Εμφανίστηκαν δειλά ως εναλλακτική πρόταση shopping, σήμερα όμως κερδίζουν διαρκώς έδαφος λύνοντας τα χέρια στις γυναίκες -προσεχώς και σε άντρες- που θέλουν να πραγματοποιήσουν μια ιδιαίτερη εμφάνιση χωρίς όμως να ξοδέψουν μια περιουσία.

Τα νοικιασμένα ρούχα και αξεσουάρ με υπογραφή διάσημων σχεδιαστών αποτελούν αγαπημένη συνήθεια σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες εδώ και χρόνια. Στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκαν την περασμένη πενταετία, αλλά μεσούσης της οικονομικής κρίσης είδαν το πελατολόγιο τους να αυξάνεται και τις δραστηριότητές τους να επεκτείνονται, αφού όλο και περισσότερες γυναίκες στρέφονται σε αυτά αναζητώντας προσιτή πολυτέλεια.

Δεδομένου, μάλιστα, ότι μια λαμπερή εμφάνιση οφείλει να κλέβει την παράσταση και να μην επαναλαμβάνεται, η ενοικίαση φαίνεται να αποτελεί ιδανική λύση χωρίς περιττά έξοδα, δόσεις αποπληρωμής και δεσμεύσεις.

Η ιδέα γεννήθηκε στο Λονδίνο, όπου και έμενε η σημερινή ιδιοκτήτρια του online καταστήματος Starbags, Ολιάνα Σπυριδοπούλου. Ενώ ετοιμαζόταν να παραβρεθεί σε γεύμα με τον σύζυγό της, συνειδητοποίησε ότι καμία από τις τσάντες που είχε δεν συμπλήρωνε σωστά την εμφάνισή της.

 «Σκέφτηκα, μα είναι δυνατόν να δίνουμε τόσα λεφτά και τελικά να μην μπορούμε να ντυθούμε σωστά; Στο Λονδίνο η ενοικίαση επώνυμης τσάντας ήταν ήδη καθιερωμένη, οπότε σκέφτηκα να φέρω και την ιδέα στην Ελλάδα, όπου και μετακόμισα» θυμάται σήμερα, πέντε χρόνια μετά από την απόφασή της να δημιουργήσει το ηλεκτρονικό κατάστημα Starbags.

Chanel, Hermes, Bottega Veneta είναι λίγες μόνο από τις υπογραφές που κοσμούν την ψηφιακή «βιτρίνα» του καταστήματος. Τσάντες επώνυμες με τιμές πώλησης που αγγίζουν ακόμα και τα 3.500 ευρώ ενοικιάζονται προς 59 ευρώ την ημέρα, 69 ευρώ το Σαββατοκύριακο και ειδικές τιμές για ενοικίαση με την εβδομάδα ή τον μήνα. «Οι πελάτισσές μας είναι γυναίκες δραστήριες, εργαζόμενες, από 25 έως 45 ετών κυρίως, οι οποίες θέλουν να πραγματοποιήσουν μια άψογη εμφάνιση σε κάποια κοινωνική εκδήλωση ή σε σημαντική επαγγελματική συνάντηση. Εμείς τους δίνουμε τη δυνατότητα να κάνουν τη διαφορά, κρατώντας επώνυμες και πολύ ακριβές τσάντες για τις οποίες έχουν πληρώσει ένα πολύ μικρό ποσό» υποστηρίζει η κυρία Σπυριδοπούλου στην εφημερίδα «Δημοκρατία» και αναφέρει ότι οι ενοικιάσεις τον τελευταίο χρόνο έχουν σημειώσει εντυπωσιακή άνοδο σε ποσοστό 25%.

 «Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε πολλές πελάτισσες που με το κατάλληλο ντύσιμο κατάφερναν να διεκδικήσουν ακόμα και καλύτερους μισθούς σε επαγγελματικές συνεντεύξεις. Σήμερα, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης, αυτό δεν συμβαίνει συχνά, υπάρχουν ωστόσο γυναίκες που ενοικιάζουν τσάντες προκειμένου να παραβρεθούν σε επαγγελματική συνάντηση ή ταξίδι» εξηγεί.

 Τα τελευταία τρία χρόνια, μάλιστα, το ηλεκτρονικό κατάστημα επέκτεινε τις δραστηριότητές του σε πώληση ελαφρώς χρησιμοποιημένων επώνυμων υποδημάτων και ρούχων. «Ελέγχουμε οι ίδιοι την ποιότητα και την αυθεντικότητα των ρούχων και τα πουλάμε σε εξαιρετικά προνομιακές τιμές. Είναι πραγματικές ευκαιρίες» επισημαίνει η κυρία Σπυριδοπούλου και προαναγγέλλει το λανσάρισμα της νέας ανδρικής σειράς που σύντομα θα ανοίξει την «πόρτα» του καταστήματος και στους άνδρες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αγοράσουν επώνυμες τσάντες και αξεσουάρ σε πολύ ελκυστικές τιμές.

TAGS