Ένα ιστορικό deal επισημοποιήθηκε την Τετάρτη 26/5 μεταξύ της Mondelez International και της Chipita, με την πρώτη να αγοράζει έναντι του ποσού των 2 δισ. ευρώ την εταιρεία που εδώ και χρόνια αποτελεί ένα ισχυρό παράγοντα στην κατηγορία προϊόντων ζύμης και πρωινού σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Η Chipita είχε έσοδα περίπου 580 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και διαθέτει αποδεδειγμένο ιστορικό σταθερής, αναπτυξιακής πορείας που προέρχεται από το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με κρουασάν και προϊόντα ζύμης, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti.

Η Chipita, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια, ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα σε πολλές χώρες, λόγω της ισχυρής καινοτομίας της και των δυνατοτήτων παραγωγής που διαθέτει.

Mondelez: Τα οφέλη που βλέπει ο κολοσσός μέσω της επένδυσης

Ο αμερικανικός κολοσσός στον χώρο των τροφίμων προσβλέπει στην εγκαθίδρυσή της στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Όπως αναφέρει το foodbusinessnews.net οι ιδιοκτήτες της Mondelez αναμένεται να αποκομίσουν οφέλη σε πολλαπλά πεδία.

Όπως τα εκτιμώμενα 580 εκατομμύρια δολάρια έσοδα σε γειτονικές κατηγορίες σνακ, ισχυρότερη παρουσία στην αξίας 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκόσμια κατηγορία συσκευασμένων κέικ και αρτοσκευασμάτων, οφέλη σε επίπεδο προμηθειών, βιομηχανικής παραγωγής και μελλοντικής ανάπτυξης στις παραπάνω περιοχές.

Το δίκτυο διανομής της Chipita

Εκτός από την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Mondelez International, η εξαγορά αυτή θα ενισχύσει επίσης σημαντικά την παρουσία της εταιρείας στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπου η δραστηριότητα της Chipita είναι ιδιαίτερα καλά τοποθετημένη.

Η Mondelez International θα χρησιμοποιήσει το δίκτυο διανομής της Chipita στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για να ενισχύσει τη δική της διανομή και να συνεχίσει να φέρνει τις μάρκες της στην περιοχή και πέραν αυτής. Η συμφωνία θα προσφέρει επίσης ευκαιρίες καινοτομίας και συνδυασμού σημάτων φέρνοντας τις εμβληματικές μάρκες σοκολάτας της Mondelez International σε νέες κατηγορίες.

Με την πάροδο του χρόνου, η Mondelēz International αναμένει να επιτύχει εκτενείς συνέργειες και μια σειρά από οφέλη στην Chipita, συμπεριλαμβανομένης της ευρείας τεχνογνωσίας στον τομέα των προμηθειών και της παραγωγής, αξιοποιώντας τις υπάρχουσες διαφοροποιημένες δυνατότητες της Chipita.

Tα προϊόντα της Chipita, που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, προσεγγίζουν δύο δισεκατομμύρια καταναλωτών. Η εξαγορά θα δώσει τη δυνατότητα στη Mondelēz International να προσφέρει στους καταναλωτές ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ και, τώρα για πρώτη φορά, προϊόντα ζύμης και να καλύψει την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Η παρουσία της Mondelez στην αγορά των ΗΠΑ

Χαρακτηριστικό του «εκτοπίσματος» που διατηρεί η Chipita στην αμερικανική αγορά που είναι και χώρα προέλευσης της Mondelez είναι και το γεγονός ότι διαθέτει τα κρουασάν 7Days σε περισσότερα από 2.500 καταστήματα της Walmart, εκ των μεγαλύτερων λιανεμπορικών ομίλων διεθνώς.

Η Mondelez International αναφέρει ότι «η συναλλαγή θα συμβάλει στην άμεση αύξηση των κερδών ανά μετοχή». Εξάλλου, εκτός από την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας στο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, η εξαγορά της Chipita θα ενισχύσει σημαντικά και την παρουσία της στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπου η δραστηριότητα της Chipita είναι ιδιαίτερα καλά τοποθετημένη. Παράλληλα, η Mondelez International θα χρησιμοποιήσει το δίκτυο διανομής της Chipita στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για να ενισχύσει τη δική της διανομή.

Σε ό,τι αφορά την εγχώρια παρουσία της Mondelez μέσα από τη θυγατρική της Mondelez Eλλάς, εμφανίζει δυναμική τζίρου πάνω των 120 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2019) και απολαμβάνει μέρισμα από τα κέρδη ύψους 1,8 εκατ. ευρώ το 2019 και 4,8 εκατ. ευρώ το 2018.

Παρά το γεγονός ότι ο αμερικανικός όμιλος κράτησε μέχρι την τελευταία στιγμή κλειστά τα χαρτιά του για το συγκεκριμένο deal, η Mondelez και ο όμιλος Olayan, ο βασικός μέτοχος της Chipita, έχουν κοινό «παρελθόν», υπό την έννοια ότι οι δυο πλευρές συνεργάζονται από το 2013, όταν μαζί και με την Khalifa Algosaibi Group δημιούργησαν το joint venture Mondelez Arabia για τη Σαουδική Αραβία.

Η απόκτηση της Chipita έρχεται να προστεθεί στην επιθετική πολιτική εξαγορών στην οποία έχει προχωρήσει τελευταία η Mondelez και μέχρι στιγμής το 2021 περιλαμβάνει την απόκτηση της βρετανικής εταιρείας διατροφής Grenade, της αυστραλιανής εταιρείας κράκερ Gourmet Food Holdings και της αμερικανικής εταιρείας σνακ Hu. Η μετοχή Mondelez έχει κερδίσει 9% για το τρέχον έτος, ενώ ο δείκτης S&P 500 SPX στον οποίο είναι εισηγμένη, σημείωσε άνοδο 11,5% για την περίοδο.