Το ID. Buzz, η ηλεκτρική έκδοση του θρυλικού «Bulli» (1949) που αποτελεί ένα εμβληματικό μοντέλο για την VW, έφτασε στην Ελλάδα και παρουσιάστηκε (στατικά προς το παρόν) στους Έλληνες δημοσιογράφους στο νεόδμητο, πανέμορφο κτίριο του Ωδείου Αθηνών.

Πρόκειται για ένα τύπου van αμάξωμα με μεγάλους χώρους που προσφέρεται για τις καθημερινές δραστηριότητες, τον ελεύθερο χρόνο, αλλά και επαγγελματική χρήση, έχοντας αυτονομία έως 425 χλμ. με δυνατότητα να φορτίζει στο 80% την μπαταρία του εντός 30 λεπτών, εφόσον βέβαια ο ταχυφορτιστής είναι των 170 KW (αν τον βρείτε να μας ειδοποιήσετε).

Στενοί σχεδιαστικοί δεσμοί με το «Bulli»

Το ιδιαίτερο σε σχεδίαση αμάξωμα, παρά την μεγάλη μετωπική επιφάνεια έχει αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,29 και προσφέρεται σε 7 χρωματισμούς ή 4 διχρωμίες, με δυο εκδόσεις εξοπλισμού (ID. Buzz & ID. Buzz plus). Ο σχεδιασμός του έχει στενούς δεσμούς με τον προ σχεδόν 75ετίας πρόγονο και την σφραγίδα συγγένειας βάζει το μεγάλο σήμα της μάρκας στη μέση της μετώπης. Με μακρύ μεταξόνιο και μηδενικούς προβόλους εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους χώρους προς όφελος των επιβατών και των αποσκευών, που διαθέτουν ένα ιδιαίτερα έξυπνο και ευέλικτο σύστημα για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευσή τους. Το ID.Buzz διαθέτει πιστοποιητικό μηδενικού αποτυπώματος ρύπων καθώς παράγεται με ενέργεια από ΑΠΕ, δεν εκπέμπει ρύπους και είναι εξ ολοκλήρου ανακυκλώσιμο στο τέλος της ζωής του.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται σε μεμονωμένα καθίσματα, εξοπλισμένα στάνταρ με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια. Στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται ένα τριπλό κάθισμα πάγκου. Είναι χωρισμένο 40:60 και οι πλάτες του μπορούν να αναδιπλωθούν. Για να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για τα πόδια ή επιπλέον χώρος αποσκευών, μπορούν επίσης να μετακινηθούν τα δύο μέρη του καθίσματος του πάγκου κατά μήκος κατά 150 χλστ.

Οι δύο ηλεκτρικές συρόμενες πόρτες διατίθενται στάνταρ όπως και η πίσω ηλεκτρική πόρτα. Ο χώρος αποσκευών είναι (με πέντε επιβάτες) 1.121 λίτρα (φορτωμένο μέχρι το επάνω άκρο της πλάτης της δεύτερης σειράς καθισμάτων), ενώ εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.205 λίτρα.

Πλούσιος εξοπλισμός – Πλήρη συστήματα υποβοήθησης/ασφάλειας

Το ID. Buzz, το 5ο όχημα της οικογένειας ID, «χτισμένο» πάνω στην πλατφόρμα ΜΕΒ, διαθέτει τα πιο πρόσφατα συστήματα και λογισμικό υποστήριξης οδηγού. Νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Travel Assist με χρήση swarm data και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, είναι βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Plus. Επίσης βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Plus είναι το νέο σύστημα υποβοήθησης Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης για αυτόματους ελιγμούς στο γκαράζ στο σπίτι, σε χώρο στάθμευσης ή σε χώρο στο χώρο στάθμευσης της εταιρείας.

Πάνω από 30 συστήματα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση, όπως το Car2X (προειδοποιεί για κινδύνους σε κοντινή απόσταση) και το Front Assist με παρακολούθηση πεζών και ποδηλάτων (Autonomous Emergency Braking).

Οι μονάδες ελέγχου των ID. Buzz φεύγουν επίσης από το εργοστάσιο με το πιο πρόσφατο λογισμικό της VW, την έκδοση λογισμικού ID. 3.2. που όταν είναι απαραίτητο, απλώς ενημερώνεται ασύρματα (με ΟΤΑ ενημερώσεις που είναι δωρεάν για τα 3 πρώτα χρόνια και στη συνέχεια απαιτούν συνδρομή 70 ευρώ/έτος) χωρίς την ανάγκη για επίσκεψη στο συνεργείο. Επίσης, προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση τους προβολείς «IQ.LIGHT – LED matrix» που φωτίζουν διαδραστικά το οδόστρωμα και τις γωνίες που προσεγγίζει το όχημα, ενώ φορά ζάντες διαμέτρου από 19 έως 21 ιντσών.

Ο οδηγός διευκολύνεται από την ψηφιακή οθόνη 5,3 ιντσών και από την οθόνη πολυμέσων 12 ιντσών που δεσπόζει στη μέση του ταμπλώ. Για την υποστήριξη του συνεργάζονται 25 περιμετρικά ραντάρ (15 εμπρός, 10 πίσω) και για την αποθήκευση μικροαντικειμένων έχει ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα το αποσπώμενο ID.box με δυο χώρους συνολικής χωρητικότητας 6,4 λίτρων.

Το ηλεκτρικό «Bulli» διαθέτει σύστημα ενεργής ανάφλεξης, γεγονός που σημαίνει ότι ο κατέχων το κλειδί δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα περισσότερο από το να καθίσει στη θέση του οδηγού, να πατήσει το φρένο και να γυρίσει στο D ή R τον διακόπτη της μετάδοσης που στέλνει το έργο του κινητήρα στους πίσω τροχούς.

Ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων, μπαταρία 77 KWh

Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 204 ίππων καθιστά άμεσα διαθέσιμη τη μέγιστη ροπή του των 310 Nm, με αποτέλεσμα άμεση απόκριση και αξιοπρεπή επιτάχυνση, καθώς το βάρους 2.471 κιλών όχημα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ. μέσα σε 10.2΄΄ και φθάνει στην τελική ταχύτητα των 145 χλμ/ώρα. Χάρη στην κίνηση στους πίσω τροχούς (όπως στο αυθεντικό T1 Bulli), το σύστημα διεύθυνσης είναι επίσης απαλλαγμένο από οποιαδήποτε επιρροή από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Η μπαταρία 77 kWh (καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα) που είναι ενσωματωμένη βαθιά στο δάπεδο του οχήματος χαμηλώνει το κέντρο βάρους και παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα μειώνει τη στρέψη στο ελάχιστο. Το βάρος κατανέμεται κεντρικά μέσα στο όχημα, εξασφαλίζοντας έτσι ουδέτερη συμπεριφορά. Χάρη στους μεγάλους θόλους των τροχών, ο κύκλος στροφής είναι μικρός, μόλις 11,1 μέτρα, κάτι που καθιστά το ID. Buzz ιδανικό και για αστικό περιβάλλον.

Η αυτονομία του οχήματος, στον συνδυασμένο κύκλο του προτύπου WLTP φθάνει έως και 425 χλμ. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι από οικιακή πρίζα (διάρκεια 35 ώρες…), ή wall box 11 kW (7,5 ώρες). Στους σταθμούς ταχείας φόρτισης DC, εφόσον η ισχύς εξόδου φτάνει τα 170 kW η φόρτιση ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά (από 5 έως 80%), κάτι που επί της ουσίας σημαίνει ότι κάθε 1 λεπτό φόρτισης η αυτονομία αυξάνεται κατά 12 χιλιόμετρα.

Ναι μεν, αλλά…

Το ID. Buzz απευθύνεται σε κάθε λογής διαφορετικούς πελάτες – οικογένειες, άτομα που χρειάζονται πολύ χώρο για το χόμπι τους, καθώς και επιχειρήσεις και επαγγελματίες, με την προϋπόθεση ότι, αυτοί θα ανήκουν στην κατηγορία των εχόντων οικονομική άνεση.

Η τιμή στη βασική έκδοση (ID. Buzz) ανέρχεται στα 66.500 ευρώ ενώ στην έκδοση Plus στα 70.500 ευρώ. Οι τιμές αυτές είναι χωρίς την επιδότηση των 8.000 ευρώ του προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», ενώ στο μοντέλο θα ισχύει δωρεάν service για επτά χρόνια. Τέλος η εγγύηση για την μπαταρία είναι 8ετής ή 160.000 χιλιομέτρων (ότι έρθει πρώτο) και φυσικά αφορά το 70% της απόδοσής της.

Τεχνικά χαρακτηριστικά