Ένας από τους πλέον συναρπαστικούς αγώνες των τελευταίων ετών έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Φιλανδία με θρίαμβο της ομάδας Toyota η οποία κέρδισε τις πέντε πρώτες θέσεις της γενικής αλλά και τον δις πρωταθλητή Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος επέστρεψε στις νίκες συντρίβοντας κυριολεκτικά τον ανταγωνισμό. Χαρακτηριστικό της άνεσης του 25χρονου Φινλανδού είναι ότι, κέρδισε με διαφορά την τελευταία ειδική (δίνει πρόσθετους βαθμούς), την ώρα που ο ανταγωνισμός του «σκοτωνόταν» στα δέκατα του δευτερολέπτου. Η καθολική επικράτηση του Ροβάνπερα αποδεικνύεται και από το ότι πήρε τους περισσότερους (κατά το δυνατόν) από τον αγώνα, ανεβαίνοντας στη 2η θέση της βαθμολογίας των οδηγών, μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον Έβανς (στην 3η θέση ισοβαθμούν οι Οζιέ και Τάνακ).

Στον αντίποδα, η ομάδα της Hyundai παρά το ότι διεκδικούσε σταθερά δύο θέσεις του βάθρου, είδε στην ίδια ειδική διαδρομή τις ελπίδες της να εξατμίζονται από κλατάρισμα ελαστικού, τόσο στο αυτοκίνητο του Νεβίλ όσο και του Φουρμό που ακολουθούσαν από κοντά το Yaris του τελικού νικητή.

Νωρίτερα, η ατυχία είχε χτυπήσει το Hyundai i20N του Τάνακ ο οποίος κινείτο σε αργούς ρυθμούς (καθώς ξεκινώντας πρώτος «σκούπιζε» το δρόμο) και επιπλέον δέχτηκε από τους αγωνοδίκες ποινή 5 λεπτών, για τον μικροτραυματισμό ενός κριτή ο οποίος στο stop ειδικής διαδρομής έκανε έλεγχο στα ελαστικά.

Κατά τα λοιπά, ξεχώρισε η επίδοση του ιάπωνα Κατσούτα ο οποίος κατάφερε να επιβληθεί στα ίσια του οκτώ φορές πρωταθλητή Γάλλου Οζιέ με ίδιο αυτοκίνητο (Toyota Yaris).

Στην τέταρτη θέση της κατάταξης τερμάτισε ένα ακόμα Yaris με οδηγό τον Ουαλό Έβανς οι επιδόσεις του οποίου δεν πείθουν με τίποτα ότι αξίζει να κερδίσει το φετινό πρωτάθλημα, παρά το ότι και πάλι προηγείται στη βαθμολογία των οδηγών.

Το Yaris που οδηγούσε ο Σάμι Παγιάρι τερμάτισε πέμπτο, με το νεαρό Φιλανδό σε μία από τις καλύτερες επιδόσεις της καριέρας του, η οποία πάντως δεν αποτελεί εχέγγυο για την περαιτέρω πορεία του.

Εκεί όμως που έγινε πραγματικός χαμός ήτανε κατηγορία WRC2, όπου ο νικητής κρίθηκε στην τελευταία ειδική διαδρομή με διαφορά μόλις 1 δευτερόλεπτο.

Όχι, δεν ήταν ο Σόλμπεργκ όπως πολλοί ανέμεναν μετά την εύκολη over all νίκη του στην Εσθονία, αλλά ήταν ο Φιλανδός Κορχόνεν (Toyota Yaris GR) ο όποιος αναμετρήθηκε μέτρο το μέτρο με τον 40χρονο αρχηγό του αγωνιστικού τμήματος της Toyota, Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, που έκανε μία από τις περιστασιακές εμφανίσεις του με έναYaris GR Rally2).

Ο Σόλμπεργκ (Yaris) βλέποντας από την αρχή ότι ο ανταγωνισμός του έβαλε δύσκολα, πιέστηκε, τουμπάρισε και εγκατέλειψε, κάτι το …συνηθίζει συχνά.

Πάντως, ήταν τυχερός μες την ατυχία του αφού, οι βασικοί του αντίπαλοι στο πρωτάθλημα Ροσέλ (Citroen C3) και Γκρίνσμιθ (Skoda Fabia RS) δεν πήραν βαθμούς και έτσι παραμένει πρώτος στην βαθμολογία με 3 βαθμούς διαφορά από τον Ροσέλ.

Α, να μην το ξεχάσουμε. Στον αγώνα έτρεχαν και τρία πανέμορφα Ford Puma Rally1, που όμως συνεχίζουν να αδικούνται εξ αιτίας των ανεπαρκών (για αυτό το επίπεδο συναγωνισμού) οδηγών τους. Το ότι τερμάτισαν στις θέσεις 7,8 & 9 της κατάταξης, είναι απλά αποτέλεσμα που καθόρισαν ατυχίες άλλων και όχι οι ικανότητες των πληρωμάτων της M-Sport.

Η συνέχεια στο τέλος του μήνα, όταν το πρωτάθλημα μεταφέρεται στη Λατινική Αμερική με τα Ράλι Παραγουάης και Χιλής, εκεί όπου ενδεχομένως ξεχωρίσουν κάποιοι από τους πέντε οδηγούς που -θεωρητικά-διεκδικούν τον φετινό τίτλο

Όσον αφορά τον τίτλο στους κατασκευαστές, η Toyota έχει ξεφύγει τόσο (87 βαθμούς) από την Hyundai που δύσκολα θα υπάρξει ανατροπή μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος.