Με αύξηση τζίρου 14,12% έκλεισε το 2022 ο όμιλος λιανικών πωλήσεων Jumbo, σε σύγκριση με το 2021, ανερχόμενος στα 949 εκατ. ευρώ. Σήμερα είναι προγραμματισμένη για τις 16:00 η έκτακτη Γενική Συνέλευση με θέμα την έγκριση της πρότασης της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2023 μικτού ποσού 1,1550 ευρώ ανά μετοχή.

Το 2023, ξεκίνησε δυναμικά με το πρώτο δίμηνο να καταγράφεται αύξηση πωλήσεων
+40% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Οι πωλήσεις για τον Φεβρουάριο 2023 σημείωσαν αύξηση κατά +35% περίπου σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Ωστόσο η Διοίκηση του Ομίλου θεωρεί μη συνετό, να εκληφθεί αυτή η εξαιρετική επίδοση
ως βάση εκτιμήσεων για το σύνολο του οικονομικού έτους καθώς συγκρίνεται με μία περίοδο του 2022 όπου οι περιορισμοί λόγω Covid-19 δεν είχαν αρθεί εντελώς.

Λαμβάνοντας, υπόψη τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά, καθώς και ότι αυτή τη
χρονική στιγμή η όποια πρόβλεψη για την συμπεριφορά του καταναλωτή κατά το δεύτερο
εξάμηνο του έτους είναι εξαιρετικά δύσκολη, η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι κατά το 2023
οι πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση κατά +15%.

  • Το άνοιγμα ενός ακόμα υπερ-καταστήματος στη Ρουμανία και ενός υπερ-καταστήματος στην Κύπρο καθώς και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία αναμένεται να συμβάλλουν στην επίδοση αυτή.
  • Η μείωση των ναύλων βοηθά στην υπεράσπιση του μικτού περιθωρίου, σε ένα περιβάλλον που υπάρχουν αποπληθωριστικές τάσεις ενώ η ενίσχυση του Δολαρίου έναντι του Ευρώ θα έχει αρνητική επίδραση στην προσπάθεια αυτή.

Κατ’ αρχήν εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι το μικτό περιθώριο κατά το 2023 θα μπορούσε
να διαμορφωθεί στο 54% περίπου. Εάν επιβεβαιωθεί η εκτιμώμενη πρόβλεψη των πωλήσεων, τα κέρδη του Ομίλου εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 270 εκατ. ευρώ και 275 εκατ. ευρώ το 2023.

Τα δεδομένα της φετινής χρονιάς

Όσον αφορά τα δεδομένα της φετινής χρονιάς, παρατίθεται αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων
ανά χώρα τον Φεβρουάριο του 2023 και κατά το πρώτο δίμηνο του 2023:

  • Ελλάδα

Τον Φεβρουάριο του 2023, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά +36% περίπου.

Συνολικά για το πρώτο δίμηνο του έτους 2023, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας-χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +41% περίπου σε σχέση με το 2022.

  • Κύπρος

Οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά τον Φεβρουάριο του 2023 αυξήθηκαν κατά +40% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για τους πρώτους δύο μήνες του 2023 είναι αυξημένες κατά +36% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

  • Βουλγαρία

Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +37% περίπου τον Φεβρουάριο του 2023, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για τους πρώτους δύο μήνες του 2023 είναι αυξημένες κατά +45% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

  • Ρουμανία

Οι πωλήσεις του δικτύου σημείωσαν αύξηση της τάξης του +32% περίπου τον Φεβρουάριο του 2023, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για τους πρώτους δύο μήνες του 2023 είναι αυξημένες κατά +36% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.