«Το τέλος του ευρώ είναι πιο κοντά απ’ ό,τι πιστεύουμε»

Καταδικασμένο να αποτύχει το ενιαίο νόμισμα, σύμφωνα με σύμβουλο hedge funds


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
17:17
19/11/2018
«Το τέλος του ευρώ είναι πιο κοντά απ' ό,τι πιστεύουμε»
46
loading

«Το τέλος του ευρώ είναι πλησιέστερα από ό,τι πιστεύουμε», υποστηρίζει o Άβι Τιόμκιν, σύμβουλος αρκετών hedge funds και ειδικός στην παγκόσμια μακροοικονομική ανάλυση, σε άρθρο του στην Wall Street Journal.

Σύμφωνα με τον Τιόμκιν, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, είναι προφανές ότι στην Ευρώπη με τόσες εθνικές, πολιτιστικές, γλωσσικές, πολιτικές και οικονομικές διαφορές, το ευρώ ήταν καταδικασμένο να αποτύχει από την αρχή. Η μέρα της κρίσης για το ευρώ είχε έρθει από το 2012, όταν η ΕΚΤ δήλωσε ότι «θα καταβάλει κάθε προσπάθεια» για τη διάσωση του κοινού νομίσματος, υιοθετώντας ένα πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης. Πριν από την κρίση του 2011-12, που δημιουργήθηκε από την ανικανότητα ορισμένων χωρών να αποπληρώσουν τα χρέη τους και να διασώσουν τις τράπεζές τους, κανείς δεν πίστευε ότι η ΕΕ θα θυσίαζε όλες τις αρχές της νομισματικής της πολιτικής, υιοθετώντας δρακόντειες δημοσιονομικές πολιτικές λιτότητας, που προκάλεσαν ανεπανόρθωτες ζημιές σε ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού της περιοχής.

Ωστόσο, τα προβλήματα της Ευρώπης δεν θεραπεύθηκαν, καθώς το 2015 η Ευρωζώνη επανήλθε σε κρίση λόγω της Ελλάδας, της οποίας το τραπεζικό σύστημα βρισκόταν σε κίνδυνο. Υπό αυτές τις συνθήκες, η ΕΚΤ προχώρησε τότε σε ένα πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων, ύψους 80 δισεκατομμυρίων ευρώ μηνιαίως. Σε τρία χρόνια η ΕΚΤ διοχέτευσε στην ευρωπαϊκή οικονομία περί τα 3,5 τρισεκατομμύρια ευρώ και μείωσε τα επιτόκια στο αρνητικό 0.4%.

Ο Ντράγκι χαρακτηρίστηκε ο σωτήρας της Ευρώπης, ωστόσο η νομισματική πολιτική και η λιτότητα που εφαρμόστηκε στους περισσότερους Ευρωπαίους, αποδείχθηκαν καταστροφικές οδηγώντας σε κοινωνικοπολιτικές αναταραχές και σοβαρά επίπεδα οικονομικής ανισότητας. Δεν είναι σύμπτωση, ότι στη Γαλλία το ακροδεξιό κόμμα της Μαρί Λεπέν συγκέντρωσε 34% στις προεδρικές εκλογές, ενώ σήμερα προηγείται του Προέδρου Μακρόν στις δημοσκοπήσεις για τις ευρωεκλογές.

Αντίστοιχες επιτυχίες σημείωσαν στις περιφερειακές εκλογές στη Γερμανία τόσο το ακροδεξιό AfD, όσο και το αριστερό κόμμα των Πρασίνων. Σήμερα, το βάρος πέφτει στον προϋπολογισμό της Ιταλίας, το μέγεθος της οποίας δεν επιτρέπει να την προσπεράσουμε σαν να πρόκειται για την Ελλάδα. Ο Ματέο Σαλβίνι, ηγέτης της Λέγκα του Βορρά, χαρακτήρισε τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, «εχθρό της Ευρώπης» και το ευρώ «νόμισμα της Γερμανίας», προσθέτοντας ότι «ήταν, είναι και θα παραμείνει ένα λάθος».

Πολλοί ελπίζουν ότι το παρόν αδιέξοδο θα επιλυθεί με την επεκτατική δημοσιονομική πολιτική που εφαρμόζεται στο σύνολο της Ευρωζώνης. Ακόμα και αν η Γερμανία και οι δορυφόροι της συμφωνήσουν στην εφαρμογή μιας τέτοιας πολιτικής, αν και αμφίβολο, θα είναι σε τέτοια κλίμακα που θα οδηγήσει σε αύξηση του πληθωρισμού, αποσταθεροποίηση του νομίσματος, φυγή κεφαλαίων και δραματική αύξηση των μακροχρόνιων επιτοκίων. Η πιο εύλογη λύση στο τελευταίο αδιέξοδο θα ήταν η έξοδος της Ιταλίας από την Ευρωζώνη. Με δεδομένο το μέγεθος της ιταλικής οικονομίας, μια τέτοια έξοδος θα οδηγούσε στη διάλυση της Ευρωζώνης. Και όπως δήλωσε πρόσφατα ο Σαλβίνι σχετικά με το ευρώ, «μόνον ο θάνατος είναι μη αναστρέψιμος», καταλήγει ο Τιόμκιν.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

46
σχόλια
  1. avatar ελληνικη λυση

    με την δραχμη καλυτερα...

  2. avatar Ellraiser

    Ποσα ασχετα πραγματα διαβασα χωρις ιχνος οικονομικης στηριξης.
    Το σταθερο ευρω απεναντι στην 'πληθωριστικη' δραχμη.
    Πετρελαιο οταν το brent ηταν πολυ ποιο ακριβοτερο τοτε με σημερα.
    (σ.σ. μισθοι και συνθηκες καλυτερα τοτε )
    2000 100 δρχ./λιτρο - 2018 1,14 ευρω (388,45 δρχ.) πληθωρισμος ευρω 388%
    2000 τελη 2000cc 100.000 δρχ. - 2018 690 ευρω (235.117 δρχ.) 235%
    Δεν θα πιασω ολες τις τιμες ανεφερα μερικες ενδεικτικα (που μερικες αγγιζουν και το 500% αυξηση).
    Παραλληλα μπηκαν ασυστολοι φοροι αμεσοι και εμεσοι, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, αφορολογητο κλπ. (εμεση μειωση εισοδηματος).
    Τελος δικαιολογιστε πως μια χωρα οπως η Ουγγαρια (την αναφερω γιατι με κανη εντυπωση και μην διαβασω βλακωδεις απαντησεις -πανε ζησε εκει. Η Ελλαδα με ενδιαφερει) με εθνικο νομισμα φιορινι εχει τετοια βιομηχανια, μισθους ισους με εμας (ισως καλυτερους) και τιμες (εχουν απ'ολα-ξεχαστε τα πρωην ανατολικα κρατη που ειχαν καταληψη) στο 50% φτηνοτερα απο εμας? Ειναι ποιο εξυπνοι?
    Οπου υπαλληλοι των σουπερ μαρκετ κανουν διακοπες στην Ελλαδα και εγω δεν εχω εισιτηριο για το λεωφορειο?
    Ο λαος φταιει για τα χρεη γιατι ψηφιζει συνεχεια τα ιδια λαμογια.
    Ακομη δεν εχουν τον ισολογισμο των ολυμπιακων.
    Ασυστολη μασα παντου.
    Το φορολογικο συστημα ειναι ιδιαιτερα διεφθαρμενο (και ετσι τους βολευει) και το θεαματικοτερο εσπειραν διχονοια και το φταιξιμο μεταξυ των πολιτων για την φοροδιαφυγη της επιβιωσης !!!!!

  3. avatar για να καταλάβεις

    καλύτερα διάβασε το ιστορικό της ίδρυσης της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ της ΕΛΛΑΔΟΣ.Αφού δείς τους μετόχους και την εξέλιξη θα καταλάβεις γιατί η Ελλάδα έπρεπε να είναι και θα είναι πάντα ΧΡΕΩΜΕΝΗ.Οι αποικιοκράτες ΔΕΝ ΕΦΥΓΑΝ ΠΟΤΕ από τις ΜΠΑΝΑΝΙΕΣ τους,(σχετικά με την Ελλάδα δεν έφυγαν ποτέ οι ΓΕΡΜΑΝΟΙ).Η οικονομική υποτέλεια είναι η ΑΟΡΑΤΗ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ τα τελευταία150 χρόνια, και για να δέσει το γλυκό ,στάχτη στα μάτια,έμφανίζονται κάποιοι<> και σε δουλεύουν ψιλό γαζί περί ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ....

    1. avatar Ellraiser

      Μπραβο για το θεμα που ανεφερες.
      Και κρατανε τον αγαθο λαο με τρομοκρατια οπως στην τουρκοκρατια οι ραγιαδες.
      Ο κοσμος δεν εχει ιδεα το τι ειναι Ελλας (δεν ειναι σωβινισμος απλα σε αυτο ζουμε) και ποσο πλουσια ειναι.
      Απλα μετα το πειραμα της Αργεντινης το εφαρμοζουν σε χωρες οπου υπαρχει 'ψαχνο'.
      πχ.
      Προσφατα μοιραστηκαν μερικα οικοπεδα σε Ιονιο και Κρητη για υδρογονανθρακες θα ειμαστε τυχεροι αν μας πεταξουν ενα κοκκαλο!
      Ο κοσμος δεν γνωριζει τι μπορει να κανη το κρατος με σωστους Ελληνες τεχνοκρατες (οικονομολογους-δεν ειναι μονο ο Βαρουφακης στον πλανητη κλπ.).
      Την αγελαδα οσο την αρμεγης καποτε θα βγαλη αιμα και σε ψοφιση.

  4. avatar στα @@ μας

    Ποιός το #$%@$#^@ και το ευρώ, εγώ τα έκανα όλα bitcoin.

    1. avatar Dasparil

      I agree , but you put it better , thanks for the laugh

  5. avatar Cal Gul

    Δεν αξίζει να δημοσιευτεί αυτο το νεο. Αναπαράχθηκε και ανακυκλωθηκε χωρίς λόγο
    στα ελληνικά ΜΜΕ. Ο Τιομκιν λεει τα ίδια απο το 2008. Ορίστε διαβάστε τι έλεγε για το ευρω το 2008,
    στο Forbes με άρθρο "The dimise of the Euro" 10 χρόνια πριν .
    https://www.forbes.com/forbes/2008/0421/034.html#ad1244539a38
    Γελοίος με πολιτική αντζέντα.

    1. avatar Κολοβος Νικος

      Έχετε απόλυτο δίκιο. Δεν είναι απλά η αμάθεια που αναπαράγει αρθρα οιουδήποτε και τα χρησιμοποιεί ως επιχειρήματα. Είναι η έλλειψη σοβαρότητας και η θέληση για το τι πρέπει να κάνουμε προκειμένου να σώσουμε το ευρώ την οικονομία μας και τους εαυτούς μας.... (Με πολλή συμπάθεια: δεν οφείλει κανείς απαραίτητα να είναι οικονομολόγος.... Ωστόσο είναι κωμικοτραγικό το ότι μας αρέσει όλους να το παίζουμε όψιμα αποστηθίζοντας απλώς και άκριτα κάποια άρθρα)

  6. avatar μπήκαμε

    στην ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ με χαλκευμένα στοιχεία και σαν να μήν έφθανε αυτό άρχισε αμέσως το φαγοπότι.Μέχρι και πεμπτοκλασσάτα στελέχη των δύο εναλασσόμενων στην εξουσία κομμάτων μάσαγαν τον άμπακο ενώ ΟΙ ΕΥΡΩΚΛΕΦΤΕΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ έστηναν την παγίδα σφυρώντας αδιάφορα και μόνο όταν άρχισαν οι λαμογιές να βγάζουν μάτια κατηγορούσαν τους ΕΛΛΗΝΕΣ...διεφθαρμένους ΠΟΙΟΊ οι μάστορες της δωροδοκίας και της απάτης σε πλήρη συνεργασία με πουλημένους πολιτικούς που βρέθηκαν με καταθέσεις στο εξωτερικό.Αργότερα με μια μαιμού κρίση απο τα λεβεντόπαιδα της GOLDMAN SACHS ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΑΝ μικρές χώρες στις οποίες είχαν επιρροή μέσω πουλημένων πολιτικών με ...δημιουργική λογιστική και δικαιολογία το εξωτερικό χρέος να τους πληρώνουν για ΑΕΡΑ ΚΟΠΑΝΙΣΤΟ.Πόσο είναι το εξωτερικό χρέος των ΗΠΑ? Πόσο της ΦΑΣΙΣΤΟΓΕΡΜΑΝΙΑΣ που μας κουνάει το δάχτυλο?Πόσο της ΓΑΛΛΙΑΣ,Πόσο της ΙΤΑΛΙΑΣ? Αν έφευγε η ΕΛΛΑΔΑ από το ΕΥΡΩ (Η μεγαλύτερη απάτη των Ευροκερδοσκόπων) σε ποιόν φορολογούμενο πολίτη της ΕΥΡΩΠΗΣ θα ζητούσαν να πληρώσει το μάρμαρο?Αντε μπαστουρνόβλαχοι που μου γίνατε και οικονομολόγοι με άποψη.

  7. avatar Sotiris

    Το ευρώ αποτελεί το
    σύγχρονο ναζιστικό εργαλείο των ..... ισοτίμων εταίρων μας !
    Οι οποίοι ισότιμοι πριν το λανσάρισμα του, φρόντισαν να έχουν σπείρει και πολλούς Γενίτσαρους τους, για την προπαγάνδα του !

  8. avatar Aκης Μπαρουφας

    Εντάξει, αυτό το "κρατος" είτε με τη δραχμή είτε με το ευρώ καταδικασμενο ηταν.

  9. avatar Laser

    Τι δουλειά είχαμε εμείς να μπούμε στο ευρώ? Ήμασταν που ήμασταν μια χώρα φτωχή, μας ξεζουμίσανε τελείως. Δραχμή εδώ και τώρα. Πόσο φτωχότεροι θα γίνουμε δηλαδή?

    1. avatar μαλλον

      Δεν έχει ζήσει την περίοδο που ο πληθωρισμός ήταν 20 25%.

    2. avatar alex

      Πολύ.Τόσο όσο δεν φαντάζεσαι.

      1. avatar Αντί

        Τι; Θα του πάρουν το παγκάκι που κοιμάται; Θα τον βάλουν να δουλεύει 18 ώρες αντί για 12 που δουλεύει τώρα; Θα του πάρουν την τριπλή κουβέρτα που σκεπάζετε για να μην ανάψει καλοριφέρ; Θα του πάρουν το ράντσο που θα ψοφήσει; Πόσο πιο πολύ φτωχός ρε μάγκα;;;

        1. avatar λένε ότι

          θα γίνουν φτωχοί οι <>......

  10. avatar PANKO

    Έξω από το ευρώ...χθες...
    Αλλά οι ευρωλιγουροπροσκυνημένοι...πουουου...!!!

  11. avatar Hector1955

    Δε φταίει το ευρώ για την κατάσταση που βρισκόμαστε αλλά ο αλόγιστος δανεισμός, η σπατάλη και οι δεκάδες χιλιάδες ρουσφετολογικοί διορισμοί των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών.

    1. avatar ελίας

      Πολύ σωστά τα λες φίλε μου , και να μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν χώρες στην νομισματική ένωση όπου χάρις την εξαιρετική διαχείριση των κονδυλίων (της ε.ε ) έχουν φτιάξει ένα κράτος όπου οι πολίτες είναι πλήρως ευχαριστημένοι με την ποιότητα ζωής που τους προσφέρει .
      Αν τα τρώγανε και αυτοί σε μίζες και σε κόμματο...επιδοτήσεις θα κλαιγόντουσαν σαν εμάς, τώρα που οι παχιές αγελάδες πέρασαν....

  12. avatar PanosGianaros

    Πρίν μας βάλουν ή να μπούμε στο ευρώ για να θυμηθούμε την ισοτιμία των νομισμάτων.

    Το Γερμανικό Μάρκο , , , ισοδυναμούσε με 83 περίπου δραχμές.
    Η Γερμανία μπήκε στο ευρώ . . . . 1 ΜΆΡΚΟ , , 1 ΕΥΡΏ.....!
    Εμείς μπήκαμε με 340,75 δρχ. , , , , 1 ευρώ....!
    ΜΑΣ ΒΟΥΛΙΑΞΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ .....!
    υ.γ
    Αν ήθελαν οι φίλοι μας οι Γερμανοί να μας βάλουν στο πραγματικό ευρώ ας άλλαζαν την ισοτιμία του μάρκου απέναντι στη δραχμή , , , και ας μας βάζανε στην Ε.Ο.Κ τότε με , , , 200 δρχ. , , , 1 ΕΥΡΏ...!
    Κορό'ι'δα είναι . . . ! ;

    1. avatar Stateless

      Λάθος! 2 μάρκα ένα ευρώ. Είχαν και αυτοί τρελό πληθωρισμό (ότι έκανε ενα μάρκο έγινε αυτόματα ένα ευρώ), αλλά αυτοί από τη πρώτη στιγμή πάγωσαν τις αυξήσεις για μια δεκαετία ώστε να μείνουν και χαμηλά οι τιμές των προϊόντων. Εκεί που ο Έλληνας έπαιρνε 3 και 4 φορές πιο χαμηλό μισθό από το Γερμανό, με το ευρώ γίναμε σχεδόν 1 προς ένα.
      Υπέφεραν και οι Γερμανοί από το 2002 μέχρι το 2010, κάτι που δεν το μάθατε.
      Εμένα μου το έλεγαν το 2004 το τι γίνεται.

      1. avatar Διαφωνώ

        Μα ήταν δυνατόν να παραμείνει αυτή η αναλογία για την Ελλάδα;
        Να ήθελες δηλαδή 3πλάσια οικονομική δαπάνη για τα ίδια αγαθά που πλήρωνες πρωτύτερα;
        Το ήξεραν αυτό και εντέχνως μας έδωσαν τα απαιτούμενα χρήματα για να μπορέσουμε να είμαστε ικανοί αγοραστές...απλά τη φάκα δεν μας έδειξαν!
        Και να σταματήσει αυτή η χαζοκαραμέλα περί αλλόγιστων προσλήψεων και τέτοια κουραφέξαλα. Σαφώς πολιτικός δόλος υπήρξε σε μεγάλο βαθμό, αλλά εκ των πραγμάτων ήμασταν πολύ χαμηλά για να αντεπεξέλθουμε...

        1. avatar Stateless

          Άμα παράγουν 3 φορές πιο πολύ, ναι είναι δίκαιο.

  13. avatar Α.Λ.

    Αν με τη ψήφο μας δε δείξουμε ότι θέλουμε να φύγουμε από το ευρώ, δε γίνεται τίποτα. Και σε αυτούς που λένε ότι αν γυρίσουμε στη δραχμή θα αγοράζουμε μια φρατζόλα ψωμί 2000 δραχμές, απαντώ και λέω ότι αυτό ήδη γίνεται. Όταν οι μισθοί και οι συντάξεις έχουν πέσει στο μισό από ότι ήταν, για να μη πω και πιο κάτω, όταν ο ΦΠΑ από 13% έχει πάει στο 24%, όταν μας έχουν επιβάλλει ένα φόρο ληστρικό και παράνομο όπως ο ένφια, δεν είναι το ίδιο? Χώρια του ότι έκοψαν δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και άλλα πολλά. Και παίρνουν τα λεφτά μας για να πληρώνουν τους τοκογλύφους δανειστές, οι οποίοι μας έχουν σε εποπτεία, χωρίς να έχουμε δικαίωμα σαν χώρα να κάνουμε μονομερείς ενέργειες. Αυτό δηλαδή είναι σκέτη δικτατορία. Σε ποια χώρα στο πλανήτη γίνεται σήμερα αυτό? Αν λοιπόν θέλετε να γυρίσουμε στη δραχμή και να πετάξουμε έξω τους διεθνείς τοκογλύφους, πρέπει να το δείξετε με τη ψήφο σας.

    1. avatar Ellraiser

      Ειναι εντελως λαθος η πληθωριστικη ιδεα.
      Οσοι γνωριζουν απο χρηματοοικονομικα και διεθνες χρηματιστηριο ενα εθνικο νομισμα δεν ειναι μια αοριστη ιδεα αλλα ενα 'εργαλειο' που σηκωνει μια οικονομια.
      Ποιος μπορει να πιστεψει οτι μια δραχμη η μνα η οτι ονομα θελετε μπορει να ειναι ισχυροτεροτερη απο το ευρω.
      Ποιος μπορει να πιστεψει οτι με ενα εθνικο νομισμα οι τιμες (ειδικα διαβιωσης) θα πεσουν δραματικα.
      Το ευρω δεν σχεδιαστηκε για να υποστηριξει καποια οικονομια αλλα καθαρα το τραπεζικο 'συστημα' που βασιζεται σε τοκους, χρεωλυσια κλπ. αυτο το 'μαυρο' τοκογλυφικο χρημα αφαιμαξης μιας υγιους επενδυτικης οικονομιας.
      Μετα απο την φουσκα του 2008 (οπως και το κρυπτο) η κατρακυλα του συνεχιζει αυτη την στιγμη στο 1.14 του δολαριου.
      Σταθηκε αδυνατο να συνδεθει με το πετρελαιο (σε δολαρια) ενω απο την αλλη βλεπουμε μια προοπτικη του πετρελαιου συνδεσης και με το Γουαν (Κινα) που εχει πισω του ενα κολοσσο επενδυσεων και βιομηχανιας.
      Να προσθεσω οτι η Ελλαδα εχει αυταρκεια σε πολλα βασικα ειδη και δεν χρειαζετε να κανη εισαγωγη λεμονια απο την Αλασκα οπως της επιβαλλουν (η αηδια με τις ποσοστωσεις της Κομισιον).
      Δεν χρειαζετε να πεταει σε χωματερες επειδη ετσι γουσταρουν καποιοι στην Ευρωπη των 'φιλων' μας.
      Φυσικα και ειναι καταδικασμενο οταν διαχειριστει απο αχρηστους και καταχραστες παλι.
      Υπαρχουν στην Ελλαδα τεχνοκρατες μπολικοι μη υποτελεις (χωρις χαρτοφυλακια σε ομολογα του ευρω).
      Εσεις γιατι νομιζετε οτι χτυπιουνται παραμονη στο ευρω παση θυσια? Για εσας?

      1. avatar alex

        Πλακα μας κάνεις ρε φιλε. Σε τι έχει αυτάρκεια Η Ελλάδα.Ούτε σε είδη πρώτης ανάγκης.Έχει αυτάρκεια σε σιτηρά μήπως.Σε κρέατα που το 70 .%είναι εισαγωγής.Σε πετρέλαιο ,σε χαρτί υγείας?Σε τι έχει αυταρκεια.Την πρώτη κι όλας μερα θα έχουν αδειάσει τα σουπερ μάρκετ.

        1. avatar Ellraiser

          Στην Σαχαρα ζεις?
          Επειδη σε επεβαλε η Κομισιον αλλαγη καλλιεργειας και ποσοστωσεις?
          Φαε ντοματες Ολλανδιας και κρεας Βουλγαριας.
          Οπως το ελαιολαδο που το εξαγουμε και μετα το εισαγουμε ακριβοτερο σε ομορφα μπουκαλακια?
          Δεν ξερω σε ποιο καφενειο στα ειπανε αλλα θελης πολλα σεμιναρια οικονομιας και εγω αδυνατω με τα ποστ.
          Χαρτι υγειας? !!!!!! Εχεις ιδεα τον πολτο παραγωγης μας?
          Μερικα παραδειγματα.
          Πρωτος εμπορικος στολος με ραγδαια εκτιναξη, σημαιας σε δραματικες πτωσεις εφοριας με την προστασια εθνικου νομισματος.
          Κορυφαια παραγωγη βωξιτη παγκοσμιως.
          Τουρισμος (ιδαιτερα ανταγωνιστικες τιμες με εθνικο νομισμα-εισρροη συναλλαγματος).
          Χρυσος.
          Πετρελαια (ιδιαιτερα αποδοτικες περιοχες Ιονιου-Κρητης).
          Ανανεωσιμες πηγες ενεργειας (ιδιαιτερα η χωρα μας).
          κλπ. κλπ.
          Κατσε στο ευρω και ζητιανευε την ΕΚΤ οταν εισαι καλος μαθητης και θα σε αρπαξουν οτι πλουτο μπορουν. Εμεις θα χρωσταμε (βαθια μονιμη υφεση οικονομιας) και αυτοι θα αρπαζουν.
          Και μολις τελειωση η μασα να δεις μια κλωτσια που θα φαμε απο το θεϊκο ευρω σου.
          Προς το παρον πουλα το σπιτι σου στον Κινεζο.
          Διευκρινηση αλλο ευρωπαϊκη ενωση και αλλο νομισματικη.

  14. avatar Κρίκος

    Το αν θα έχουμε ευρώ η δραχμή δεν θα εξαρτηθεί από μας οπότε μην τσακώνεστε. Θα καταργηθεί (αν έχει δίκιο ο τύπος) σε όλη την Ευρώπη

  15. avatar ΔΙΟΔΩΡΟΣ ο Μακεδων

    Αμην και ποτε,με το νομισμα-αιματορουφηχτρα.

  16. avatar Ευρω και ξερο ψωμι

    Σημερα αν επιστρεψουμε στην Δραχμη, ΔΕΝ θα ειναι η ιδια που αφησαμε..Η υποτιμηση της θα ειναι απιστευτη! ! !
    Δειτε την Αργεντινη λιγο..με εναν πακο χαρτονομισματα αγοραζουν μονο μια φρατζολα ψωμι..
    Εδω θα πληρωνουμε το λιτρο χιλιαδες δραχμες.
    Ξεχαστε την δραχμη του 2001..
    Οποιος ακουει Σωτηρες τυπου Λαφαζανη, ειναι κοροϊδο...

    1. avatar Ellraiser

      Αυτο το τσουβαλιασμα απο αδαεις και ασχετους με ξεπερναει.
      Γνωριζεις το νομισματικο καθεστως και την διαχρονικη πορεια των νομισματων των δυο αυτων χωρων?
      Εχεις υποψη την αισχρη διαπλοκη και διαφθορα και την αρπαγη του πλουτου?
      Γνωριζεις με τις προτασεις του ΔΝΤ ποσο πουληθηκε η κρατικη εταιρεια αεριου της Αργεντινης πραγματικης αξιας 20 δισ.? Η αεροπλανα κρατικα για 1 δολαριο?
      Βενεζουελα? καλα, πετρελαια θα τα αφησουν οι Αμερικανοι? Ολοκληρο Τσαβες εφαγαν σε πολιτικους νανους θα κολλησουν?
      Γνωριζεις τι σημαινει παραλληλο νομισμα και την διαφορα του απο ενα εθνικο?
      Ελεος πια με τα καφενεια των κομματων σας.......

    2. avatar Είμαι πίθηκος 🐒

      και γι' αυτό και συμφωνώ μαζί σου. Τρώγω την μπανάνα μου και συμφωνώ μαζί σου. Ευρώ, ευρώ... και ατελείωτη 🍌 μπανάνα!
      🍌 Μπανάνα για όλους!

      1. avatar Ευρω και ξερο ψωμι

        Θρασος 1000 πιθηκων!!
        Σιγουρα εισαι χαραμοφαης,
        Θα ταϊζες τα παιδια σου με χαρτι δραχμης?γιατι μονο αυτο θα ηταν χρησιμες..Τραβα ρωτα για Βενεζουελα και Αργεντινη να δεις ποσο χαρτι και σανο τρωνε...
        Οσο για το χαλι μας φταιμε εμεις εδω μονοι μας..

  17. avatar ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟΣ

    Εκφράζει τους μύχιους πόθους του Αμερικάνικου κατεστημένου. Οι ΗΠΑ δεν θέλουν αντίπαλους στο δρόμο τους για την παγκόσμια κυριαρχία. Το Ευρώ αποτελεί σοβαρό αντίπαλο νόμισμα στις διεθνείς συναλλαγές. Δεν θέλουν με τίποτα τη συνεργασία των Ευρωπαϊκών χωρών, ούτε τη συνεργασία της Ρωσίας με την Κίνα. Γι'αυτό κάνουν ό,τι μπορούν για να τις υπονομεύσουν.

  18. avatar Χαχας

    Κάποτε το μαρούλι έκανε 50 δρχ. με το που μπήκε το ευρώ έκανε 0.50 λεπτά. Αισχροκέρδεια στο τέρμα σαν ένα μικρό παράδειγμα . Είτε μας αρέσει είτε όχι το ευρώ εξαρχής ήταν καταστροφή για την χώρα μας! Το χρήμα πια δεν έχει καμία αξία. Κάποτε με 5000 δρχ. έκανες πόσα πράγματα ενώ σήμερα με 15 ευρώ δεν κάνεις τίποτα. Απλώς μας το πέρασαν ότι εάν δεν μπαίναμε στο ευρώ θα είχαμε καταστραφεί ενώ τώρα έχουμε σωθεί!

    1. avatar Συγνώμη

      Σου φταίει το ευρώ και όχι ο ελληνάρας που το κατοστάρικο το εκανε 1 ευρώ σε μια μέρα ?
      αμ και ο αλλος ελληνάρας που το δέχτηκε ? αντί να του φέρει την τυρόπιτα και το ψωμί καπέλο ? παράδειγμα απλό δεν θέλω να θίξω συγκεκριμένους επαγγελματίες γιατί παντού έγινε.

      Έκανε κατι 100 δραχμές και την επόμενη έκανε 1 ευρώ και ολοι τρέχαν να αγοράσουν σαν να μην υπάρχει αύριο. Συγνώμη αλλά δεν φταίει το ευρώ. Η κουλτούρα του παρτάκια φταίει και δεν βαριέσε εγω έχω ας κόψουν οι άλλοι το λαιμό τούς.

    2. avatar Sv7n

      Kαλά αυτο μπορεί να γίνει και χωρίς να έχεις ευρώ. Δεν φταίει το νόμισμα αλλά ο χειρισμός του.

    3. avatar John From NY

      Ξέχασες να πεις ότι παρακαλαγαμε κανένα Θείο από το Αμέρικα να μας δώσει κάνα ντολαρ και να φέρει τα air max. Ένα αμάξι έκανε όσο ένα σπίτι και για τηλεόραση άστο. Τώρα ο καθένας έχει και από 2 iphone. Με την δραχμή θα έτρωγες μαρούλια αλλά θα είχες μισθό 300 ευρώ στην καλύτερη. Δεν σου φταίει κανείς που η ΔΕΗ έδινε 5 χιλιάρικα μισθούς. Έγινε τρελό φαγοπότι με τα φθηνά ευρωπαϊκά δάνεια στην χώρα μας. Από το 2004 μέχρι το 2010 έγινε χαμός! Άσε τώρα τα ψόφια ότι δεν είχαμε να φάμε το 2004. Απλά τώρα κόπηκαν τα δανεικά και φρικάρες. Νομίζεις με δραχμή θα έπαιρνες 10 χιλιάρικα μισθό αντίστοιχο σε ευρώ;

      1. avatar ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ

        Καλά, είσαι πολύ άσχετος από οικονομικά. Παντελώς άσχετος!

      2. avatar Είμαι πίθηκος 🐒

        Και εσύ πολύ καλά τα λές συνπίθηκε! Δεν φταίει κανένας. Ποτέ δεν έφταιξε κανένας. Οχι.
        Μόνο ο λαουτζίκος έφταιξε, η πλέμπα που έπαιρνε ότι της έδιναν αυτοί που μας οδήγησαν εντέχνως εδώ, στην ολική καταστροφή του σήμερα.
        Τυχερέ συνπίθηκε, έχετε τις καλύτερες 🍌 μπανάνες στην Λατινική Αμερική και εσυ είσαι κοντά. Απολαμβάνεις....

    4. avatar Stateless

      Και εδώ στην Αγγλία το ίδιο!!!!! Με 5 λίρες "κάποτε" γεμιζες 1 σακούλα σουπερμάρκετ και σήμερα δεν αγοράζεις ούτε μία οδοντόκρεμα.
      Αλητεία ρε φίλε.

      1. avatar Αυτό το

        θαύμα το έκαναν οι ίδιοι οι ΕΛΛΗΝΕΣ που δεν έμαθαν απλό πολλαπλασιασμό και διαίρεση γιατί πέρναγαν την τάξη μ'ένα κεφάλι κεφαλοτύρι στο δάσκαλο.

      2. avatar John From NY

        Τρελό τρολλαρισμα. Αλλά που να καταλάβει ο Έλληνας που έτρωγε με 10 μασέλες

        1. avatar ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ

          Εσύ με πόσες τρως, αλήθεια;

        2. avatar Stateless

          Μα αγνοούν το πληθωρισμό!!!!
          Το ότι βοήθησε η μετατροπή του ευρώ στο να ανέβει ο πληθωρισμός, είναι γεγονός, αλλά αυτή την εμπορική απάτη την έκαναν οι άνθρωποι, δηλαδή εμείς και όχι το νόμισμα.
          Δυστυχώς από ότι είδα δεν έπιασαν ούτε το δικό σου το σχόλιο που δεν είναι μακριά από την αλήθεια.
          100 βγάζαμε 110 τρώγαμε. Κουκιά θέλουν, ρεβίθια, ευρώ, δραχμές? Το ίδιο και το αυτό είναι.

    5. avatar Όχι ακριβώς

      5000 δρχ π.χ. στην αρχή του '80 ή στο τέλος της δεκαετίας;
      Τον πληθωρισμό το θυμάσαι; Τα πεντοχίλιαρα που γίναν πετσετάκια;

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει