Τα Aud iQ4 e-tron και Q4 Sportbacke-tron, τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας στην compactSUV κατηγορία, είναι πλέον διαθέσιμα και στην Ελλάδα, άμεσα το πρώτο, ενώ το δεύτερο θα ακολουθήσει το φθινόπωρο.

Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής ξεκινούν από 44.900 ευρώ (39.469 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), συγκεκριμένα για το AudiQ4 e-tron 35, των 170 ίππων (125kW), με κινητήρα/κίνηση πίσω.

Με εντυπωσιακό design, εξοπλισμένα με προηγμένες τεχνολογίες και χρηστικά στην καθημερινότητα, τα Q4 e-tron και Q4 Sportbacke-tron προσφέρουν υψηλού επιπέδου μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, τα δυο μοντέλα είναι εξαιρετικά ευρύχωρα στο εσωτερικό και προσφέρουν πρωτοποριακές λύσεις στον έλεγχο, τον χειρισμό, τις οθόνες και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών. Η καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας ποικίλλει από 52 kWh (55 kWh ακαθάριστο) για το Q4 35 e-tron, έως 77 (82) kWh για την μεγάλη μπαταρία στα Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro.

Τα Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με ισχύ 170 και 204 ίππους αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, υλοποιώντας ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη ισχύς των 299 ίππων, εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα.

Χάρη στη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες η μπαταρία φορτίζεται σε μόλις 10’, αρκετά για να υποστηρίξει αυτονομία περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP). Επίσης, η συνολική αυτονομία φτάνει έως και 520 χιλιόμετρα στον κύκλο (WLTP) για το πισωκίνητο Q4 40 e-tron.

Ο προοδευτικός και σύγχρονος σχεδιασμός των δύο μοντέλων είναι λειτουργικός όσο και αεροδυναμικός: το Q4 e-tron έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28 ενώ το Q4 Sportbacke-tron επιτυγχάνει ακόμη χαμηλότερη τιμή, με συντελεστή 0,26.

Προαιρετικά, τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ διαθέσιμοι είναι και προβολείς LEDMatrix. Τέλος, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για το αυτοκίνητο, από το σύστημα αφής MMI, ενώ εντελώς νέο είναι το πεπλατυσμένο τόσο πάνω όσο και κάτω πολυλειτουργικό τιμόνι, με τους «διακόπτες» αφής, που χρησιμοποιεί ο οδηγός για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων.

Νίκος Τσάδαρης