Τα κίνητρα που εξετάζει η κυβέρνηση για τον εξηλεκτρισμό της μετακίνησης στην Ελλάδα

Προβληματίζει το μικρό ποσοστό πώλησης αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων


AUTO
12:43
20/01/2020
Τα κίνητρα που εξετάζει η κυβέρνηση για τον εξηλεκτρισμό της μετακίνησης στην Ελλάδα
10
loading

Στο 0,4% κυμάνθηκαν οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2019, με την κυβέρνηση να επιθυμεί αυτό το ποσοστό να ανέβει σημαντικά το επόμενο διάστημα. Έτσι, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μελετά κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών, ή επιδότηση της τιμής αγοράς, καθώς και πρόσθετα κίνητρα για τη διευκόλυνση της χρήσης τους, σύμφωνα με όσα ανέφερε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά τη χθεσινή ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020.

Παράλληλα, σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης.

«Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters). Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο -μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020- με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων», ανέφερε η κ. Σδούκου, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην ελληνική αγορά κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της Ε.Ε. τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Σημειώνεται ότι, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει πως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.

Τέλος, η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ επισήμανε ότι τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι η Αθήνα -μαζί με το Μιλάνο- έχουν την πρωτιά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο Ε.Ε.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

10
σχόλια
  1. avatar όσκαρ μαν

    αγοράστε ένα ηλεκτρικό και θα σας περιποιηθούν μετά.

  2. avatar tana

    Ξεκινηστε πρωτα απο τα κρατικα αυτοκινητα και μετα βλεπουμε. απο οτι ειδα η τελευταια αγορα της αστυνομιας ηταν Nissan 1.7 diesel ,οταν μας ενδιαφερει το κοστος μεταφορας εκει καταληγουμε ολοι.Τα ηλεκτρικα
    θα ειναι οικονομικα σε μια δεκαετια και αν.Σε μια εποχη που ολοι εχουμε ενα αυτοκινητο για μοικτη χρηση ειναι ασυμφορα και απο αποψη ανεφοδιασμου που ειναι πανακριβος και χρονοβορος, στην εθνικη οδο 2,5 euro για να βαλεις φορτιστη και 0,25 ευρω για καθε λεπτο φορτησης σου ερχεται παραπανω απο βενζινη και απο αποψη αυτονομιας.

  3. avatar 321

    Αμα θέλεις για τη φοριση πάνω από 20 λεπτά ποιος θα πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο

    1. avatar Να φανταστώ

      ότι για τον ίδιο λόγο δεν έχεις και κινητό.

      1. avatar Σε λιγο…

        ..θα μας πεις να παρουμε power bank για το αμαξι

  4. avatar Polyctor

    Όταν το Ελληνικό Δημόσιο καταστεί αξιόπιστο, ώστε να μην φοβάται ο πολίτης τι θα του ξημερώσει και όταν καταστεί ικανό ώστε να εισπράττει φόρους από όλους και όχι να την πληρώνει το αυτοκίνητο, τότε το συζητάμε ξανά!!! Προς το παρόν είναι αστείοι που αναρωτιόνται κιόλας!!!

  5. avatar ΚΛΕΩΝ

    Προβληματιζονται λεει....με τη φορολογια που υπαρχει στα αυτοκινητα μονο ενας ηλιθιος θα δυσκολευοταν να βρει το προβλημα!
    Εδω τα diesel αυτοκινητα δυσκολευονται να βρουν βενζιναδικο που να εχει τις αντλιες....οχι καπου παραπεταμενες...φαντασου τα ηλεκτρικα τι πρεπει να κανουν για να βρουν σταθμο φορτισης!
    Μιλαμε αλυτα προβληματα!!!!

  6. avatar achιlles

    ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ,ΟΤΑΝ Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ?ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΑΡΕΙ ΘΑ ΤΟ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙ !

    1. avatar Με πάνω από 1.000.000 χιλιόμετρα διάρκεια ζωής

      που θα έχει η νέα γενιά μπαταριών, δεν βλέπω το πρόβλημα.

  7. avatar audioware

    Προφανώς δεν παίρνουν γιατί έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στο κράτος, άλλα λέει σήμερα και άλλα αύριο... Τα ίδια έγιναν και με τα diesel...

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει