Μπορεί να πρόκειται για βιομηχανίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, ωστόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μερικές φορές απλά θέλουν να… παίξουν. Άλλες φορές απλώς προσπαθούν να αποδείξουν τις «τρελές» θεωρίες τους ή να προκαλέσουν την αγορά με περίτεχνα μοντέλα.

Όπου κι αν οφείλεται η έμπνευσή τους, το σίγουρο είναι ότι όταν αφήνουν τη φαντασία τους να καλπάσει, τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

Τη δεκαετία του ‘50 και του ‘60, τα κονσεπτικά αυτοκίνητα προσπαθούσαν να προβλέψουν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σήμερα, οι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα και τα μέσα να φτάσουν ένα βήμα πιο κοντά στο φουτουριστικό κόσμο του αυτοκινήτου.

Και μπορεί τα παρακάτω μοντέλα να σχεδιάσθηκαν μόνο για επετειακές εκδόσεις ή εκθέσεις αυτοκινήτων και να μη βγήκαν ποτέ στη γραμμή παραγωγής, ωστόσο ο εντυπωσιακός σχεδιασμός και οι πρωτότυπες γραμμές τους κλέβουν την παράσταση.

Πίσω στο μέλλον

amaxia7
BMW 328 Hommage

Συχνά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δημιουργούν αυτοκίνητα που αποτίουν φόρο τιμής σε κλασικές εκδόσεις τους, όπως η γερμανική εταιρεία BMW.

Το μοντέλο «328 Hommage», ανήκει στη σειρά-αφιέρωμα του 2011, που σηματοδότησε την 75η επέτειο του κλασικού αυτοκινήτου και φωτογραφίζεται δίπλα στο συλλεκτικό… πρόγονό του.

amaxia6
BMW GINA

Το μοντέλο GINA της BMW είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, τόσο εντυπωσιακά εξωπραγματικό που μοιάζει βγαλμένο από ταινία φαντασίας.

Οι χαρακτηριστικές του «ζάρες» δημιουργήθηκαν από τεντωμένο ύφασμα, θέλοντας να δείξουν τη σχεδιαστική στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στη δημιουργία του μεταλλικού αμαξώματος, σύμφωνα με το cnn.

amaxia8
Audi Quattro

Η Audi δεν θα μπορούσε να λείπει από το παιχνίδι, με τη σειρά Quattro το 2011, μια υπενθύμιση του κλασικού σχεδίου, που εισήγαγε την τετρακίνηση στο ευρύ κοινό και είχε μεγάλη επιτυχία σε αγώνες ράλι.

Υπήρξαν φήμες ότι το μοντέλο θα βγει στη γραμμή παραγωγής, ωστόσο πέντε χρόνια μετά φαίνεται ότι η παρουσίαση του ήταν ένα δώρο της Audi στον εαυτό της.

amaxia11
Renault Nepta

Οι εταιρείες Citroen, Peugeot και Renault γιορτάζουν με σχεδιαστικές πινελιές τα αυτοκίνητα – σήματα κατατεθέντα, από τη δεκαετία του ’60. Αρκετά συχνά, οι σχεδιαστές τους πειραματίζονται με τους τύπους των οχημάτων, χωρίς να σκοτίζονται ιδιαίτερα για το αν θα πουλήσουν.

Αυτό σημαίνει συνήθως μεγαλύτερα οχήματα, όπως το τεράστιο, εκκεντρικό τετραθέσιο Nepta της Renault που σχεδιάστηκε το 2006, ωστόσο δεν έφθασε ποτέ στη παραγωγή.

amaxia9
Peugeot Exalt

Απ’ ότι φαίνεται η Peugeot αγωνίζεται να ενισχύσει την ταυτότητά της ως κατασκευαστής premium αυτοκίνητων.

amaxia10
Peugeot Exalt

Με το μοντέλο Exalt ήθελε να ταράξει τα νερά, δείχνοντας ταυτόχρονα τι μπορεί να κάνει με φυσικά υλικά, όπως ξύλο και πέτρα στο εσωτερικό του.

 Άγριες και… εκκεντρικές βόλτες

Η εκκεντρικότητα είναι δεύτερη φύση για τους Ιάπωνες και το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητά τους. Οι ιαπωνικές μάρκες Toyota, Mazda και Honda αγαπούν να πειραματίζονται με την τεχνολογία, με τις εκθέσεις τους να αφήνουν τον κόσμο τουλάχιστον μπερδεμένο.

Μάλιστα, μερικά από τα φουτουριστικά μοντέλα τους μπορεί να τα δεις τελικά να κυκλοφορούν στους δρόμους του Κιότο. Το Kikai της Toyota είναι πιθανώς μια τέτοια δημιουργία.

amaxia5
Toyota Kikai

Αναρωτηθήκατε ποτέ τι γίνεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σας, ενώ εσείς οδηγείτε; Το αστέρι του Tokyo Motor Show για το 2015, Kikai σχεδιάστηκε ως ένας φόρος τιμής στα μηχανικά μέρη που αποτελούν ένα όχημα.

Αυτό το αντισυμβατικό αυτοκίνητο με τον παράξενο σχεδιασμό δημιουργήθηκε για να εξωτερικεύσει τις εσωτερικές διεργασίες του αυτοκινήτου.

amaxia1
Toyota Setsuna

Με αφορμή το Design Week του Μιλάνου, η Toyota διάλεξε να παρουσιάσει το συγκεκριμένο ξύλινο αυτοκίνητο.

amaxia2
Toyota Setsuna

Το κονσεπτικό Setsuna έχει ως βασικό υλικό κατασκευής του το ξύλο, ενώ για τη συναρμολόγηση χρησιμοποιήθηκε μια πανάρχαια τεχνική της ιαπωνικής ξυλουργικής, ώστε όλα τα κομμάτια να συνδέονται τέλεια.

amaxia3
Lexus NX

Τροχούς από πάγο επέλεξε η Lexus για το μοντέλο της NX, που χρειάστηκε τρεις ολόκληρους μήνες για να δημιουργηθεί.

amaxia4
Lexus NX

Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό, αφού φαίνεται εντελώς ρεαλιστικό μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια, ενώ χρειάστηκε να παραμείνει στην κατάψυξη και συγκεκριμένα στους -22 βαθμούς Κελσίου για πέντε ημέρες.

Η Lexus περιέγραψε το όχημα ως μια άνευ προηγουμένου ένωση της τέχνης με τη μηχανική. Στην πραγματικότητα βέβαια σχεδιάστηκε για να ενισχύσει την προβολή της μάρκας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Εκεί ακριβώς βρίσκεται και η μαγεία του κονσεπτικού αυτοκίνητου. Ο σχεδιαστής μπορεί να εμπνευστεί από τη φύση, την τέχνη ή οτιδήποτε ιντριγκάρει τη φαντασία του, καταλήγοντας συνήθως να δημιουργήσει κάτι ιδιαίτερο που εντυπωσιάζει.