Ο 2ος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, εξελίχθηκε σε μονόλογο των Εσθονών Τάνακ – Γιαρβεόγια, που με το Hyundai i20 WRC κυριάρχησαν από την αρχή μέχρι το τέλος των 10 χιονισμένων ειδικών διαδρομών.

Ο λόγος για το Arctic Rally που έγινε από σπόντα (στη θέση του Σουηδικού Ράλι) στην πατρίδα του… Άι Βασίλη, το Ροβανιέμι της Φιλανδίας. Στην πρωτεύουσα του Αρκτικού Κύκλου, λοιπόν, μέσα στο χιόνι έλαβαν μέρος 10 ειδικές διαδρομές χωρισμένες σε τρία σκέλη, χωρίς τα πληρώματα να έχουν το άγχος επιλογής ελαστικών, καθώς σε όλες τις περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκαν ελαστικά με καρφιά.

Στο περιβάλλον αυτό, ο Τάνακ, αφού πήρε από την αρχή κεφάλι, κέρδισε τις μισές ειδικές και τον αγώνα, μπαίνοντας και πάλι στην μάχη διεκδίκησης του φετινού τίτλου, καθώς το ένα από τα μεγάλα φαβορί, οι Γάλλοι Οζιέ – Ινγκρασιά (Toyota Yaris WRC), αφού ταλαιπωρούνταν στις πίσω θέσεις της κατάταξης, έκαναν ένα από τα σπάνια λάθη τους, κόλλησαν στο χιόνι και έφυγαν από το Ροβανιέμι με μόλις 1 βαθμό από την 5η θέση στην Power Stage.

Με το Οζιέ εκτός μάχης, οι Ροβάνπερα – Χάλτουνεν και Έβανς – Μάρτιν με τα άλλα δυο Yaris της ομάδας σήκωσαν το βάρος απέναντι στην ομάδα των Hyundai που εκτός του Τάνακ, είχαν σε εξαιρετική φόρμα Νεβίλ – Βίντανγκε όσο και τους περιστασιακά εμπλεκόμενους Μπριν – Νάγκλ. Οι μάχες μεταξύ των τεσσάρων κράτησαν μέχρι την τελευταία ειδική, όπου το πείσμα του νεαρού Ροβάνπερα και η μαχητικότητα του Ιρλανδού Μπριν, τους επέτρεψαν να επικρατήσουν των Νεβίλ και Έβανς αντίστοιχα, με την πρώτη πεντάδα να διαμορφώνεται ως εξής: Τάνακ, Ροβάνπερα, Νεβίλ, Μπριν, Έβανς.

Την εξάδα συμπλήρωσε ο Τακαμότο Κατσούτα, ένας Ιάπωνας που βελτιώνεται ραγδαία από αγώνα σε αγώνα στο τιμόνι ενός Yaris WRC με συνοδηγό τον Βρετανό Ντάνιελ Μπάριτ. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ο Οζιέ ίδρωσε για να τον περάσει μέχρι να φτάσει σε εκείνη την τελευταία στροφή της 8ης ειδικής που το Yaris του επτάκις πρωταθλητή χώθηκε μέσα στο χιόνι.

Είδηση του αγώνα και η επίδοση του Σουηδού Όλιβερ Σόλμπεργκ (γιου του πρωταθλητή 2003, Πίτερ) που με συνοδηγό τον Βρετανό Σεμπ Μάρσαλ, οδήγησε για πρώτη φορά ένα Hyundai i20 WRC και εντυπωσίασε τερματίζοντας 7ος, ενώ μερικά -αναμενόμενα- λάθη του στοίχησαν μια καλύτερη θέση. Στην επόμενη θέση τερμάτισαν οι Φιλανδοί Σούνινεν – Μάρκουλα με Ford Fiesta WRC, μετά από συγκρατημένο αγώνα, προκειμένου να μην συμβεί το ό μη γένοιτο που είχε συμβεί πριν ένα μήνα στο Ράλι Μόντε Κάρλο.

Στην ίδια ομάδα το πληρωμένο από τον Γκας Γκρίνσμιθ μπάκετ του δεύτερου Fiesta μόλις που καταφέρνει να διασώζεται από τις επιθέσεις των R5 αυτοκινήτων, όπως το VW Polo (10ο γενικής) των Φιλανδών Λάσε Λάπι – Γιάνε Φερμ που κέρδισαν εύκολα την κατηγορία WRC2. Ο Λάπι που μέχρι πέρσι οδηγούσε για την Ford (M Sport) αποφάσισε φέτος να μείνει σπίτι του από το να τρέχει δωρεάν, αλλά είπε ναι στην πρόταση για μια συμμετοχή στην πατρίδα του και δικαιώθηκε αφού απέδειξε την κλάση του που μάλλον χαραμίζεται στην «δεύτερη» κατηγορία.

Το Arctic Rally ήταν ίσως ο πρώτος αγώνας που συμμετείχαν στην κορυφαία κατηγορία οι γιοι τριών από τους μεγάλους οδηγούς του παρελθόντος. Αναφερόμαστε στους Κάλε Ροβάνπερα (γιου του Χάρι) που ήδη αποδεικνύει ότι είναι ο καλύτερος ρούκι του πρωταθλήματος, τον Όλιβερ Σόλμπεργκ και τον Πιερ Λουί Λουμπέ (γιου του Υβ) που οδήγησε ένα ακόμα Hyundai i20 WRC με μέτρια αλλά όχι απογοητευτικά αποτελέσματα.

Αναμενόμενη ήταν ακόμα η επίδοση των Νορβηγών Μίκελσεν – Φλοέν που με την Skoda Fabia evo2 ήταν οι μόνοι από τα WRC2 που στάθηκαν κοντά στον Λάπι. Παράδοξο του αγώνα η εγκατάλειψη του Φιλανδού Γιάνε Τουοχίνο που στο τιμόνι ενός Fiesta WRC ήταν 12ος, αλλά δεν ξεκίνησε το τελευταίο σκέλος, αφού προηγουμένως γλίστρησε, έπεσε και τραυμάτισε το αριστερό του χέρι.

Μετά από όλα αυτά, το πρωτάθλημα θα μεταφερθεί στο ασφάλτινο Ράλι Κροατίας (22-25/04/2021), με τις βαθμολογίες σε οδηγούς και κατασκεταστές να δίνουν προβάδισμα στο στρατόπεδο της Toyota, αλλά αυτή την φορά η Hyundai έχει ξεπεράσει το σοκ του Ράλι Μόντε Κάρλο και ο Αντρέα Ανταμό (team manager Hyundai) κάνει τα σχέδιά του για το πώς θα μπορέσει να ξεπεράσει τον ομόλογό του στην Toyota Γιάρι Μάτι Λάντβαλα.

Συγκεκριμένα στους οδηγούς προηγείται με 39 βαθμούς ο 21χρονος Ροβάνπερα, ακολουθούμενος από τους Νεβίλ (35β.) και Οζιέ – Έβανς (31 β.), ενώ στους κατασκευαστές η Toyota έχει 88 β., η Hyundai 77 β. και η M-Sport Ford μόλις 24 β.

Νίκος Τσάδαρης