Το ανανεωμένο Hyundai i20 φέρνει ένα φρέσκο αέρα αναβάθμισης, ενώ δημιουργεί ένα νέο οικολογικό ρεκόρ με τα μόλις 84 γρ./χλμ. εκπομπών CO2 του νέου μοτέρ των 1,1 λίτρων.

Συμπληρώθηκαν 3 χρόνια από το λανσάρισμα του i20 στην Ευρώπη και πλέον ήρθε η ώρα για τη Hyundai να προβεί στο απαραίτητο πρώτο φρεσκάρισμά του.

Και στην περίπτωση του i20, το φρεσκάρισμα αυτό αφορά στον αισθητικό και ποιοτικό τομέα, αλλά επιπλέον αυτών και στην οικολογική βελτίωση όλων των μηχανικών του συνόλων με κορωνίδα το νέο 1,1 diesel κινητήρα με τα 84 γρ./χλμ. εκπομπών CO2.

Το ανανεωμένο i20 είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Τουρκία και παράλληλα, να επισκεφτούμε το εργοστάσιο που κατασκευάζεται στο Ιζμίτ της γείτονας χώρας, το οποίο μόλις πριν λίγο καιρό ανακοινώθηκε ότι θα διπλασιάσει στις 200.000 μονάδες την παραγωγή του.

Σημαντική αισθητική αναβάθμιση

Αρκετές είναι οι αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα του i20, οι οποίες δίνουν στο αυτοκίνητο της Hyundai μια πιο μοντέρνα και ελκυστική παρουσία.

Ουσιαστικά, το εμπρόσθιο τμήμα έχει αλλάξει πλήρως και πλέον, επηρεασμένο από την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της «Ρευστής γλυπτικής» της μάρκας επιτείνει το δυναμισμό του μοντέλου.

Στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, ο νέος προφυλακτήρας και τα ραφιναρισμένα φωτιστικά, συμβάλλουν και αυτά στον περαιτέρω εκμοντερνισμό του οχήματος.

Και από πλευράς αεροδυναμικής πάντως, οι αλλαγές στο αμάξωμα του i20 έχουν μειώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή στο cd: 0,32, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Το εργοστάσιο της Hyundai στην Τουρκία

Το εργοστάσιο Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) είναι το πρώτο της Hyundai που ξεκίνησε την παραγωγή αυτοκινήτων εκτός Νότιας Κορέας, το 1997.

Στα 15 χρόνια λειτουργίας του μέχρι σήμερα, σε αυτό έχουν κατασκευαστεί μεταξύ άλλων μοντέλα όπως τα Accent, Starex, Matrix και φυσικά, τo i20 από το 2008.

Σήμερα, η ετήσια παραγωγή του εργοστασίου είναι στις 100.000 μονάδες και αφορά αποκλειστικά στο i20, ενώ στα τέλη του 2013, το νούμερο αυτό θα διπλασιαστεί, ώστε να ενταχθεί στο εργοστάσιο αυτό και η κατασκευή του μίνι που θα αντικαταστήσει το Hyundai i10.

Φυσικά, ο διπλασιασμός αυτός αναμένεται να δημιουργήσει 750 νέες θέσεις εργασίας σε μια συνολική επένδυση σχεδόν 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Εσωτερικό-Χώροι: Λίγο πιο μοντέρνο-Και πάλι ευρύχωρο για 4

Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου i20, η Hyundai προχώρησε σε αλλαγές κυρίως στις ενδείξεις και τα κουμπιά όλων των επιμέρους στοιχείων, διατηρώντας ανέπαφη την κύρια, ενιαία παρουσία του ταμπλό.

Έτσι, συναντούμε νέες ψηφιακές ενδείξεις σε μπλε χρωματισμό στο κέντρο του πίνακα οργάνων (ανάλογα με την έκδοση), ενώ ανάλογες είναι και οι ενδείξεις του trip computer στο κέντρο και ψηλά του ταμπλό.

Νέας σχεδίασης είναι και το ηχοσύστημα, όπως και οι διακόπτες για το χειρισμό του air condition στην κεντρική κονσόλα, που συμβάλλουν στον εκμοντερνισμό του όλου περιβάλλοντος.

Το τιμόνι με τη σειρά του, φέρει πλέον νέα και πιο εργονομικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το trip computer.

Στον ποιοτικό τομέα, τα πλαστικά παραμένουν στο σύνολό τους σκληρά στην αφή, με αλλαγή στην υφή –πιο ποιοτική– κάποιων εξ αυτών (π.χ. στο διάκοσμο των θυρών).

Αλλαγή δεν έχουμε τέλος στους χώρους, οι οποίοι είναι από τους πιο άνετους στην κατηγορία για τους επιβάτες, αλλά και για τις αποσκευές (295 λτ.).

Κινητήρες-Κιβώτια: Οικολογικό ρεκόρ από το νέο 1,1 diesel

Στη γκάμα των κινητήρων του ανανεωμένου i20 ξεχωρίζει ο καινούργιος 3κύλινδρος diesel των 1,1 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 75 ίππους ισχύος 180 Nm ροπής.

Όταν συνοδεύεται με το σύστημα start/stop «ISG» της Hyundai, τότε το μοτέρ αυτό εκπέμπει μόλις 84 γρ. CO2 ανά χλμ., κατακτώντας έτσι τον τίτλο του πιο οικολογικού στον κόσμο (99 γρ./χλμ. χωρίς ISG).

Στη γκάμα πάντως συνεχίζουν οι δύο βενζινοκινητήρες των 1,2 και 1,4 λίτρων με 85 και 100 ίππους, με τον δεύτερο να εφοδιάζεται πλέον με 6άρι κιβώτιο.

Αμφότερα τα μοτέρ αυτά έρχονται με μειωμένη κατανάλωση (4,7 και 4,9 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα) και εκπομπές CO2 (114 και 122 γρ./χλμ.).

Η γκάμα ολοκληρώνεται με τον 1,4 diesel κινητήρα των 90 ίππων ισχύος και 220 Nm ροπής, ο οποίος εντυπωσιάζει με το τράβηγμά του από χαμηλά, ενώ έχει και ιδιαίτερα αθόρυβη λειτουργία στον αυτοκινητόδρομο, ελέω και του κιβωτίου 6 σχέσεων, που φροντίζει ώστε να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του κινητήρα.

Στο δρόμο: Διατηρείται συμπαγές και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά

Η Hyundai δεν έχει προχωρήσει σε αλλαγές στην ανάρτηση του ανανεωμένου i20 και έτσι αυτή, αποτελούμενη από γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, έχει σφιχτή ρύθμιση ώστε να συμβάλλει στη σταθερότητα του συνόλου σε ευθεία και στροφές.

Από την άλλη, λόγω αυτής της ρύθμισής της, σε εγκάρσιες ανωμαλίες παρατηρούνται κάποιες απότομες αντιδράσεις, που δεν επηρεάζουν πάντως την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι από την πλευρά του με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα, διακρίνεται και πάλι για το βάρος του και την αμεσότητά του, όμως δεν αποφεύγει μια μικρή ασάφεια κατά τους χειρισμούς.

Πηγή: autotriti.gr