Ήταν το 2016 όταν η BMW Motorrad έδειχνε στον κόσμο ένα «σούπερ ασφαλές» μηχανάκι που ισχυριζόταν μεγαλόστομα πως τα ατυχήματα «ήταν ένα πράγμα του παρελθόντος».

Για τη Vision Next 100 ο λόγος, που πέρα από μηδέν ρύπους στο περιβάλλον, ευαγγελιζόταν και μηδέν τροχαία ατυχήματα με δίτροχο.

Κι αυτό γιατί βασιζόταν σε ένα πρωτοποριακό σύστημα αυτο-ισορροπίας (self-balancing), που κρατά τη μοτοσικλέτα σε ισορροπία είτε κινείται είτε είναι σταματημένη. Μια τεχνολογία που επιτρέπει σε όλους, ανεξαρτήτως ικανότητας ή εμπειρίας, να απολαμβάνουν μια ασφαλή οδηγική εμπειρία εξερευνώντας τα όρια των δυνατοτήτων τους.

Ούτε κράνος ούτε προστατευτικό εξοπλισμό ισχυριζόταν η BMW ότι χρειάζεται πια ο αναβάτης(!), καθώς για όλα προνοεί η μηχανή, χαρίζοντας αδιανόητα επίπεδα ελευθερίας.

Ήταν concept φυσικά και έγινε σαφές πως η BMW δεν είχε σκοπό να βγάλει ποτέ τίποτα παρόμοιο στην αγορά, έχοντας έτσι τη δική της ελευθερία να εκτοξεύει μεγαλοστομίες.

Η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ αναβάτη και μοτοσικλέτας γίνεται μέσω μιας «έξυπνης ζελατίνας» στα γυαλιά, που επεκτείνει την ορατότητα του οδηγού και παρέχει πληροφορίες που προβάλλονται στην οπτική ευθεία. Ενημερώνοντας φυσικά για έκτακτα συμβάντα και κινδύνους.

Συστήματα σταθερότητας και υποστήριξης με προβλεπτική και αποτρεπτική λειτουργία και τέτοια πράγματα φορέθηκαν σε ένα πρωτότυπο που αντλούσε την έμπνευσή του από την BMW R32 του… 1932. Μεταφρασμένη στο σήμερα φυσικά, με ανθρακονήματα και νέα συστήματα αναρτήσεων και ηλεκτρικών.

Εντυπωσιακό και λειτουργικό, το «όχημα που είναι τόσο ασφαλές που δεν μπορείς να πέσεις», διά στόματος Adrian van Hooydonk, αντιπροέδρου του BMW Group Design, το Vision Next 100 ήταν ένα πείραμα προορισμένο να μείνει στο εργαστήριο.

Ή ένα πυροτέχνημα, από αυτά τα εντυπωσιακά στα οποία αρέσκονται μια στο τόσο οι κατασκευαστές…