Χάρη στην έξοχη αεροδυναμική, τους πολύ αποδοτικούς νέους κινητήρες και τα κιβώτια, η νέα γενιά Opel Astra βάζει πρότυπα απόδοσης και χαμηλών ρύπων. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, οι εκπομπές CO2 έχουν περιοριστεί έως 19%, φέρνοντάς το στην κορυφή της κατηγορίας του.

Η τρέχουσα γενιά του μοντέλου της Opel ήδη σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής στην πρεμιέρα του και επιλέχθηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016. Με σχεδίαση ελαφρού βάρους (200 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του) και τεχνολογίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, το Astra εγκαινίασε νέα σημεία αναφοράς.

Σήμερα, η μάρκα συνεχίζει την ίδια στρατηγική με σύγχρονες, νέες γενιές αποδοτικών και ελαφρών κινητήρων βενζίνης και diesel. Τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα 1,2-1,5L παράγουν από 105 έως 145 ίππους, κάνοντας τόσο το πεντάθυρο Astra όσο και το Sports Tourer δύο ιδιαίτερα οικονομικά μοντέλα, με μειωμένες εκπομπές CO2 (NEDC1: μικτός κύκλος 4,8-3,6 λτ./100 χλμ, 115-96 γρ./χλμ CO2, WLTP2 μικτός κύκλος: 5,9-4,4 λτ./100 χλμ, 139-117 γρ./χλμ CO2, προκαταρτικές τιμές).

Ένας αντικραδασμικός άξονας στο μπλοκ των τρικύλινδρων κινητήρων εξουδετερώνει τους κραδασμούς. Οι βασικές κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στάνταρ, ενώ ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων διατίθεται προαιρετικά.

Οι σχολαστικές δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα συνέβαλαν επίσης σημαντικά στις μειώσεις κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Ως αποτέλεσμα, το νέο Astra είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά συμπαγή αυτοκίνητα της αγοράς.

Με τιμή 0.25 Cd, το Sports Tourer ανήκει στην κατηγορία των station wagon με τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στον κόσμο, ενώ το πεντάθυρο ηγείται της κατηγορίας hatchback με 0.26 Cd.

Τα αεροδυναμικά επιτεύγματα είναι αποτέλεσμα πολυάριθμων μέτρων όπως το κάλυμμα του διαμερίσματος του κινητήρα, οι βραχίονες ελέγχου πίσω άξονα σε σχήμα εκτροπέα και ένα full-face «κλείστρο». Τα πάνω και κάτω τμήματα της μάσκας του νέου Astra ανοίγουν και κλείνουν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, βελτιώνοντας έτσι τη ροή αέρα. Η βελτιστοποίηση του κάτω μέρους του αμαξώματος μειώνει το συντελεστή οπισθέλκουσας περιορίζοντας το στροβιλισμό.

Το δυναμικό πλαίσιο του Astra έχει εξελιχθεί περαιτέρω. Νέα αμορτισέρ αυξάνουν την άνεση. Το προαιρετικό σπορ πλαίσιο διαθέτει πιο άκαμπτους αποσβεστήρες, πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και ένα σύνδεσμο Watt στον πίσω άξονα.

Με τη συμβολή προηγμένων τεχνολογιών μείωσης εκπομπών ρύπων, όπως το Φίλτρο Σωματιδίων Βενζίνης (GPF) και το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής diesel Selective Catalytic Reduction (SCR), όλοι οι νέοι κινητήρες του Astra ήδη συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro 6d. Το αυστηρό πρότυπο εκπομπών ρύπων θα ισχύσει για πρώτη φορά για όλες τις νέες ταξινομήσεις το 2021. Οι αλουμινένιοι κινητήρες diesel και βενζίνης εφοδιάζονται στάνταρ με τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου stop/start.

Το νέο Opel Astra, για το οποίο οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν σε μερικές εβδομάδες, διαθέτει πολλές ακόμα τεχνολογίες, από τη νέα εμπρός και πίσω κάμερα μέχρι το ψηφιακό ταχύμετρο και την επόμενη γενιά συστημάτων infotainment. Περιλαμβάνει επίσης σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης E-Call. Ασύρματος φορτιστής στην κεντρική κονσόλα για smartphones διατίθεται προαιρετικά.

Το εμπρός τμήμα του νέου μοντέλου της Opel εντυπωσιάζει με την τρισδιάστατη εμφάνιση της μάσκας και το εσωτερικό μεταμορφώνεται σε αίθουσα συναυλιών με το προαιρετικό, υψηλών προδιαγραφών ηχοσύστημα Bose.

Εξοπλισμός

Το Astra ήδη προσφέρει μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών και συστημάτων υποστήριξης με πρώτο και κύριο, το ευφυές αντιθαμβωτικό σύστημα φωτισμού IntelliLux LED matrix. Η γκάμα περιλαμβάνει συστήματα όπως προσαρμοζόμενο cruise control, ένδειξη απόστασης από τα προπορευόμενο όχημα, αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (forward collision alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας (traffic sign recognition) και διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (lane keep assist). Επίσης διατίθενται εργονομικά καθίσματα πιστοποιημένα από το AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) με εξαερισμό και λειτουργία μασάζ. Το Astra είναι επίσης εξαιρετικά ψηφιοποιημένο με μία νέα, προαιρετική high-tech εμπρός κάμερα και νέα κάμερα οπισθοπορείας.

Η νέα εμπρός κάμερα είναι μικρότερη, αλλά ισχυρότερη από ποτέ, χάρη σε έναν ταχύτερο επεξεργαστή. Εκτός από αυτοκίνητα αναγνωρίζει και πεζούς, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια. Επιπλέον, χάρη στην κάμερα υψηλής ανάλυσης, η αναγνώριση οδοσήμανσης μπορεί τώρα να επεξεργάζεται ακόμα περισσότερα σήματα οδικής κυκλοφορίας  και να τα προβάλλει με τη μορφή συμβόλων στο ταμπλό. Η ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας που διατίθεται σε συνδυασμό με το νέο σύστημα infotainment Multimedia Navi Pro είναι επίσης ισχυρότερη. Η εικόνα της κυκλοφορίας πίσω από το όχημα στο μόνιτορ είναι πιο σαφής και ακριβής και οι αντιθέσεις πιο ορατές στο σκοτάδι.

Οι χρήστες του Astra έχουν στην διάθεσή τους άριστη συνδεσιμότητα με τα συστήματα Multimedia Radio, Multimedia Navi και Multimedia Navi Pro που είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto. Αυτά ανήκουν στη νεότερη γενιά συστημάτων infotainment, όντας πιο γρήγορα και πιο διαισθητικά. Το κορυφαίο της γκάμας Multimedia Navi Pro έχει έγχρωμη οθόνη αφής 8″, ενώ ελέγχεται και μέσω φωνητικής εντολής (voice control). Συνδεδεμένες υπηρεσίες πλοήγησης με πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και online ενημερώσεις χαρτών κάνουν το ταξίδι πιο ξεκούραστο. Η οθόνη πλοήγησης προβάλλει ανασχεδιασμένα σύμβολα με πιο φρέσκια, πιο μοντέρνα εμφάνιση. Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων: οι οδηγοί του νέου Astra είναι οι πρώτοι που θα έχουν στη διάθεσή τους ψηφιακό ταχύμετρο.

Προαιρετικά, διατίθεται η λειτουργία κλήσης έκτακτης ανάγκης E-Call. Εάν χρειαστεί, η πρόσβαση σε βοήθεια γίνεται μέσα σε δευτερόλεπτα, πιέζοντας απλά το κόκκινο μπουτόν. Εάν οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας ή οι αερόσακοι ενεργοποιηθούν, το σύστημα εκτελεί αυτόματα μία κλήση έκτακτης ανάγκης.

Άνεση – Ψυχαγωγία

Η άνεση είναι κορυφαία προτεραιότητα στο νέο Astra. Ένα πρακτικό χαρακτηριστικό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού: συμβατά smartphones μπορούν τώρα να φορτίζονται επαγωγικά μέσω ασύρματης φόρτισης. Το μόνο που χρειάζεται είναι η τοποθέτηση του smartphone στην υποδοχή της κεντρικής κονσόλας, ενώ η επίπεδη, συμβατική μπαταρία ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Επίσης, το νέο Astra μεταμορφώνεται σε αίθουσα συναυλιών με το προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλών προδιαγραφών Bose. Συνολικά επτά ηχεία συμπεριλαμβανομένου ενός  RichBass subwoofer κάτω από το χώρο αποσκευών διασφαλίζουν βέλτιστη ηχητική απόλαυση. Οδηγός και επιβάτες περιβάλλονται από πλούσιο ήχο (ανεξάρτητα από τη θέση τους μέσα στο όχημα. Επιπλέον, μέχρι οκτώ διαφορετικά προφίλ ήχου μπορούν να αποθηκεύονται μέσω του ψηφιακού ενισχυτή) ανάλογα με τις επιθυμίες και προτιμήσεις του ακροατή.

Τέλος, το νέο Astra λανσάρει ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης που κάνει την οδήγηση το χειμώνα πιο ευχάριστη και ασφαλέστερη: το θερμαινόμενο παρμπρίζ. Λεπτές, σχεδόν αόρατες αντιστάσεις στο παρμπρίζ εξασφαλίζουν άμεσα καθαρή ορατότητα στον οδηγό, με άμεσο ξεθάμπωμα τις παγωμένες ημέρες.

Νίκος Τσάδαρης