησή της από τον σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει αμαξοστοιχία».

Ο μάρτυρας, ο οποίος δέχτηκε σειρά ερωτήσεων από την πρόεδρο σχετικά με τις συνθήκες της μοιραίας βραδιάς, σημείωσε ότι ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε».

«Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ό,τι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν έναν μήνα», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Μέχρι την αποχώρηση από τον σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».

Ο μάρτυρας εξέφρασε τη βεβαιότητα «ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω ποια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό».

Πρόεδρος: Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;

Μάρτυρας: Ο ΟΣΕ.

Πρόεδρος: Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημενα συστήματα πώς εφαρμόζεται ασφάλεια;

Μάρτυρας: Χειροκίνητα.

Ο πραγματογνώμονας της οικογένειας ήταν κατηγορηματικός ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717, δεν θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη» και εντόπισε κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων στις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες.

«Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση», σημείωσε ο πραγματογνώμονας. Ο μάρτυρας, απαντώντας σε ερωτήσεις δικηγόρων των εταιρειών, τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε από την αρχή κατάσχεση των συνομιλιών επισημαίνοντας πως «θα έπρεπε να γίνει».

Με την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας οι δικηγόροι της Hellenic Τrain και του ΟΣΕ ζήτησαν και πάλι αναβολή της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης.

«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα του ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συναιπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν, για να εμποδίσουν την εξέλιξη», ανέφερε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.