«Επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, σε συνδυασμό με υψηλού επιπέδου παροχές, σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί και θεσμοθετημένες συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα διοίκησης, είναι μερικά από αυτά που θα πρέπει να γίνουν, προκειμένου να υπάρξει αύξηση του home porting για την κρουαζιέρα, ώστε να προκύψουν μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη για την εθνική οικονομία», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.

Στη θεματική συνάντηση για τις πολιτικές κρουαζιέρας, που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ, ο κ. Μουσουρούλης προανήγγειλε εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα, που σύντομα θα παρουσιάσει από κοινού με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ενώ πρόσθεσε ότι η Ελλάδα, ενώ στα έσοδα από την κρουαζιέρα το 2011 κατέλαβε την έκτη θέση με 605 εκατ. ευρώ, σε αριθμό επιβατών ήταν τρίτη, με πρώτη την Ιταλία και δεύτερη την Ισπανία.

Τη βεβαιότητα ότι η κρουαζιέρα το 2013 θα κινηθεί σε επίπεδα υψηλότερα του 2012, εξέφρασε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος επανέλαβε ότι ο Οργανισμός θα διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγιά του από το 2013 έως το 2016.

Πρόσθεσε ότι το λιμάνι του Πειραιά από το νέο έτος θα διαθέτει 11 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, ενώ ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας για έξι θέσεις ελλιμενισμού πλοίων νέας γενιάς. Ανακοίνωσε, επίσης, ότι ο ΟΛΠ σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» θα υπογράψει εντός του έτους μνημόνιο συνεργασίας για την αποφυγή διπλών ελέγχων αποσκευών.

Το home porting θα μπορούσε να αποφέρει μεγάλα οικονομικά ωφέλη αν τα κρουαζιερόπλοια παρέμεναν στα ελληνικά λιμάνια για όλες τις ανάγκες, τροφοδοσία, επισκευές, σημειώνει από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).