«Συμπιέζεται» όλο και περισσότερο η αισιοδοξία των διευθύνοντων συμβούλων ως προς τις προοπτικές ανάπτυξης των επιχειρήσεών τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας παγκόσμιας έρευνας της PricewaterhouseCoopers (PwC), που αναδεικνύει τις ανησυχίες τους για την ασταθή οικονομική ανάπτυξη διεθνώς και την αδυναμία πολλών κρατών να διαχειρισθούν το έλλειμμα και το δημόσιο χρέος τους.

Ειδικότερα, μόνο το 36% των συμμετεχόντων, παγκοσμίως, είναι «πολύ αισιόδοξοι» για τις προοπτικές ανάπτυξης της επιχείρησής τους μέσα στους επόμενους 12 μήνες, από 40% πέρυσι και 48% το 2011.

Πιο μακροχρόνια, η αισιοδοξία των διευθύνοντων συμβούλων παραμένει στάσιμη. Ποσοστό 46% διεθνώς ανέφεραν πως είναι αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, περίπου στο ίδιο ποσοστό με το 2011.

Για την 16η σχετική ετήσια παγκόσμια έρευνα της PwC, πραγματοποιήθηκαν 1.330 συνεντεύξεις σε 68 χώρες, κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2012.

Η πλειοψηφία των διευθύνοντων συμβούλων σε παγκόσμιο επίπεδο (52%), αναμένουν ότι η παγκόσμια οικονομία θα παραμείνει στάσιμη το 2013, ενώ 28% πιστεύουν ότι θα παρουσιάσει ύφεση και μόνο 18% ότι θα βελτιωθεί.

Η κύρια ανησυχία τους για την επόμενη χρονιά, είναι η συνεχιζόμενα ασταθής οικονομική ανάπτυξη (81%), καθώς και η αδυναμία κρατών να διαχειρισθούν το έλλειμμα και το δημόσιο χρέος (71%).

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι, παγκοσμίως, επικεντρώνουν τη στρατηγική τους σε τρεις βασικούς άξονες:

– Εντοπίζουν τους κλάδους και τις περιοχές όπου υπάρχουν ευκαιρίες και εστιάζουν σε προσεκτικά επιλεγμένες δραστηριότητες, οι οποίες θα οδηγήσουν στην οργανική ανάπτυξη. Επτά στους δέκα συμμετέχοντες από την Ελλάδα δήλωσαν ότι η στρατηγική τους επικεντρώνεται σε λίγες και προσεκτικά επιλεγμένες πρωτοβουλίες.

– Βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών τους, περικόπτουν τις περιττές δαπάνες, χωρίς όμως να περιορίζουν δραστηριότητες ή υπηρεσίες που προσδίδουν αξία και ενδυναμώνουν την επιχείρησή τους.

– Παρατηρούν τις τάσεις στην αγορά, δίνοντας έμφαση στις σχέσεις με τους πελάτες τους. Αξιολογούν κατά πόσο και σε ποια σημεία οι πελάτες επηρεάζουν τις εξελίξεις και, εφόσον χρειάζεται, πραγματοποιούν αντίστοιχες αλλαγές στη στρατηγική τους. Επιδιώκουν την καινοτομία, εστιάζοντας, όμως, στο τελικό εμπορικό αποτέλεσμα.