Πώς να θωρακίσουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο

Συμβουλές για ασφαλή οδήγησε σε ακραίες καιρικές συνθήκες


AUTO
9:45
09/01/2019
Πώς να θωρακίσουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο
15
loading

Οι διαδοχικές επιθέσεις της «Σοφίας», του «Τηλέμαχου» και της «Υπατίας» σε συνδυασμό με τον καθαρό ουρανό των τελευταίων ημερών, θα μας φέρουν τα πρωινά αντιμέτωπους με... κατεψυγμένα αυτοκίνητα.

Το γεγονός αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα καθυστερήσει την αναχώρησή μας, ενώ δεν αποκλείεται να δημιουργήσει και φθορές, αν δεν γνωρίζουμε πώς να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση του «έσονται οι δυο εις σάρκα μίαν» που συνήθως έρχονται -λόγω παγετού- οι καθαριστήρες με το παρμπρίζ και τα υλικά τριβής με τις επιφάνειες πέδησης.

Σε περίπτωση λοιπόν που τα αυτοκίνητά μας θα μείνουν απροστάτευτα (εκτός σκεπασμένου γκαράζ, ή χωρίς κάλυμμα) στην ξάστερη νύχτα, καλό είναι να προβλέψουμε τα εξής:

  1. Απομακρύνουμε τους καθαριστήρες από το εμπρός και πίσω παρμπρίζ.
  2. Δεν «δένουμε» το χειρόφρενο (προσοχή: στην περίπτωση των ηλεκτρικών χειροφρένων που ενεργοποιούνται μόνα τους, μόλις σβήσουμε τον κινητήρα, πριν κλείσουμε τον διακόπτη, «λύνουμε» το χειρόφρενο).
  3. Αν υπάρχουν υγρασίες στα τζάμια και τους καθρέπτες, τις σκουπίζουμε, ώστε το πρωί να μην έχουν μεταβληθεί σε «ρυάκια» πάγου που δύσκολα θα ρευστοποιηθούν.
  4. Ρίχνουμε λίγο αντισκωριακό σπρέι στις κλειδαριές.

Το πρωί όταν θα ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα (όσοι με πετρελαιοκίνητα μην ανησυχήσετε αν ο κινητήρας καθυστερήσει δέκατα ή ένα δυο δευτερόλεπτα να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του διακόπτη, καθώς μεσολαβεί η διαδικασία «προθέρμανσης»), καλό είναι να περιμένουμε στο ρελαντί, ώστε να ανέβει η θερμοκρασία του για να μπορέσουμε να κάνουμε πλήρη αποπαγοποίηση με ζεστό αέρα από το καλοριφέρ, ενώ ανοίγουμε αμέσως τις θερμαντικές αντιστάσεις που υπάρχουν σε όλα τα πίσω παρμπρίζ, μερικές φορές και στους καθρέπτες και σπανιότερα στα εμπρός παρμπρίζ.

Αν δεν έχουμε καμιά από τις παραπάνω προληπτικές ενέργειες, θα βοηθήσει πολύ ένα θερμός με ζεστό νερό, προκειμένου να βρέξουμε κλειδαριές, παρμπρίζ, καθρέπτες και τα φρένα (εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που εφαρμόζεται το χειρόφρενο).

Στην συνέχεια βγαίνοντας στον δρόμο, να θυμόμαστε τα εξής:

  1. Όπου γυαλίζει, γλιστράει
  2. Όπου δεν «βλέπει» ο ήλιος πιθανότατα έχει πάγο
  3. Αν ο δρόμος είναι χιονοσκέπαστος και ακούμε θόρυβο κύλισης τροχών, κάποια πρόσφυση υπάρχει, αλλά αν δεν ακούμε... τριγμούς, τότε μάλλον κινούμαστε πάνω σε παγωμένη επιφάνεια.
  4. Αν θολώνουν τα τζάμια τότε κάποια ρύθμιση στο σύστημα θέρμανσης/αερισμού έχουμε κάνει λάθος, ή μπορεί να έχουμε διαρροή σε σωληνάκι νερού του καλοριφέρ. Ρυθμίζουμε καλύτερα και για πιο γρήγορα αποτελέσματα ανοίγουμε τα πλευρικά τζάμια.

Σε κάθε περίπτωση, η οδήγηση σε ημέρες παγωνιάς, είναι η επιτομή αυτού που ονομάζουμε «αμυντική οδήγηση», καθώς η πρόληψη είναι το μεγάλο μυστικό και η συνταγή επιβίωσης. Προσέχουμε δηλαδή, για να έχουμε και οδηγούμε έχοντας κατά νου τον φόβο του... Αστερίξ: υπάρχει πιθανότητα να μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι.

Την ίδια στιγμή κάνουμε απόλυτα γραμμικούς (προοδευτικούς) χειρισμούς, ειδικά με το γκάζι, το τιμόνι, αλλά και τα φρένα, ενώ μειώνουμε δραστικά την ταχύτητά μας, ακόμα κι αν ο ανοικτός δρόμος μας προκαλεί.

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

15
σχόλια
  1. avatar Δεν παθαίνει τπτ το τζάμι….

    ...αν ρίξεις ζεστό νερό. Το εκανα κ ήταν πενα! Τωρα αν ρίξεις κατευθείαν βραστό νερό, δεν ξέρω. Ωστόσο κ λίγο χλιαρό να είναι το νερό απο την βρυση μια χαρα θα καθαρίσει.

  2. avatar Ζεστο νερακι στον καφε

    και οχι στο μπαρμπριζ..μια καλη λυση αλλα χρονοβορα ειναι μια θερμοφορα στο ταμπλο

  3. avatar Ayrton

    Πάντος ο Ρώσος μια χαρά το έβρεξε το παρμπρίζ με το ζεστό στο you tube.... Μάγος είναι?

  4. avatar Swift sport

    Αν έχεις παρκάρει σέ ανηφόρα και βγαλης τό χειρόφρενο Με ταχύτητα τό αμάξη θά ξεκινήσει σιγά σιγά να κινείται αυτό το ξέρετε .!!!!

  5. avatar

    το μπλε οινοπνευμα στη βενζινη ειναι αντικροτικο, το χειμωνα ανεβαζει πιο γρηγορα τη θερμακρασια

  6. avatar γιάννης λύρας

    Επίσης..........το ηλεκτρικό χειρόφρενο δεν κολλάει με το κρύο κι έτσι δεν χρειάζεται καμία προσοχή. Έχω τέτοιο αυτοκίνητο και γνωρίζω. Στους -21 είναι δοκιμασμένο, εδώ στη βόρεια Βουλγαρία που μένω και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
    Δεν γνωρίζω ποιος τα σκέφτεται αυτά και τα γράφει, αν είναι δηλαδή κάποιος δικός σας ή τα παίρνετε έτοιμα. Καλό είναι δε να τα μελετάτε πριν τα γράψετε.
    Καλά λένε για το ζεστό νερό, στο κρύο-παγωμένο παρμπρίζ, ότι θα του κάνει κακό αν το ρίξεις.
    Αν δεν έχεις θερμαινόμενο παρμπρίζ, δεν σε σώνει τίποτα από το παγωμένο, παρά μόνο η ξύστρα και κάποιος κόπος και χρόνος για να μπορέσεις να φύγεις.

  7. avatar Costas 7

    Ζεστο νερο στο παρ μπριζ=θραυση!!Απαγορευεται!

  8. avatar σακης ολε

    θα ριξεις σε παγωμενο παρμπριζ ζεστο νερο απο θερμο ε; θελω πολυ να ειμαι εκει κοντα να το δω....οχι τιποτα αλλο, αλλα περνετε και κοσμο στο λαιμο σας. απαραδεκτος ο αρθρογραφος

  9. avatar Stateless

    Και να μη ξεχνάμε όταν ξεκινάμε (πχ στα φανάρια) βάζουμε δευτέρα! Ποτέ με πρώτη στο πάγο. Σπιναρει τρελά.

  10. avatar Eρώτηση

    Η βενζίνη και το πετρέλαιο σε ποιες θερμοκρασίες πήζουν?
    Χρειάζεται αντιψυκτικό σε αυτα?

    1. avatar Anef

      Η βενζίνη δεν παγώνει, το πετρέλαιο στους μείον 5 και κάτω έχει θέμα παίρνεις ένα αντί ψυκτικό από το βενζινάδικο και βάζεις μέσα στο ρεζερβουάρ

      1. avatar Ερώτηση.

        Ευχαριστώ πολύ παιδιά και καλή ας χρονιά.

      2. avatar polpasa

        Η βάζεις σούπερ ντίζελ, ένα που βάζω από αλυσίδα πρατηρίων στη Ελλάδα το έχω τσεκαρει στου -20c

    2. avatar τριαλαρο

      αντιπυκτικό αίματος έχω ακούσει, αντιπυκτικό βενζίνης όχι.

    3. avatar Ενωμένοι Βενζινοπώλες

      Εξαρτάται από το ποσό νοθευμένα είναι

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει