Πρωτοβουλίες, που εντάσσονται σε ένα πλέγμα ενεργειών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τα φαινόμενα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, επεξεργάζεται η υπουργός Νίκη Κεραμέως, σε συνεργασία με την αρμόδια υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη.

Για παράδειγμα, η θεσμοθέτηση του «Δασκάλου / Καθηγητή εμπιστοσύνης», με τον οποίο τα παιδιά θα έχουν μεγαλύτερη άνεση να επικοινωνήσουν το οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν, καθώς επίσης και η εισαγωγή νέων θεματικών στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, οι οποίες θα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση σε ζητήματα σεβασμού στον άλλον και συνύπαρξης και συναρμογής στο κοινωνικό σύνολο.

Στις δηλώσεις της η κ. Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι τα περιστατικά εκφοβισμού και βίαιης συμπεριφοράς «δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο σχολείο» και ότι «το υπουργείο Παιδείας θα είναι αμείλικτο» απέναντι σε τέτοιες συμπεριφορές.

«Στεκόμαστε δίπλα σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και αναφέρομαι στους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, με σειρά ενεργειών και πρωτοβουλιών, τόσο πρόσκαιρων όσο και πιο μακροχρόνιων», τόνισε.

Η υπουργός επισκέφτηκε σήμερα το 1ο Γενικό Λύκειο και 1ο Γυμνάσιο Βύρωνα επισκέφθηκε, στον απόηχο του επεισοδίου ξυλοδαρμού 17χρονου μαθητή από ομάδα μαθητών, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στο προαύλιο του σχολείου.

Η υπουργός ενημερώθηκε διεξοδικά από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, την Διευθύντρια Εκπαίδευσης, τους Διευθυντές των δύο σχολείων και τους καθηγητές, παρουσία του δημάρχου Βύρωνα και στελεχών της τοπικής αυτοδιοίκησης, για τις συνθήκες του συμβάντος καθώς και για ζητήματα που απασχολούν τις εν λόγω σχολικές μονάδες.

Χαρακτήρισε το περιστατικό «πρωτοφανούς βιαιότητας» και τόνισε ότι έχουν ήδη κινηθεί οι διαδικασίες σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και ότι έχουν ήδη επιβληθεί παιδαγωγικά μέτρα στους μαθητές που συμμετείχαν.

«Για αυτά τα περιστατικά, τα οποία δεν έχουν καμία θέση στο σχολείο, υπάρχουν πρόσκαιρες αλλά και μακροχρόνιες ενέργειες προς ανάληψη», ανέφερε η υπουργός και συνέχισε: «Άμεσα, κατόπιν εντολής μου, η Δ/ντρια Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τον Περιφερειακό Δ/ντη θα στείλουν, εντός της ημέρας, αρμόδιους για την κατάρτιση σχεδίου δράσης αναφορικά με την ομαλή συνύπαρξη των μαθητών που είχαν εμπλοκή στο συγκεκριμένο γεγονός. Παράλληλα, σε συνεργασία πάντα με τον Περιφερειακό Δ/ντή, θα βρεθεί στο σχολείο, ομάδα κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων, με στόχο να προσφέρουν υποστήριξη στην εκπαιδευτική κοινότητα, εν συνόλω, σε συνέχεια του συγκεκριμένου περιστατικού».