Με δελτίο Τύπου, το διοικητικό συμβούλιο του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης απαντά σε σειρά δημοσιευμάτων τονίζοντας ότι «έως και σήμερα 25/8, κανένας οικονομικός έλεγχος δεν διεξήχθη από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Παραμένει ερώτημα ποιοι είναι αυτοί που εσφαλμένα πληροφορούν τον Υπουργό, ώστε να δηλώνει στη σχετική επερώτηση του Βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ κου Νικολόπουλου, δύο μήνες πριν, “ότι διεξάγεται εντατικά οικονομικός έλεγχος”».

«Είναι προφανές ότι, με ψευδή και κακόβουλη ενημέρωση, οδηγήθηκε ο Υπουργός να απαντήσει στη Βουλή με ανακριβή στοιχεία, σχετικά με τη διενέργεια ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αγνοώντας την επίσημη ενημέρωση που παρείχε το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στο αρμόδιο Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του Υπουργείου. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι στη διάθεση των αρμόδιων αρχών, αλλά οφείλουμε να αναδείξουμε το γεγονός ότι η αξιοπιστία του Ιδρύματος, για το εν λόγω πρόγραμμα Erasmus+/ Youth, βάλλεται με ψέματα και συκοφαντίες, προκειμένου να δικαιολογηθεί η αλλαγή και η μεταφορά που έγινε τελικά στο ΙΚΥ», αναφέρει ακόμη.

Ακολουθεί το δελτίο Τύπου:

Σε απάντηση των δημοσιευμάτων των εφημερίδων «ΠΑΤΡΙΣ» και «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στις 14 Ιουλίου 2015, του δημοσιεύματος της ιστοσελίδας www.esos.gr στις 15 Ιουλίου 2015 με τίτλο «Το δίλημμα του Υπουργείου Παιδείας για τα ευρωπαϊκά Προγράμματα», καθώς και του σημερινού δημοσιεύματος της ίδιας ιστοσελίδας www.esos.gr με τίτλο«ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Προτιθέμεθα να αντικαταστήσουμε τις διοικήσεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ΙΕΠ και ΙΚΥ», στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι, «Η διοίκηση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ είχε πρόσφατα σκληρή κόντρα σχετικά με τους ελέγχους στον Οργανισμό» , το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, γνωστοποιεί τα ακόλουθα:

Παραθέτει αυτούσια την επιστολή που έλαβε από το Σώμα Ορκωτών Λογιστών, για τον έλεγχο που πραγματοποίησε τον Δεκέμβριο 2014, κατόπιν αιτήματος του Ιδρύματος:

«Τα εξήντα τέσσερα (64) ευρήματα της Έκθεσης Προσυμφωνημένων Διαδικασιών των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών για τον διαχειριστικό έλεγχο του προγράμματος της Ε.Ε. «Νεολαία σε δράση 2013» αφορούν κυρίως καθυστερήσεις και τυπικές αποκλίσεις στην εκτέλεση του χρονοδιαγράμματος του προγράμματος και όχι οικονομικές παρατυπίες. Οι παρατηρήσεις αυτές, δεν αποτελούν βάση για ουσιώδεις διαφοροποιήσεις σε σχέση με την Ετήσια Αναφορά Δράσης (Yearly Report 2013) όπως αυτή συντάχθηκε και καταρτίστηκε από το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης».

Στο πλαίσιο αυτό και σχολιάζοντας συγκεκριμένα σημεία των δημοσιευμάτων, οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

1. Με βάση την αλληλογραφία και τις επίσημες παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν προκύπτουν «παρατηρήσεις καίριας σημασίας» και σε καμία περίπτωση «κακοδιαχείρισης» που επιβάλλουν την αλλαγή του φορέα υλοποίησης του Προγράμματος.

2. H ανάθεση του Προγράμματος σε οποιοδήποτε φορέα υλοποίησης δεν είναι στην αρμοδιότητα και την ευθύνη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά στην αρμοδιότητα και την ευθύνη της Εθνικής Αρχής, που είναι το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

3. Η μοναδική απαίτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής –που αποτέλεσε κρίσιμης σημασίας παρατήρηση προς την Εθνική Αρχή- ήταν και είναι η άμεση υποβολή της Ετήσιας Δήλωσης Διασφάλισης του Προγράμματος, η οποία είχε παραδοθεί από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης στην Εθνική Αρχή, δηλαδή στο Υπουργείο, στις 9 Ιανουαρίου 2015.

4. Για μια ακόμη φορά τονίζουμε ότι έως και σήμερα 25/8, κανένας οικονομικός έλεγχος δεν διεξήχθη από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Παραμένει ερώτημα ποιοι είναι αυτοί που εσφαλμένα πληροφορούν τον Υπουργό, ώστε να δηλώνει στη σχετική επερώτηση του Βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ κου Νικολόπουλου, δύο μήνες πριν, «ότι διεξάγεται εντατικά οικονομικός έλεγχος».

5. Είναι προφανές ότι, με ψευδή και κακόβουλη ενημέρωση, οδηγήθηκε ο Υπουργός να απαντήσει στη Βουλή με ανακριβή στοιχεία, σχετικά με τη διενέργεια ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αγνοώντας την επίσημη ενημέρωση που παρείχε το ΙΝΕΔΙΒΙΜ στο αρμόδιο Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του Υπουργείου. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι στη διάθεση των αρμόδιων αρχών, αλλά οφείλουμε να αναδείξουμε το γεγονός ότι η αξιοπιστία του Ιδρύματος, για το εν λόγω πρόγραμμα Erasmus+/ Youth, βάλλεται με ψέματα και συκοφαντίες, προκειμένου να δικαιολογηθεί η αλλαγή και η μεταφορά που έγινε τελικά στο ΙΚΥ.

6. Τέλος προκαλεί τεράστια ερωτηματικά, η απραξία του Υπουργείου, μετά την απόφαση του Υπουργού, για τη μεταφορά του προγράμματος ERASMUS+ Νεολαία, στο Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, (ΦΕΚ τεύχος Β’ 1404/7.7.2015). Το Υπουργείο και οι Υπηρεσίες του, όχι μόνο δεν επιλύουν τα εξαιρετικής σημασίας ζητήματα, που προκάλεσαν με πράξεις, παραλήψεις και καθυστερήσεις, αλλά αγνοούν τις υποχρεώσεις τους για την ομαλή υλοποίηση του Προγράμματος, βάσει και των υποχρεώσεων που απορρέουν από τα Συμβόλαια με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και για την απρόσκοπτη μετάβαση και διαδικασία παράδοσης – παραλαβής μεταξύ της παλιάς και νέας Εθνικής Μονάδας Συντονισμού για το Πρόγραμμα Erasmus+ 2014-2020 για τον τομέα «Νεολαία».

7. Κωλυσιεργούν, επιτείνοντας τις εξαιρετικά σοβαρές συνέπειες που προκύπτουν και διακινδυνεύουν να απωλέσουν, για τους νέους της χώρας μια σημαντική πηγή κοινοτικών κονδυλίων, σε μια τόσο κρίσιμη χρονικά περίοδο.