Λιγότεροι μεν, αλλά δεκάδες χιλιάδες είναι και φέτος οι οδηγοί που έχουν στηθεί στις Εφορίες όλης της χώρας προκειμένου να παραδώσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι στιγμής οι ιδιοκτήτες έχουν ξεπεράσει τους 50.000,  αλλά από εκεί και πέρα οι απόψεις διίστανται. Ορισμένα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών βλέπουν τον αριθμό των οδηγών που παραδίδει πινακίδες να ξεπερνά τα περσινά επίπεδα, δηλαδή κάτι παραπάνω από 135.000. Κάποια άλλα στελέχη ωστόσο εκτιμούν ότι δεν θα ξεπεράσουν τις 100.000. Σε κάθε περίπτωση μόνος χαμένος είναι το ελληνικό δημόσιο λόγω της απώλειας εσόδων.

Η μαζική κατάθεση πινακίδων οφείλεται κυρίως στα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2010 το κριτήριο είναι τα κυβικά εκατοστά και το κόστος είναι από 22 ευρώ έως τα 1.320 ευρώ. Αντίστοιχα όσα ταξινομήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου 2010, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Να σημειωθεί ότι το 2010 κατατέθηκαν 170.000 πινακίδες, το 2011 ο αριθμός εκτοξεύθηκε στις 204.000 και το 2012 στις 365.000. Πέρυσι περιορίστηκαν στις 135.000.