Μοντέρνο και πρακτικό, το KLX 250S της Kawasaki, είναι ικανό να προσφέρει διασκεδαστική οδηγική εμπειρία τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.

Με το μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα των 249 κ. εκ., τις μεγάλων διαδρομών αναρτήσεις του και το ευέλικτο ατσάλινο πλαίσιο, αυτή η ελαφριά μοτοσικλέτα δίνει το «ελευθέρας» για όποιον δρόμο και αν διαλέξετε. Νέοι και έμπειροι αναβάτες που αναζητούν έναν εντούρο χειρισμό και επιδόσεις μοντέρνου κινητήρα σε μία dual-purpose μοτοσικλέτα, σχεδιασμένη για πανεύκολη οδήγηση στους δρόμους της πόλης, θα βρουν αυτό που ψάχνουν στο KLX 250.

Όπου τελειώνει η άσφαλτος, δεν τελειώνει αναγκαστικά και η διασκέδαση, αν οδηγεί κανείς το KLX 250 της Kawasaki. Τα φανάρια, τα φλάς και όλα τα απαραίτητα όργανα για τη μετακίνηση στους δρόμους της πόλης είναι εδώ για την ασφάλεια και ευκολία μας, αλλά το θέλει η καρδιά του το χώμα. Έστω για μια εντουροβόλτα!

Αισθητική/ Εργονομία: Άγρια ομορφιά
Η εμφάνισή του είναι επιθετική με αιχμηρά φινιρίσματα και το λευκό πολύ του πάει. Το μπροστινό και πίσω φανάρι έχουν μοντέρνο σχεδιασμό και η φωτεινότητά τους είναι άκρως ικανοποιητική στις νυχτερινές μετακινήσεις. Η σχετικά χαμηλή σέλα –για τη κατηγορία του- κάνει ευκολότερη την πρόσβαση των ποδιών του αναβάτη στο έδαφος, Επιπλέον, το ανανεωμένο τιμόνι είναι πιο ίσιο και φέρει τη θέση των χεριών ψηλά και προς τα μέσα για ακόμα καλύτερο έλεγχο και χειρισμό.

Το ΚLX είναι τόσο ελαφρύ (138 κιλά) που μετακινείται εύκολα με σβηστό το κινητήρα. Τα μαρσπιέ του αναβάτη είναι τοποθετημένα κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας κάνοντας τη θέση οδήγησης ιδανική εντός και εκτός δρόμου. Ο νέος σχεδιασμός της σέλας και το σχετικά σκληρο αφρώδες υλικό της κάνουν επίσης ευκολότερη την αλλαγή θέσης στη διάρκεια της οδήγησης -δεν είναι τόσο επίπονο όσο ακούγεται, αλλά δεν ενδείκνυται και για ταξίδια. Πανέμορφη και χρηστική είναι η άκρως ψηφιακή κονσόλα των οργάνων με τον ξεκούραστο πορτοκαλί φωτισμό όπου, με μια ματιά, μπορεί κανείς να εντοπίσει γρήγορα ό,τι χρειάζεται και περιλαμβάνει: στροφόμετρο, ταχύμετρο, ρολόι και δύο μερικούς χιλιομετρητές.

Η εξάτμιση του KLX 250 είναι από ανοξείδωτο ατσάλι, διακριτική και ταιριάζει απόλυτα με το φιλικό σύνολο, ενώ ο κυψελωτός καταλύτης μαζί με το δευτερεύον σύστημα αέρα εξασφαλίζει πως οι εκπομπές του συναντούν τους Euro-III κανονισμούς.

Αναρτήσεις/ Φρένα: Αρμονικός συνδυασμός
Το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών έρχεται με δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης συμπίεσης και παρέχει απόσβεση με μεγάλη συνέπεια σε οποιοδήποτε τερέν και αν πατήσει το KLX. Η πίσω μονή ανάρτηση είναι της Uni-Trak και αποδίδει όσο πιο γλυκά μπορεί στην απόσβεση, ενώ διαθέτει επίσης και πλήρως ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Το σίγουρο είναι πως μπαίνει και βγαίνει ασπροπρόσωπο και με σταθερή αίσθηση από τις στροφές.

Οι πυκνή πλέξη των ακτίνων (4χιλ. απόστασης) στους τροχούς προσφέρει άριστη ακαμψία στις ρόδες και ενισχύει την αντοχή τους στις off-road διαδρομές και τις γνωστές κακοτεχνίες των δρόμων. Τέλος, το KLX 250 διαθέτει πολύ καλά και δυνατά φρένα χάρη στις διπίστονες δαγκάνες που μαγκώνουν το μπροστινό δίσκο των 250 χιλ. και τον πίσω των 240 χιλ., κάνοντας το φρενάρισμα προβλεπόμενο και ασφαλές.

Πλαίσιο: Ευέλικτα και ελαφρύ
Το σωληνωτό περιμετρικό, ατσάλινο και μαζεμένο πλαίσιο του Kawasaki KLX 250 προσφέρει ένα ελαφρύ και δελεαστικό πακέτο στον αναβάτη που θα το επιλέξει. Η 26,5 μοιρών γωνία κάστερ και το κοντό μεταξόνιο επιτρέπουν το γρήγορο χειρισμό, ενώ η μεγάλη ακαμψία του πλαισίου εξασφαλίζει στη σταθερότητα που απαιτείται. Το ανανεωμένο και ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι (τύπου D-Section) συμβάλλει στη σωστή επαναφορά του βάρους και το αγωνιστικού τύπου ΚLΧ σύστημα διαγράμμισης της αλυσίδας επιτρέπει την ακριβή ρύθμιση του διάκενού της βοηθώντας σημαντικά στην ελαχιστοποίηση της απώλειας μετάδοσης της δύναμης.

Κινητήρας: Φιλικά εξευγενισμένος
Με σκοπό, ο μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος κινητήρας των 249 κ.εκ., να προσφέρει τη μέγιστή του επίδοση, το σύστημα ψεκασμού του KLX 250 χρησιμοποιεί έναν πολύ λεπτό ψεκαστήρα (10 τρυπών). Το αποτέλεσμα; Η ομαλή λειτουργία του, ειδικά στο φάσμα στροφών που διατηρείται για την καθημερινή μετακίνηση. Δεν είναι και το πιο γρήγορο της κατηγορίας του, αλλά από τις μεσαίες και έπειτα, ο κινητήρας επιταχύνει σβέλτα και εύκολα με το κοντέρ να δείχνει μέχρι και 140 χλμ./ώρα τελική χωρίς το μικρό-μεσαίο Kawasaki να δείχνει σημάδια μεγάλης κόπωσης μέχρι να τα φτάσει. Η κατανάλωση των 7,7 λίτρων 4,9 λ./100 χλμ., προσφέρει μικρή μεν αλλά απόλυτα λογική ελεγχόμενη αυτονομία ανάλογα με τη χρήση που θα επιλέξετε να του κάνετε.

Οδηγώντας: Παιχνιδάκι

Η μετάβαση από το Kawasaki Versys 650 που οδηγούσα νωρίτερα, στο KLX 250 που παρέλαβα στη συνέχεια, ήταν ονειρική. Όχι, δεν συγκρίνεται το ένα με το άλλο, απλά αλλάζουν ξαφνικά οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις και ξυπνά μέσα σου κάτι διαφορετικό. Το λεπτό του κόψιμο και η πανάλαφρη αίσθηση είναι τα πρώτα που παρατηρείς όταν ανέβεις πάνω του.

Τα πράγματα γίνονται ακόμη καλύτερα όταν θα πατήσεις το κουμπί της μίζας (μπορεί να του ταίριαζε –εμφανισιακά- και μία μανιβέλα αλλά δεν φάνηκε να τη χρειάζεται) και θα ακούσεις τον μικρό 250άρη κινητήρα να παίρνει ανενόχλητα και χωρίς σαματά μπρος. Η πρώτη μπήκε αθόρυβα στο κιβώτιο. Παραδόξως, το ίδιο και οι υπόλοιπες ταχύτητες και όσο περισσότερο το οδηγούσα, τόσο πιο άνετο γινόταν στις αλλαγές. Κιβώτιο «βούτυρο» λοιπόν και από ένα σημείο και μετά, αρχίζεις να πιστεύεις ότι μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες μόνο με τη σκέψη ένα πράμα!

Αν είχα οποιεσδήποτε αμφιβολίες για το πως είναι να ανεβαίνεις σε μια μοτοσικλέτα και να μη θες να κατέβεις, με το KLX έπεσε και αυτό το τείχος. Περιθώρια για κουβάλημα πραγμάτων και αποθηκευτικούς χώρους δεν υπάρχουν, αλλά προσωπικά το χάρηκα πολύ να κρατάω μια τσάντα πλάτης για να κάνω τις δουλειές μου και τις βόλτες μου στη πόλη. Ο κινητήρας, ακούραστος, δε φάνηκε να τα βρίσκει σκούρα πουθενά και πάντα είχε περίσσια δύναμη και ανοχή στα κατεβάσματα πριν τις προσπεράσεις.

Στην κίνηση, δε το συζητάμε, η λεπτή σιλουέτα του και το επαρκές ανάστημα του επιτρέπουν τα άνετα περάσματα ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα και το μεγάλο τιμόνι του κάνει τις μανούβρες παιχνιδάκι. Για τις ταχύτητες που αναπτύσσει τα φρένα του είναι υπέρ-αρκετά και ουδεμία στιγμή δεν φόβισε στις ακινητοποιήσεις και τα απότομα σταματήματα. Αρνητικές παρατηρήσεις για τις αναρτήσεις, δεν θα βρείτε εδώ. Οτιδήποτε περνούσε κάτω από τις ρόδες του είναι σίγουρο ότι το περνούσε απαρατήρητα και με άψογη συμπεριφορά.

Την περίοδο που δοκίμαζα το KLX 250, έτυχε να συμπέσει και το διήμερο του 1ου Moto Festival που δεν είχα σκοπό να χάσω, -ό,τι μοτοσικλέτα και αν οδηγούσα- οπότε το μικρό Kawasaki έβαλε τις καλές του πιέσεις και γέμισε το ρεζερβουάρ του για το μεγάλο «ταξίδι» στις Αφίδνες. Ήταν μακρύς ο δρόμος του και μπόλικος ο αέρας στα πανιά του εκείνες τις ημέρες και μου είπε πως αυτός ο συνδυασμός δεν ήταν και ο αγαπημένος του… Προστασία του αναβάτη από τον αέρα δεν υπάρχει και δεν αναμενόταν άλλωστε, ενώ είναι τόσο ελαφρύ που θέλει προσοχή στην εθνική οδό. Ναι μεν αναπτύσσει ικανοποιητικές ταχύτητες για μικρές εξορμήσεις, αλλά στην εθνική, ο αναβάτης είναι εκτεθειμένος σε αρκετές αντιξοότητες.

Από ένα σημείο και μετά, θα ήθελες η σέλα να είναι πιο μαλακή, όπως επίσης θα ήθελες να ξεκουράσεις λίγο το σβέρκο σου από τις «σφαλιάρες» του αέρα. Ευτυχώς όμως, υπάρχει και ο παράδρομος! Στις στροφές, το KLX, γίνεται ακόμη πιο προβλέψιμο και ευπροσάρμοστο χάρη στο πλαίσιό του και σε προδιαθέτει να ανοίξεις λίγο ακόμη το γκάζι –άντε να βγάλεις και πόδι σε στίλ “motard”για να νιώσεις πιο ασφαλής.

Στο χώμα, είχα την ευκαιρία να μπω μόνο για τις ανάγκες της φωτογράφησης. Μου αρέσει, αλλά ήθελα λίγο περισσότερο χρόνο για να εγκλιματιστώ, ίσως και λιγότερες κροκάλες. Η συμπεριφορά του KLX όμως, ατόφια. Και στις ανοιχτές χωμάτινες ευθείες και στα μικρά αλματάκια έδειχνε πως «το ’χει» το άθλημα. Αν δεν με περίμενε η Ναυσικά για να φωτογραφίσει μερικά περάσματα, ομολογώ πως θα ήθελα να δω που θα με έβγαζε ο χωματόδρομος που επισκεφθήκαμε…

Συμπέρασμα: Ζητάει λίγα, δίνει πολλά

Τo Kawasaki KLX 250S είναι μια μικρή μοτοσικλέτα με μεγάλες δυνατότητες που θα αργήσει κανείς να τη βαρεθεί και δε θα μετανιώσει ούτε το τελευταίο ευρώ που θα δώσει για να το αποκτήσει. Ιδανικό για τα πρώτα βήματα στους δύο τροχούς, εντός και εκτός δρόμου, με φιλική συμπεριφορά και άριστες επιδόσεις για τη κατηγορία του. Η κατασκευή του είναι προσεγμένη, η κατανάλωσή του ελεγχόμενη και σχετικά οικονομική.

Οι νέοι αναβάτες δε θα το χορταίνουν, ενώ οι εμπειρότεροι δε θα πιστέψουν το πόσο διασκεδαστική μπορεί να γίνει μια καθημερινή διαδρομή ρουτίνας. Iδανικό για τα πρώτα σας χωμάτινα βήματα, αποτελεί ένα από τα ιδανικότερα σχολεία στο χώρο. Ένα μοτοσικλετάκι πασπαρτού για φίλημα.

Πηγή: mototriti.gr