Για τις ελαφρά μειωμένες τιμές των καυσίμων μίλησε το πρωί της Πέμπτης (14/12) ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου. «Οι τιμές σε σχέση με πέρυσι είναι καλύτερες αν και οι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι δεν ακολουθούν την μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε συνέντευξή του στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» ο Νίκος Παπαγεωργίου σημείωσε: «Υπάρχει μικρή διαφορά στις βενζίνες όπου σε σχέση με πέρυσι είναι μειωμένες κατά τρία με τέσσερα λεπτά στο λίτρο και μεγαλύτερες στο πετρέλαιο κίνησης. Αυτό οφείλεται κυρίως στην τιμή διεθνώς του φυσικού αερίου που συμπαρασύρει και τα ορυκτά καύσιμα, αλλά και στο ότι έχει εξισορροπήσει η αγορά».

«Η διαφορά στην τιμή του πετρελαίου, με βάση τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και τη βενζίνη πρέπει να είναι μόνιμα γύρω στα 15 λεπτά ανά λίτρο. Αυτό που είχαμε συναντήσει τις προηγούμενες χρονιές ήταν παράλογο και αυτό έφερε την μεγάλη αύξηση στο μεταφορικό κόστος» επεσήμανε.

Μειωμένη η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης

Εστιάζοντας στο πετρέλαιο κίνησης ο κ. Παπαγεωργίου υπογράμμισε πως είναι αρκετά πεσμένο χαρακτηρίζοντας την τιμή φυσιολογική για τα δεδομένα της εποχής. «Το πετρέλαιο τύπου μπρεντ είναι γύρω στα 75 δολάρια το βαρέλι. Αυτή τη στιγμή υπάρχει και μία παγκόσμια ύφεση στην αγορά. Η κίνηση για τις γιορτές, τουλάχιστον στην Ευρώπη, είναι αρκετά πιο μειωμένη και αυτό λοιπόν έχει φέρει και μία μείωση στις τιμές των υγρών καυσίμων, διότι δεν υπάρχει η ανάλογη ζήτηση».

«Οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες έκαναν τους καταναλωτές να μην προμηθεύονται μεγάλες ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης. Οι παραγγελίες είναι ελάχιστες» είπε χαρακτηριστικά ωστόσο όπως σημείωσε τις επόμενες ημέρες αναμένουν μια έξαρση στις παραγγελίες λόγω της αλλαγής του καιρού.

Πόσο κοστίζει το λίτρο η βενζίνη και πόσο το πετρέλαιο

«Η μέση τιμή πανελλαδικά είναι στο 1,30 €/λίτρο ενώ στις μεγάλα αστικά κέντρα η τιμή είναι και λίγο χαμηλότερη, στα 1,25 λεπτά/λίτρο» διευκρίνισε.

«Όλα τα υγρά καύσιμα από την εποχή που ξεκίνησε η ακρίβεια, δηλαδή με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, πωλούνται από τα πρατήρια και από τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης με το στανιό δηλαδή, ο κόσμος προμηθεύεται μόνο εκείνες περιόδους το απαραίτητο καύσιμο που χρειάζεται για να κινηθεί και να ζεσταθεί. Αυτό καταλαβαίνετε ότι έχει επιφέρει τεράστιο πρόβλημα και στον κλάδο των πρατηριούχων. Διότι εμείς είμαστε φοροεισπράκτορες, δηλαδή έχουμε μεγάλους τζίρους αλλά με πολύ μικρό κέρδος» σημείωσε.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους Χριστίνα Βίδου και Κώστα Παπαχλιμίντζο για τις τιμές της βενζίνης, όπως καταγράφονται στο δελτίο τιμών καταναλωτή αλλά και τις τιμές διυλιστηρίου που αναρτώνται καθημερινά ανέφερε ότι «αν δούμε σήμερα ότι η τιμή της βενζίνης αμόλυβδης φεύγει από τα διυλιστήρια στα 1,60 €/λίτρο τότε θα πρέπει να αναλογιστεί εάν το 1,64 €/λίτρο που τυχόν πωλείται είναι ορθή τιμή πώλησης» καθώς θα πρέπει να κερδίσει ο μεταφορέας του βυτίου, η εταιρεία χονδρικής μόλις λίγα λεπτά και ο πρατηριούχος.

«Ένας πρατηριούχος δεν κάνει λαθρεμπόριο μόνος του»

Σχολιάζοντας το θέμα των ελέγχων για τη νοθεία και το λαθρεμπόριο απάντησε ότι «τον τελευταίο ένα χρόνο έχει αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο που αφορά τους επαγγελματίες στα υγρά καύσιμα. Έχει υπογραφεί μια κοινή Υπουργική απόφαση που περιμέναμε χρόνια. Τώρα έρχεται το νέο άρθρο στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που πραγματικά είναι από τα πιο αυστηρά. Εμείς οι πρατηριούχοι θέλουμε ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας. Θέλουμε ένα ασφαλές περιβάλλον ανταγωνισμού. Ένας πρατηριούχος δεν μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο μόνος του, ούτε μπορεί να παρέμβει στις αντλίες μόνος του».

Το ζήτημα είναι, όπως δήλωσε έαν το νομοσχέδιο ακουμπάει αυτούς που υποστηρίζουν τους πρατηριούχους στο να καταδολιεύουν τις αντλίες και να λαθρεμπορούν. «Δεν είμαστε ένας αγγελικά πλασμένος κόσμος. Η παραβατικότητα υπάρχει παντού» δήλωσε χαρακτηριστικά κλείνοντας.