Ο θόρυβος των τελευταίων ημερών για τα λάθη των εταιρειών δημοσκοπήσεων στο εκλογικό αποτέλεσμα της κάλπης της 20ης Σεπτεμβρίου, γεννά το ερώτημα «τι έφταιξε και άλλη μία φορά είχαμε λάθος εικόνα για το τελικό αποτέλεσμα;». Επίσης, τι πρέπει να γίνει για να μην έχουμε πάλι τέτοια αποτελέσματα τόσο αντίθετα από την τελική εικόνα, καθώς και τα επόμενα βήματα για την εγκυρότερη ανίχνευση της πρόθεσης ψήφου του κοινού;

Σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της εταιρείας MARC Θωμάς Γεράκης, υποστήριξε ότι οι αναποφάσιστοι έπαιξαν «αποφασιστικό» ρόλο στη θολή εικόνα του τελικού αποτελέσματος. Σχεδόν ολόκληρο το σώμα των αναποφάσιστων έγειρε στην πλευρά του κόμματος που κέρδισε τις εκλογές, του ΣΥΡΙΖΑ, πάνω από την κάλπη. Ωστόσο, ο κ. Γεράκης παραδέχεται ότι τα εργαλεία μέτρησης των εταιρειών πρέπει να ανανεωθούν και πρέπει να βρεθούν νέοι τρόποι μετρήσεων, πιο έγκυροι, καθώς όπως είπε έχουμε ήδη μπει σε ταραγμένους καιρούς και η μοναδική μονάδα μέτρησης -ο λαός – θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως κινούμενη άμμος.

Και άλλες εταιρείες που έλαβαν μέρος στις δημοσκοπήσεις πριν τις εκλογές, αλλά και στο exit poll της περασμένης Κυριακής, μέσω ανακοινώσεών τους, παραδέχθηκαν το λάθος τους στη μεθοδολογία και στα εργαλεία μέτρησης του αποτελέσματος. Και εκεί έγινε λόγος για τους αναποφάσιστους και για το γεγονός ότι η μεγαλύτερη μερίδα αυτών, ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ την τελευταία στιγμή.

Ο πρόεδρος της MARC, σημείωσε ότι ο θόρυβος που ξέσπασε στην Ελλάδα για την απόκλιση από το τελικό αποτέλεσμα των εκλογών, είναι υπερβολικός. Πουθενά στον κόσμο δεν έχει γίνει τόσος ντόρος για τα λάθη των εταιρειών δημοσκοπήσεων, υποστήριξε.

Στο ερώτημα γιατί πριν τις εκλογές οι περισσότεροι μιλούσαν για ντέρμπι των δύο μεγαλύτερων κομμάτων, ο κ. Γεράκης έφερε ως παράδειγμα δημοσκόπηση στην εφημερίδα «Αυγή» που έδειχνε ισοπαλία ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για να υποστηρίξει ότι δεν υπήρχε σκοπιμότητα.

Το γεγονός παραμένει. Το λάθος αποτέλεσμα το βράδυ της Κυριακής έπληξε την αξιοπιστία των δημοσκόπων και πρέπει να βρεθούν άμεσα νέα εργαλεία για την αποτύπωση των προθέσεων της κοινής γνώμης.

Ο πρόεδρος της MARC ανήγγειλε τη διεξαγωγή συνεδρίου το επόμενο διάστημα και εκεί, όπως ανέφερε, θα πρέπει να βρεθούν οι τρόποι για να μην επαναληφθεί η παραποιημένη εικόνα τόσο των δημοσκοπήσεων των προηγούμενων, αλλά και των τελευταίων εκλογών, όσο και των exit poll του μεγάλου «όχι» του δημοψηφίσματος και της κάλπης.