Στο 1,4% διαμορφώθηκε τον Μάιο ο πληθωρισμός σ ετήσια βάση από 1,9% τον Απρίλιο. Σε μέσα επίπεδα στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μάιου 2012 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε σε 1,88%.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή Μαΐου 2012, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2011, προκύπτει αύξηση 1,4%, έναντι αύξησης 3,3%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.

Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάιο 2012, σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2012, παρουσίασε μείωση 0,3%, έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2011 – Μαΐου 2012, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2010 – Μαΐου 2011, παρουσίασε αύξηση 2,3%, έναντι αύξησης 4,9%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η αύξηση του πληθωρισμού τον μήνα Μάιο 2012 κατά 1,4%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2011, προήλθε από τις αυξήσεις των δεικτών:

-Κατά 1,7% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη – σοκολάτες-γλυκά – παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων.

-Κατά 0,4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός»’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά.

-Κατά 1,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση»’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

-Κατά 5,8% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού.

-Κατά 1,8% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη),τέλη κυκλοφορίας.

-Κατά 2,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων.

-Κατά 0,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες»’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.